KiWiKo schreef:OF je maakt een beslissing omdat je weet door je grondige onderzoek........ dat deze juist is en je daar achter kan staan voor de volle 100%
Welnee. Kijk om je heen. Aansprakelijkheid leidt nergens tot betere keuzes en zeker niet als
Citaat:
Als je echt weet dat je het goed doet, dan hoor je daar thuis.......
Juist niet! Je doet het volgens mij pas goed als je je bewust bent van je beperkingen, weet dat je fouten gaat maken. Weet dat je in sommige gevallen met alle onderzoek van de wereld niet kunt bedenken wat het beste is, omdat je geen helderziende bent. Bovendien - hoe moet je het leren dan? Hoe kun je weten dat je iets goed doet als je niet de mogelijkheid hebt om dat te ervaren tot je het goed doet?
Belangrijker lijkt mij het vermogen om toe te geven dat je je beslissing moet herzien, je inschatting aan moet passen, nieuwe informatie kunt verwerken. Dat je een andere kant op kunt gaan. Dat je eerlijk en open naar ouders kunt stappen en zegt: 'sorry, ik heb het verkeerd gezien.'
Citaat:
heb je angst voor de beslissingen die je maakt dan hoor je niet in staat te mogen zijn om die beslissingen te maken!
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Je moet wel het lef hebben om de knoop door te hakken. Maar hoe groter de gevolgen (ook voor jezelf), hoe meer mensen zich zullen laten leiden door angst, en hoe minder door verstand en gevoel voor de situatie.
Bovendien. Stel dat we alle mensen die niet perfect zijn uit de organisatie gooien. Ruimt lekker op hoor, daar niet van... maar wie gaat het werk doen?
Citaat:
Of ga je het nou met me oneens zijn om het met mij oneens te willen zijn

dan moet je je posts hiervoor herschrijven

Doe niet zo kinderachtig. Je kunt ook een inhoudelijke reactie geven - mijn antwoord had argumenten genoeg.