Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Netje schreef:In deze discussie vergeten jullie een ding: dit is zo geregeld bij WET. Daar hebben álle partijen (en dat is onze volksvertegenwoordiging) mee ingestemd: links, rechts, groen, christelijk, noem het maar op (al jaren geleden). Waarom moeten ze dan zeggen: nee, dank je wel? Volg ik niet hoor. Kom eerst eens met cijfers hoeveel er daadwerkelijk 6 jaar wachtgeld hebben ontvangen. Het merendeel gaat zo het bedrijfsleven in. En bovendien: de media beginnen meteen te roepen 6 jaar wachtgeld. Weten wij of iemand zegt: ik zie er vanaf. Nee toch ? De kranten ruiken een relletje en zullen het niet nalaten er meteen bovenop te springen (net als TS).
Maar zoals al eerder gezegd: in welke baan maak je zoveel uren tegen dit salaris? We hebben het nu over een ministerssalaris en daar hebben we er niet zoveel van. Tuurlijk: het is niet slecht betaald, maar je moet er wel je privé-leven voor opzij zetten uit bevlogenheid om als volksvertegenwoordiger onze belangen te behartigen. Ik vind het dan weer zóó typisch Nederlands om meteen te gaan zeuren over wachtgeld en dat wij het als belastingbetaler betalen. Dan kun je je beter druk gaan maken over bankkiers die ons land in een financiële crisis hebben gebracht door hun ongebreidelde graaigedrag. Dát heeft ons als belastingbetaler veel geld gekost en gaat het nog járenlang kosten....