Eurlings en Bos ennuh Wachtgeld??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wachtgeld Bos/ Eurlings

ja
17 (18%)
nee
68 (74%)
weet niet
6 (6%)

Totaal aantal stemmen: 91

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:03

Volgens mij lopen er hier twee discussies door elkaar. De vraag of Bos en Eurlings wachtgeld moeten krijgen en de vraag of politici in het algemeen wachtgeld moeten krijgen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:06

Devaney2009

Re: Eurlings en Bos ennuh Wachtgeld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:34

Als na 4 jaar ons contract afloopt en we kiezen er zelf voor om het contract niet te laten verlengen, dan krijgen we ook gewoon een uitkering. Dus die vlieger gaat niet op!

Verder is het een vermoeiende discussie tegen mensen die de laatste jaren keihard hebben gewerkt om nog iets voor elkaar te krijgen mbt recessie.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:14

Netje schreef:
In deze discussie vergeten jullie een ding: dit is zo geregeld bij WET. Daar hebben álle partijen (en dat is onze volksvertegenwoordiging) mee ingestemd: links, rechts, groen, christelijk, noem het maar op (al jaren geleden). Waarom moeten ze dan zeggen: nee, dank je wel? Volg ik niet hoor. Kom eerst eens met cijfers hoeveel er daadwerkelijk 6 jaar wachtgeld hebben ontvangen. Het merendeel gaat zo het bedrijfsleven in. En bovendien: de media beginnen meteen te roepen 6 jaar wachtgeld. Weten wij of iemand zegt: ik zie er vanaf. Nee toch ? De kranten ruiken een relletje en zullen het niet nalaten er meteen bovenop te springen (net als TS).

Maar zoals al eerder gezegd: in welke baan maak je zoveel uren tegen dit salaris? We hebben het nu over een ministerssalaris en daar hebben we er niet zoveel van. Tuurlijk: het is niet slecht betaald, maar je moet er wel je privé-leven voor opzij zetten uit bevlogenheid om als volksvertegenwoordiger onze belangen te behartigen. Ik vind het dan weer zóó typisch Nederlands om meteen te gaan zeuren over wachtgeld en dat wij het als belastingbetaler betalen. Dan kun je je beter druk gaan maken over bankkiers die ons land in een financiële crisis hebben gebracht door hun ongebreidelde graaigedrag. Dát heeft ons als belastingbetaler veel geld gekost en gaat het nog járenlang kosten....

Maak er eens een referendum over.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:03

Ik vind het schandalig. Een hele hoop mensen zitten knel in een baan waar ze niet willen maar er zijn simpelweg erg weinig vacatures. Zij moeten wél blijven werken.
Die gewone ouder (ook vaders hoor) die zich uit de náád werken om hun kinderen te onderhouden, die willen ook vaker bij hun kind zijn. Niet 40 uur werken omdat ze anders niet rond komen.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:04

@ Kiwiko ik ben het helemaal met je eens
@ Anoeska blijkbaar hoef jij je schoorsteen niet helemaal zelf rokende te houden.

Bos kan erg goed geld uitgeven wat niet van hem is en de mensen die er echt heel hard voor werken mogen nog harder werken om de hobby's (geld uitgeven van een ander) te bekostigen.
Ze horen het volk te vertegenwoordigen....wanneer heeft de politiek voor het laatst iets gedaan wat de burger wil?

Ons geld gaat allemaal naar andere landen, corporaties, inderdaad het koningshuis met hun dure hobby's en niet te vergeten banken die niets meer willen uitlenen zodat ze zichzelf weer flinke bonussen kunnen geven.

Wij zijn slaaf van de banken, overheid en rijke corporaties geworden en daar werken wij zo hard voor....10 jaar geleden was 2400 gulden per maand een heel net salaris, nu is 1200 euro iets waar je maar net van kunt rondkomen omdat minstens de helft opgaat aan het betalen van ontelbare soorten van belastinginning. Dit is niet iets om onverschillig over te zijn.
Heb je een eigen bedrijf(je) dan heb je het nu nog moeilijker.
Ik had gehoopt dat de Libertarische Partij wat meer aan de weg zou timmeren of Mens en Spirit maar helaas hoor je er niets van terwijl ze wel een goede visie hebben.

Op BNR was trouwens een tijd geleden te horen dat ambtenaren die 15 jaar politiek hebben bedreven recht hebben om met 50 jaar met pensioen te gaan met behoud van bijna het volledige salaris en na een paar jaar 70% tot aan hun pensioen, nou als je dat eerlijk vindt en iemand die stratenmaker is en vanaf zijn 15e werkt het liefst tot 67 moet ploeteren volgens die pluche,- en machtverslaafde heren, nou dat vind ik niet eerlijk.

Maar ja ieder zijn mening maar wel narrow minded als je alle fouten van het laatste kabinet niet ziet en zegt dat ze harde werkers zijn. Laat me niet lachen en dat zal de stratenmaker ook denken.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:13

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:18

Lente77 schreef:
@ Anoeska blijkbaar hoef jij je schoorsteen niet helemaal zelf rokende te houden.

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt. Maar ik ben alleenstaand, met een eigen huis (dus hypotheek) en een eigen paard. En niemand anders die mijn schoorsteend rokend houdt hoor.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:54

@Anoeska wat ik probeerde te zeggen is dat het momenteel helemaal niet makkelijk is het hoofd boven water te houden als je geen riant salaris hebt omdat de belastingen zo vreselijk hoog zijn geworden.
En omdat jij deze regering dus blijkbaar prima georganiseerd vond en dat ze goed werk hebben geleverd kon ik me bij jouw reactie niet voorstellen dat je moeite hebt om rond te komen.
Want iedereen die dat niet zo makkelijk kan vond deze regering niets en al helemaal niet dat ze recht hebben op wachtgeld nadat ze er zo'n puinhoop van gemaakt hebben.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:45

Oh, nu begrijp ik wat je bedoelt. Ik snap best dat het geen makkelijke tijden zijn. Maar mijn instelling is gewoon anders. Ik vind niet dat als ik het wat moeilijker heb, dat andere mensen het dan ook maar met minder geld moeten doen.

Mijn situatie is de mijne, en daar heb ik het mee te doen. En ik gun het ministers/staatssecretarissen dat zij na een aantal jaar hun leven opgeven voor de Nederlandse Samenleving dan ook een periode van financiële zekerheid daarna hebben. Ik ben gewoon niet zo jaloers aangelegd. Dat ik het niet heb, betekent voor mij niet dat anderen het ook niet mogen hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 08:55

nou, nou jalours :D :D

eerder rechtvaardig :)

all animals are equal...........

De nederlandse wetgeving betstaat voor iedereen......... behalve????? :D

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:19

Als ik een ding van mezelf kan zeggen dan is dat dat ik geen jaloezie ken, gelukkig. :D
Maar ik heb een ongelooflijk sterk gevoel voor rechtvaardigheid en dan is het niet eerlijk als er voor bepaalde mensen de wetten dusdanig aangepast zijn, of ze veranderen ze zelf, dat ze daardoor zeer bevoordeelt worden. ~~}>

De stratenmaker die ik al eerder noemde is op zijn 50e echt vaak lichamelijk versleten hoor en in mijn ogen werkt die harder dan alle politici bij elkaar.
Zij mogen dan stoppen met 50 (mits ze iets van 15 jaar in de politiek gezeten hebben) en van hem vinden ze dat hij mag ploeteren tot 67 met kapotte rug en knieën.

En zo hard werken ze echt niet hoor wat voor recessen ze allemaal niet hebben, zo ongeveer gelijk met de schoolvakanties.

Ik vind het mooi dat je de gave hebt om met alles tevreden te zijn en zo goed onrechtvaardige dingen kunt accepteren, daar kan ik nog wat van leren. :j

Ik heb ook ooit voor de overheid gewerkt en ik heb nog nooit in mijn leven zo leuk en makkelijk werk gehad en de wachtgeldregeling was inderdaad riant te noemen, ik heb het nog nooit zo goed gehad als in die periode. :9

Heb je trouwens die 2 films al bekeken, echte aaanraders en zeer objectief.