als ambtenaren zelf hun fouten moesten bekostigen...........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: als ambtenaren zelf hun fouten moesten bekostigen...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:44

Lianne84: daar ben ik het zeker wel mee eens. En in de meeste gevallen zijn de problemen ook niet het gevolg van echt foutief handelen van individuele ambtenaren... dingen die fout gaan zijn vaak ofwel beleid dat onduidelijk / tegenstrijdig is, problemen die ontstaan door een stapeling van miscommunicaties en kleinere fouten, door een systeem dat die miscommunicaties en kleinere fouten helaas in de hand werkt, en dat er veel beleid moet worden uitgevoerd zonder dat er ook de middelen worden gereserveerd.

In al die gevallen is het niet een individuele ambtenaar aan te rekenen. Dus het aanspreken van de individuele medewerkers zal hooguit meer risicomijdend gedrag oproepen, maar weinig oplossen.
(En dat geldt zelfs voor Bureau Jeugdzorg, waar ik heeeeel kritisch op ben... de fouten die er gemaakt worden zijn het systeem zoveel meer aan te rekenen dan de individuele medewerker. Wat niet wegneemt dat er wel wat medewerkers zijn die zich kapot moeten schamen hoor - maar dat is denk ik toch niet de hoofdzaak van de problemen.)