Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:05

Jeetje wat erg!!!

Zelf heb ik 2 Jack Russels en 1 is vorig jaar aangevallen door aan Am. Buldog die bij mijn ouders aan de overkant woont.
Mijn moeder kreeg mijn hondje niet uit de bek van die hond, dus is daarna mijn andere hondje gaan beschermen door over haar heen te liggen.
Daarna heeft mijn broertje de hond echt keihard getrapt zodat hij mijn hondje los zou laten.
Ik was zo ontzettend boos en de politie is bij ons geweest, zo heb ik er een melding van gemaakt.
Helaas moeten er van een hond minimaal 3 meldingen zijn voordat er iets aan gedaan kan worden.
Mijn hondje heeft er gelukkig niets lichamelijks aan over gehouden, wel is hij helaas nu ontzettend fel al ziet hij een andere hond lopen aan de andere kant van de straat.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:08

Nou ik kan het misschien beter meteen vertellen. De vrouw die aangevallen is is de vriendin van een van mijn vriend zijn maten. Ik ken haar ook vrij goed. Ze was hun jack russel pup aan het uitlaten ( dichtbij hun eigen huis) , beestje is pas een paar maandjes oud.

wat mij verteld is is dat het geen pitbulls waren maar Deense Doggen ( nu moet ik wel bekennen dat het ook een ander ras kan zijn omdat ik het gisteren heb gehoord op het voetbal maar het waren zeker geen pitbulls ).

Wat er in het artikel staat van te hulp schietende buurtbewoners, was het maar waar.. :? Er stonden mensen om heen en keken er naar, een buurjongen die nota bene thuis zat is te hulp geschoten en heeft een van die beesten bij zijn nek gepakt en heeft de pup kunnen pakken. Met pup in zijn armen is hij naar het huis van de aangevallen persoon gerent en heeft de hond daar naar binnen gedaan. De honden achtervolgde hem meteen.

Naar omstandigheden gaat het goed, ze is erg geschrokken, de pup is alweer thuis.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:08

Krugger gelukkig wonen wij in nederland en niet in ijsland en mogen wij hier gewoon ons super ras houden.Er zijn door de gelukkig afgeschrafte wetgeving al teveel lieve onschuldige honden afgemaakt.

Vind wel dat er beter op gelet moet worden aan wie een stafford verkocht wordt ( helaas gaat het om een hoop niet in het ras geinterreseerde fokkers alleen om het geld) Ohhh nu is een stafford in de mode laten we die is gaan fokken en verkoop em aan jan en alleman als het maar geld opleverd. Daar gaat het al fout . Het fokken terwijl je geen verstand van het ras hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:09

@ Sterren ; dat zie ik nu ook terug in onze hond, nouja fel ... Hij zet eerder zijn haren omhoog/ontloopt een andere hond.
Heel erg wat voor impact zo'n aanval heeft op een hond.

En dat er eerst 3x iets moet gebeuren, vind ik ook helemaal niet kunnen. Van de zotten eigenlijk.

Wat is er eigenlijk met de Am. Buldog gedaan als ik vragen mag ?
En hoe is het eigenlijk gebeurd ? Aanleiding ?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:09

Nou ik ben ook benieuwd naar het echte verhaal dan, want als ik dit zo lees komt er bij mij ook alleen maar in mijn hoofd op in laten slapen die beesten.

Bovendien hebben ze nu ook de vrouw aangevallen, voor hetzelfde geld was het een kind..

ik vind die pitbull achtigen sowieso erg eng, helemaal als je er mensen mee zie lopen die zich dan stoer vinden maar de hond totaal niet onder controle hebben.

Kennis van me had ook een Pitbull dat was echt een onwijs lieven hond, maar hij zei ook mocht ze ooit een mens echt pakken/aanvallen zonder reden dan wordt ze wel meteen ingeslapen, maar goed die hond leefde ook bij ze in huis en was gewoon een hele lieve hond.

Toch blijf ik dat soort honden eng vinden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:10

Tja zo zie je maar weer, van alle aggresieve honden word maar weer een pitbull gemaakt..
Deense doggen zijn naar mijn weten helemaal niet aggresief aangelegd.. Dus ik denk dat er dan toch wel enige agressie in de opvoeding heeft gezeten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:10

@ Hilde ; een heel ander verhaal dus ...
Vreemd eigenlijk dat het Deense Doggen zijn ? Dat is nou niet echt een hond die bekend staat om zijn felheid/aanvallen etc.

Maar 'gelukkig' dat het nog redelijk is afgelopen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:11

oke, plaatste net mijn bericht toen dit er al stond..

Kijk zo krijg je alsnog de verhalen het waren misschien deense doggen? sja voor hetzelfde geld was het een labrador

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:11

SecretLIN schreef:
Nou ik ben ook benieuwd naar het echte verhaal dan, want als ik dit zo lees komt er bij mij ook alleen maar in mijn hoofd op in laten slapen die beesten.

Bovendien hebben ze nu ook de vrouw aangevallen, voor hetzelfde geld was het een kind..

ik vind die pitbull achtigen sowieso erg eng, helemaal als je er mensen mee zie lopen die zich dan stoer vinden maar de hond totaal niet onder controle hebben.

Kennis van me had ook een Pitbull dat was echt een onwijs lieven hond, maar hij zei ook mocht ze ooit een mens echt pakken/aanvallen zonder reden dan wordt ze wel meteen ingeslapen, maar goed die hond leefde ook bij ze in huis en was gewoon een hele lieve hond.

Toch blijf ik dat soort honden eng vinden.

Oke, ik ga niet veel zeggen, maar hou op met die onzin over dat je dat soort honden eng vind. Belachelijk!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:13

En Sterren, gelukkig kunnen jou hondjes wel heerlijk met mijn stafford/pitbull
spelen ;) .. Beetje onbehouden maar toch haha..

Heel rot voor de vrouw en haar hond. Hoop niet dat de pup er wat aan over
houdt.

Maar ben blij dat het dit keer eens geen stafford/pitbull was.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:15

Een volwassen hond hoort geen pup aan te vallen...... en al helemaal geen mens.

Gelukkig is het relatief goed afgelopen. Nu maar hopen dat er geen volgende keer komt. En zoals ik al eerder zei, waren het mijn honden dan kwam re geen volgende keer. Ik hou echt van mijn hond en het zou me vreselijk veel pijn doen als ik hem om een dergelijke reden moest laten inslapen, maar het zou wel gebeuren.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:16

Zo zie je maar weer de stafford wordt en meteen van beschuldigd terwijl het een heel ander ras was. En nu maar blijven volhouden dat de stafford door ze eigen (wangedrag zoals krugger het zegt)in een kwaad daglicht wordt gezet. Nee een hond wordt gebeten en het eerste wat ze gillen het zal wel een pitbull zijn geweest. Lekker fout trouwens zit nogal een verschil tussen een deense dog ( of wat het ook was ) en een stafford.

Nou ik ga me ( zogenaamd valse) stafford eve wel te verstaan zonder riem buiten laten . Ben benieuwd wat er dalijk weer voor berichten staan van kippen zonder kop hahahha

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:16

Macy, wat is er onzin aan dat iemand pitbulls eng vindt? Iemand mag dat toch vinden... Zo vind ik spinnen eng, ik denk dat bijna iedereen wel een (onlogische) angst voor iets heeft. (Ik heb zelf nog nooit een hond gehad, maar de liefste honden die ik ken / gekend heb zijn 2 staffies en 1 malamute :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:23

Ik snap heel goed waarom mensen eerder een Pitbull ontlopen dan een Labrador.
Pitbulls staan er gewoon bekend om dat ze inderdaad wat feller zijn, een kaak hebben die vastzit áls ze bijten, een kop hebben die er misschien wat eng uitziet.
De dingen die je erover leest op internet/hoort op het nieuws zijn vaak ook niet positief maar helaas negatief ...
Dat komt mede door de bovenstaande dingen die ik opnoem, dus is het bijna logisch dat je banger voor een Pitbull bent
dan voor een Labrador. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Je hebt natuurlijk ook agressieve Labradors en goedzakkige Pitbulls.

Dus dan denk ik bij mezelf van 'tja ontloop dan idere hond :')'

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:24

Doggen staan niet zo bekend nee, maar doggen zijn ook enorm gehaaid als het op zulke punten aankomt.
En dat staffords/bullen slecht, vals en gemeen zijn hebben we nu wel genoeg gehoord. Menige terriër of doorgefokte kruising is veel gestoorder!! Opvoeding ligt bij de baas, daar blijf ik bij. Familie heeft rottweilers die allemaal op ipo III draaien en geweldig luisteren. Ken herders die zo alert zijn dat ze door middel van vingergebaren onder appel staan. Wederom: dit ligt bij de eigenaren. Ik vind het daarom terecht als de eigenaar een boete zou krijgen en een schadeclaim.
Het is natuurlijk niet goed te praten dat deze honden ook de vrouw gebeten hebben. Maar anderzijds kun je verwachten dat wanneer je je mengt in een hondengevecht dat je schade op kunt lopen.

Ik durf niet te zeggen wat ik zelf had gedaan. Maar ik ben er klaar mee dat ik altijd zulke koppen moet lezen. Wanneer een vrouw tijdens zo'n incident een bijtwond van een labrador of jackrussell had opgelopen had er geen haan naar gekraait.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:24

SecretLIN schreef:
oke, plaatste net mijn bericht toen dit er al stond..

Kijk zo krijg je alsnog de verhalen het waren misschien deense doggen? sja voor hetzelfde geld was het een labrador

Mij is verteld dat het deense doggen waren. Drie grote kalven. Lijkt me niet dat het dan een labrador is .

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:27

Wij hebben een Bullmastiff gehad, die ons gewoon de baas was.
Vroeger viel er voor zijn neus een jochie van z'n fiets en dat heeft hem zo'n trauma bezorgt dat hij sindsdien fietsers en hardlopers aanviel. 1 keer heeft hij zich door een slipketting met pinnen (!) getrokken en een vrouw van haar fiets gesleurd en in haar been gebeten. Wij zijn langsgeweest en hebben onze excuses aangeboden en schade vergoed.
Max was niet makkelijk in de omgang, ook thuis niet.
Ik als meisje van 10/11 en enorm hyper, stierde altijd naar de keuken en Max rende mij dan onderuit.
Bij bezoek moest hij altijd in de tuin.
Ik had een vriendinnetje op bezoek en wij kwamen naar beneden. Max zat op 'zijn' stoel, vriendinnetje leunde erop.
Verkeerde zet, hij had doorgebeten in haar been.
Volgende dag hebben we hem naar het asiel gebracht, ik heb enorm gejankt. Hij was voor ons heel lief, maar bijten in huis is echt de druppel geweest! Hij was gewoon te sterk en we hebben bij het asiel gezegt dat hij maar als waakhond op een bedrijf/boerderij moest gaan wonen.
Mijn moeder dacht nog veel aan hem en is een aantal maanden geleden gaan zoeken op zijn chipnummer.
Ze kwam bij het asiel in Groningen uit (terwijl wij hem in Utrecht hebben gebracht) en via hun zijn wij op zijn huidige adres gekomen. Hij is waakhond bij een palletbedrijf en heeft een heel lief Bullmastiff vriendinnetje. Hij is nog net zo dominant, maar hij doet nu waar hij goed in is -waken.
Hij heet nu Nikos en maakt het super. Dit bewijst dus niet altijd dat je een hond gelijk moet inslapen, hij was nog jong (2jr) en hij heeft nu een gelukkig leventje!

Anoniem

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:28

Petulan, ik vind dit heel mooi gezegd. Hier sluit ik me volledig bij aan :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:29

vikki schreef:
Macy, wat is er onzin aan dat iemand pitbulls eng vindt? Iemand mag dat toch vinden... Zo vind ik spinnen eng, ik denk dat bijna iedereen wel een (onlogische) angst voor iets heeft. (Ik heb zelf nog nooit een hond gehad, maar de liefste honden die ik ken / gekend heb zijn 2 staffies en 1 malamute :) )

Sorry, ik zit mezelf hier kwaad te maken en dan floept er gewoon het een en ander uit. :=
Maar ik bedoelde dus dat er gelijk van die vooroordelen over dit soort rassen zijn.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:30

Anoniem schreef:
@ Sterren ; dat zie ik nu ook terug in onze hond, nouja fel ... Hij zet eerder zijn haren omhoog/ontloopt een andere hond.
Heel erg wat voor impact zo'n aanval heeft op een hond.

En dat er eerst 3x iets moet gebeuren, vind ik ook helemaal niet kunnen. Van de zotten eigenlijk.

Wat is er eigenlijk met de Am. Buldog gedaan als ik vragen mag ?
En hoe is het eigenlijk gebeurd ? Aanleiding ?

@Edgar

Ja hij was al wel fel, blijft tenslotte een Jack ;)
Nu gaat hij tekeer als een gek als hij een andere hond ziet, en haren gaan omhoog.. Vooral mijn andere hondje is nu heel bang voor andere honden
Echt zielig.. Zij heeft het gezien..
Ja belachelijk he!!
Met de honden is niks gebeurd.. De eigenaren hadden zelf aangegeven om ze voortaan 1 voor 1 uit te laten omdat ze ze duidelijk niet de baas zijn maarja dat hebben ze ook een week volgehouden.. Ze lopen nog steeds buiten zelfs in het park!!! Maar ik loop er voor om!
Geen aanleiding eigenlijk mijn moeder kwam terug van het rondje wandelen en de vrouw kwam net met de honden naar buiten 1 hond trok zich los en stortte zich op mijn hond...

Ben tegenwoordig erg voorzichtig met onbekende honden, ongeacht welk ras!!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:31

Soophia schreef:
En Sterren, gelukkig kunnen jou hondjes wel heerlijk met mijn stafford/pitbull
spelen ;) .. Beetje onbehouden maar toch haha..

Heel rot voor de vrouw en haar hond. Hoop niet dat de pup er wat aan over
houdt.

Maar ben blij dat het dit keer eens geen stafford/pitbull was.

Ja inderdaad, gelukkig wel!!!!
Jouw hond is ook heuuuuuuul lieffffff!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:32

Anoniem schreef:
@ Hilde ; een heel ander verhaal dus ...
Vreemd eigenlijk dat het Deense Doggen zijn ? Dat is nou niet echt een hond die bekend staat om zijn felheid/aanvallen etc.

Maar 'gelukkig' dat het nog redelijk is afgelopen.

hoezo een ander verhaal?
Ik vind niet 1 hond normaal die op een hondje afrent en het meteen grijpt...het ras maakt mij dan helemaal niets uit!
Natuurlijk hebben honden weleens ruzie,dat begint met een starre houding,staart omhoog enzo...heel normaal.
Dan klikt er iets niet.
Maar zodra een hond met een rotgang op een andere hond afrent en hem grijpt zonder dat 'voorspel' van aftasten is er wel iets mis in het hoofd van de hond.

Nu begrijp ik in ene waarom de eigenares de honden niet kon houden...ik zie al in gedachten iemand zwefend door de lucht nog de riemen vasthoudend achter drie doggen aan...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:34

precies Geerke, dat die honden een pup grijpen is al een teken dat ze een kronkel hebben...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:35

Je bent zowieso niet helemaal lekker als je 3 deense doggen tegelijk in je eentje gaat uitlaten :=
Er hoeft maar iets te gebeuren en je arm ligt uit de kom lijkt mij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:37

xxMACYYY schreef:
Wij hebben een Bullmastiff gehad, die ons gewoon de baas was.
Vroeger viel er voor zijn neus een jochie van z'n fiets en dat heeft hem zo'n trauma bezorgt dat hij sindsdien fietsers en hardlopers aanviel. 1 keer heeft hij zich door een slipketting met pinnen (!) getrokken en een vrouw van haar fiets gesleurd en in haar been gebeten. Wij zijn langsgeweest en hebben onze excuses aangeboden en schade vergoed.
Max was niet makkelijk in de omgang, ook thuis niet.
Ik als meisje van 10/11 en enorm hyper, stierde altijd naar de keuken en Max rende mij dan onderuit.
Bij bezoek moest hij altijd in de tuin.
Ik had een vriendinnetje op bezoek en wij kwamen naar beneden. Max zat op 'zijn' stoel, vriendinnetje leunde erop.
Verkeerde zet, hij had doorgebeten in haar been.
Volgende dag hebben we hem naar het asiel gebracht, ik heb enorm gejankt. Hij was voor ons heel lief, maar bijten in huis is echt de druppel geweest! Hij was gewoon te sterk en we hebben bij het asiel gezegt dat hij maar als waakhond op een bedrijf/boerderij moest gaan wonen.
Mijn moeder dacht nog veel aan hem en is een aantal maanden geleden gaan zoeken op zijn chipnummer.
Ze kwam bij het asiel in Groningen uit (terwijl wij hem in Utrecht hebben gebracht) en via hun zijn wij op zijn huidige adres gekomen. Hij is waakhond bij een palletbedrijf en heeft een heel lief Bullmastiff vriendinnetje. Hij is nog net zo dominant, maar hij doet nu waar hij goed in is -waken.
Hij heet nu Nikos en maakt het super. Dit bewijst dus niet altijd dat je een hond gelijk moet inslapen, hij was nog jong (2jr) en hij heeft nu een gelukkig leventje!

ik hoop toch we dat je dit ook aan het asiel hebt vertelt?
Al die incidenten?
Weet je,soms geld voor honden hetzelfde als voor paarden,ben je geen goede opvoeder of niet consequent genoeg neem dan niet een 'moeilijk' ras.
Dat is in mijn ogen hetzelfde dat als iemand die een jaartje rond heeft gehobbelt in een manege een groen hoog in het bloed staand paard gaat kopen...