Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:ikdoemaarwat: dan verschillen we daarin van mening. Ik vind dat je kinderen neemt.
Justdiesel: niets mis met achter de kassa zitten. Wel wat mis met met school stoppen om achter de kassa te gaan zitten, en vervolgens aan alle kanten gesteund worden door de overheid terwijl diezelfde overheid erover denkt om stufi af te schaffen voor de mensen die wel doorstuderen.
En het feit dat jij meer geld uit moet geven aan je kinderen: dat wist je voor je eraan begon.
En asielzoekers verhongeren in hun land van herkomst, of hebben grote kans om vermoord te worden door de overheid... Vind ik nogal wat anders dan geld uit moeten geven aan mensen die kinderen willen.
Vjestagirl schreef:Ik vind het geen slecht idee om bepaalde toeslagen ed. idd stop te zetten. Helemaal toeslagen die de maatschapij niet dienen. Stufi vind ik nuttig, want het zorgt dat mensen kunnen studeren (of sneller hun studie af kunnen ronden waardoor ze sneller werk hebben, sneller geld hebben, sneller uit kunnen geven en dus sneller bijdragen), waardoor ze later meer bij kunnen dragen aan de kennis economie dan mensen die niet studeren. Kinderbijslag vind ik niet nuttig, want de planeet is vol genoeg.
En je kunt het kind idd opgeven voor adoptie. Doe je dat niet, dan kies je er mijns inziens zelf voor om het te houden en moet je er dus ook zelf voor opdraaien. Omdat er mensen zijn die te emotioneel zijn om dat te kunnen moeten we maar voor alle kindertjes betalen? Ik zie echt niet in waarom je voor een keuze die je blijkbaar emotioneel en niet rationeel neemt (ik wil het kind houden vs. ik kan het niet betalen) zonodig geld moet krijgen.
Vjestagirl schreef:Ik vind het geen slecht idee om bepaalde toeslagen ed. idd stop te zetten. Helemaal toeslagen die de maatschapij niet dienen. Stufi vind ik nuttig, want het zorgt dat mensen kunnen studeren (of sneller hun studie af kunnen ronden waardoor ze sneller werk hebben, sneller geld hebben, sneller uit kunnen geven en dus sneller bijdragen), waardoor ze later meer bij kunnen dragen aan de kennis economie dan mensen die niet studeren. Kinderbijslag vind ik niet nuttig, want de planeet is vol genoeg.
En je kunt het kind idd opgeven voor adoptie. Doe je dat niet, dan kies je er mijns inziens zelf voor om het te houden en moet je er dus ook zelf voor opdraaien. Omdat er mensen zijn die te emotioneel zijn om dat te kunnen moeten we maar voor alle kindertjes betalen? Ik zie echt niet in waarom je voor een keuze die je blijkbaar emotioneel en niet rationeel neemt (ik wil het kind houden vs. ik kan het niet betalen) zonodig geld moet krijgen.
Citaat:als blijkt dat ik zwanger ben dan ben ik de eerste die naar een abortus kliniek gaat.
Citaat:eigenlijk heb ik er niet voor gekozen om te studeren, dat is het pad wat de overheid heeft uitgezet voor mensen die hun middelbaar onderwijs op een bepaald niveau volgen.
Citaat:Wat ik wel grappig vind is dat iedereen er vanuit gaat dat die kinderen de zorg in gaan. Niemand houdt er rekening mee dat er dus ook nieuwe internet scammers komen, bankrovers, verkrachters, moordenaars,middelmatige managers,toiletjuffrouwen,uitkeringstrekkers, vandalen etc...
Vjestagirl schreef:Oh ja, ik ga vast ooit ergens heel veel hulp bij nodig hebben. Misschien ook wel niet. Dan heb k alleen maar hulp nodig om me onder de grond te krijgen. Maar dat zie ik niet als reden om kinderbijslag in stand te houden. Kinderbijslag is er gekomen vlak na de oorlog toen we mensen nodig hadden om het land weer op te bouwen. We zitten niet meer in die situatie, kinderbijslag is niet nodig meer...
En dank je wel, dat waardeer ik.
wollie27 schreef:Vjestagirl schreef:Oh ja, ik ga vast ooit ergens heel veel hulp bij nodig hebben. Misschien ook wel niet. Dan heb k alleen maar hulp nodig om me onder de grond te krijgen. Maar dat zie ik niet als reden om kinderbijslag in stand te houden. Kinderbijslag is er gekomen vlak na de oorlog toen we mensen nodig hadden om het land weer op te bouwen. We zitten niet meer in die situatie, kinderbijslag is niet nodig meer...
En dank je wel, dat waardeer ik.
het lijkt wel of jij anti kinderen bent?
jij wil of hebt zeker zelf geen kinderen?
nickyu schreef:vestagirl als je nu na 5 mnd zwangerschap pas daar een bevestiging van hebt en dus nog 4 mnd moet uitdragen
zet jij je kind daarna bij een tehuis als een oude fiets bij het grof vuil ...
mag hopen dat je niet aan sex doet en dus ook niet perongeluk
toch ondanks de pil en condoom zwanger raakt ..
wollie27 schreef:toot schreef:ja maar daar is de kinderbijslag niet voor als ze willen studeren, dan zijn ze geen kind meer...
je meent het ik heb het niet nodig om ze ervan te onderhouden dus spaar ik het op voor ze lijkt me niks mis mee.
je krijgt het en dan besteed ik het toch nuttig?
Vjestagirl schreef:Urielle schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat je onderschrift dan van toepassing gaat worden
Pardon?
Ik heb het geregeld, mocht het ooit gebeuren.
maaikemuis schreef:Een andere regeling die er wat mij betreft mag komen, en die zijdelings met deze stelling te maken heeft is de regeling dat gelden binnen Nederland dienen te blijven. Maak je als ouders de keuze om in het buitenland te gaan wonen, vervallen daarmee alle rechten.
Urielle schreef:Wat ik trouwens irritant vind aan kinderbijslag, bedenk ik me nu, is dat het geld voor de moeder is. Mijn vriend (de papa) kan dat niet innen en ik mag het ook niet rechtstreeks op de rekening van mijn dochter laten zetten. Dat laatste vind ik dus heel raar want de kinderbijslag is bedoeld voor haar onderhoud toch?
Urielle schreef:Wat ik trouwens irritant vind aan kinderbijslag, bedenk ik me nu, is dat het geld voor de moeder is. Mijn vriend (de papa) kan dat niet innen en ik mag het ook niet rechtstreeks op de rekening van mijn dochter laten zetten. Dat laatste vind ik dus heel raar want de kinderbijslag is bedoeld voor haar onderhoud toch?
bellow2 schreef:@kiwiko
0-5 €194.99
6-11 €236.77
12-18 €278.55
tenzij er kinderen van voor 1 jan 1995 in het gezin zijn dan krijg je gezinsgrootte dat is iets meer.