Politiek slagveld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:50

Guusje was als burgemeester niet zo verkeerd. Wat ik vooral leuk vond was dat ze telkens in een andere buurt, ook achterbuurt, ging wonen om zelf mee te maken hoe het is om daar over straat te gaan en zo.
Dat zie ik haar in Amsterdam nog niet zomaar overal doen ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:04

Lovely schreef:
Camile Eurlings heeft er wel voor gezorgd dat de autobezitter sowieso duurder uit is, maar dat is waarschijnlijk een beetje aan de aandacht ontsnapt.

Heb je het nu over de kilometerheffing?

Anoniem

Re: Politiek slagveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:28

Krips, op de compensatie voor het afschaffen van de BPM die via de verhoging van de wegenbelasting wordt teruggehaald. Die wet is namelijk al wel door de eerste kamer en gaat gewoon door terwijl de kilomterheffing niet doorgaat.

Sarabande, je kunt hier in Amsterdam overal wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:42

Cohen is een sympathieke vent. Het is alleen ontzettend jammer dat het een PvdA man is.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:13

Lovely schreef:
Sinds de moord op Van Gogh en het optreden van Cohen daarna wist ik wel dat we hem ooit kwijt zouden raken en nu is het dan zover. Iedereen ziet nu ook hoe hij in een mum van tijd alle aandacht op zich vestigt, zichzelf neerzet als iemand die weloverwogen zegt wat hij bedoelt en to the point blijft en waren we daar niet allemaal naar op zoek. Het is voorlopig even een one man show waar Balkenende het nakijken heeft en Wilders het bos ingestuurd wordt. Zo gaat Cohen het doen en zo gaat het hem lukken. Maar wie gaat nu mijn stad besturen?

Het zou mooi zijn! PVDA in een coalitie met D66 en groenlinks :P Maarja dan moet er nog veel gebeuren de komende tijd :=

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:10

Ik las ergens dat met de VVD erbij dat wel mogelijk was. Een soort modern paars :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:16

faye schreef:
Cohen is een sympathieke vent. Het is alleen ontzettend jammer dat het een PvdA man is.

mee eens....ik hoop ook niet dat hij toch te soft is.
Wat ik niet begrijp is dat hij in zijn speech zei dat de crimialiteit in amsterdam minder was geworden...en gisteren lees ik in de elsevier dat criminalieit in het openbaar vervoer alleen maar erger wordt...ook in amsterdam.

Dat is dat typisch weer poltiek,en zouden er niet meer mensen daar zo moe van worden dan alleen ik?

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:26

Het is net hoe je het bekijkt, elk onderzoek is bij voorbaat subjectief, je kunt met de zelfde gegevens andere conclusies trekken. Waarschijnlijk refereerd Cohen aan een onderzoek met een andere uitkomst. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:41

Was een onderzoek uit 2007, daar zijn nu de gegevens van uitgekomen

Ik begrijp de zin daarvan ook niet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:53

sarabande schreef:
Was een onderzoek uit 2007, daar zijn nu de gegevens van uitgekomen

Ik begrijp de zin daarvan ook niet

er is dus een kans dat het erger geworden is....het onderzoek werd verzwegen door etnische redenen.

wat zoveel wil zeggen als;de marokkanen maken er een zooitje van in het openbaar vervoer,en dat moet maar niet naar buitenkomen want dan stigmatiseer je....waarheid mag niet gezegt worden.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:55

De marokkanen? Waar haal je die informatie dan vandaan? :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:00

geerke schreef:
er is dus een kans dat het erger geworden is....het onderzoek werd verzwegen door etnische redenen.

De burgemeester van Utrecht gaf aan dat er, in tegenstelling tot jouw denkwijze :(:) beter op geworden is. Cohen had even wat anders aan zijn hoofd dan oude cijfers bestuderen, die baseerde zich op recente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:23

De criminaliteit is in Amsterdam wel degelijk minder geworden. Er is echt nu een aantal jaar een nieuwe metrolijn in gebruik die naar Slotervaart/Slotermeer gaat en daar zijn veel problemen geweest. Net als vroeger met de metro naar de Bijlmer, maar ook het leeuwendeel van die problemen zijn opgelost.
Ik voorspel ook meer criminaliteit in het OV sinds de invoering van de OV chipkaart, dat ding is zelf crimineel en werkt agressie in de hand.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:38

Lovely: toch schijnt het in Rotterdam wel geleid te hebben tot een afname van de problemen in het OV.

Geerke: criminaliteit in het OV is niet hetzelfde als in de hele stad. De criminaliteit in de stad als geheel kan afgenomen zijn, terwijl de problemen in het OV toch toenemen. Kan toch? Zie je punt niet helemaal?