Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SecretLIN schreef:Nou ik ben ook benieuwd naar het echte verhaal dan, want als ik dit zo lees komt er bij mij ook alleen maar in mijn hoofd op in laten slapen die beesten.
Bovendien hebben ze nu ook de vrouw aangevallen, voor hetzelfde geld was het een kind..
ik vind die pitbull achtigen sowieso erg eng, helemaal als je er mensen mee zie lopen die zich dan stoer vinden maar de hond totaal niet onder controle hebben.
Kennis van me had ook een Pitbull dat was echt een onwijs lieven hond, maar hij zei ook mocht ze ooit een mens echt pakken/aanvallen zonder reden dan wordt ze wel meteen ingeslapen, maar goed die hond leefde ook bij ze in huis en was gewoon een hele lieve hond.
Toch blijf ik dat soort honden eng vinden.
vikki schreef:Macy, wat is er onzin aan dat iemand pitbulls eng vindt? Iemand mag dat toch vinden... Zo vind ik spinnen eng, ik denk dat bijna iedereen wel een (onlogische) angst voor iets heeft. (Ik heb zelf nog nooit een hond gehad, maar de liefste honden die ik ken / gekend heb zijn 2 staffies en 1 malamute :) )
Anoniem schreef:@ Sterren ; dat zie ik nu ook terug in onze hond, nouja fel ... Hij zet eerder zijn haren omhoog/ontloopt een andere hond.
Heel erg wat voor impact zo'n aanval heeft op een hond.
En dat er eerst 3x iets moet gebeuren, vind ik ook helemaal niet kunnen. Van de zotten eigenlijk.
Wat is er eigenlijk met de Am. Buldog gedaan als ik vragen mag ?
En hoe is het eigenlijk gebeurd ? Aanleiding ?
Soophia schreef:En Sterren, gelukkig kunnen jou hondjes wel heerlijk met mijn stafford/pitbull
spelen.. Beetje onbehouden maar toch haha..
Heel rot voor de vrouw en haar hond. Hoop niet dat de pup er wat aan over
houdt.
Maar ben blij dat het dit keer eens geen stafford/pitbull was.
Anoniem schreef:@ Hilde ; een heel ander verhaal dus ...
Vreemd eigenlijk dat het Deense Doggen zijn ? Dat is nou niet echt een hond die bekend staat om zijn felheid/aanvallen etc.
Maar 'gelukkig' dat het nog redelijk is afgelopen.
xxMACYYY schreef:Wij hebben een Bullmastiff gehad, die ons gewoon de baas was.
Vroeger viel er voor zijn neus een jochie van z'n fiets en dat heeft hem zo'n trauma bezorgt dat hij sindsdien fietsers en hardlopers aanviel. 1 keer heeft hij zich door een slipketting met pinnen (!) getrokken en een vrouw van haar fiets gesleurd en in haar been gebeten. Wij zijn langsgeweest en hebben onze excuses aangeboden en schade vergoed.
Max was niet makkelijk in de omgang, ook thuis niet.
Ik als meisje van 10/11 en enorm hyper, stierde altijd naar de keuken en Max rende mij dan onderuit.
Bij bezoek moest hij altijd in de tuin.
Ik had een vriendinnetje op bezoek en wij kwamen naar beneden. Max zat op 'zijn' stoel, vriendinnetje leunde erop.
Verkeerde zet, hij had doorgebeten in haar been.
Volgende dag hebben we hem naar het asiel gebracht, ik heb enorm gejankt. Hij was voor ons heel lief, maar bijten in huis is echt de druppel geweest! Hij was gewoon te sterk en we hebben bij het asiel gezegt dat hij maar als waakhond op een bedrijf/boerderij moest gaan wonen.
Mijn moeder dacht nog veel aan hem en is een aantal maanden geleden gaan zoeken op zijn chipnummer.
Ze kwam bij het asiel in Groningen uit (terwijl wij hem in Utrecht hebben gebracht) en via hun zijn wij op zijn huidige adres gekomen. Hij is waakhond bij een palletbedrijf en heeft een heel lief Bullmastiff vriendinnetje. Hij is nog net zo dominant, maar hij doet nu waar hij goed in is -waken.
Hij heet nu Nikos en maakt het super. Dit bewijst dus niet altijd dat je een hond gelijk moet inslapen, hij was nog jong (2jr) en hij heeft nu een gelukkig leventje!