Jusi schreef:Ik studeer trouwens Taalwetenschap, en in het vorige semester werd mij uitgelegd hoe de stem met stembanden en alles is ontwikkeld. Nadat er verscheidene theorien waren langsgekomen, was de uitkomst "we hebben geen idee" en dit werd letterlijk zo gezegd.
Ik zal een maar opties noemen:
* de mens kon eerder gesproken taal begrijpen dan dan ze het gebruikten, dus moesten ze een stem ontwikkelen. En toen was er 1 mens die had een stem en de rest begreep hoe dat werkte en hij plantte zich voort. (Dus een mens begreep iets, gesproken taal, terwijl het niet eens bestond)
* Er was een opeens mens die had opeens strottenhoofd waarmee hij geluid kon maken, dit werd letterlijk zo gemeld, want je hebt niets aan een strottenhoofd dat zich nog ontwikkelt (schedels onderzocht waar een strottenhoofd in zou passen, pas "vanaf" homo sapiens)
Was dat van een bioloog of een taalwetenschapper dat college. Want onze proffessor heeft wel uitgelegd waar het strottenhoofd uit is ontstaan. En dat is als je van de evolutie theorie uitgaat gewoon een langzame verandering geweest. Honden ed hebben ook stembanden en geen taal dus die twee van julle snap ik niet helemaal?
(Die eerste is zoiezo niet evolutie theorie proof omdat hij uitgaat van een doel
)