ikdoemaarwat schreef:niet in een klaslokaal!
Misschien eerst even lezen, hij deed het in zijn privetijd
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:Leraar draagt hoofddoek als protest
Leraar Nederlands Jos Baijens van het Sint Joriscollege in Eindhoven draagt voorlopig een hoofddoekje als protest tegen de PVV van Geert Wilders. Hij besloot hiertoe toen Wilders vrijdag opriep tot een verbod op hoofddoekjes in gemeentelijke en gesubsidieerde instellingen.
Baijens hoopt met zijn actie dat ,,mensen thuis gaan nadenken over hoe belachelijk het is anno 2010 in Nederland hoofddoekjes te willen gaan verbieden”. En: ,,We moeten zien een tolerante, vrije en veilige maatschappij op te bouwen. Wilders zijn manier dat te bereiken, is niet de manier om dat te doen”, aldus Baijens tegen het Eindhovens Dagblad maandag.
De reacties op het dragen van een hoofddoek door de docent Nederlands zijn wisselend. Baijens benadrukt echter dat hij met zijn actie niemand belachelijk wil maken. ,,Ik heb navraag gedaan bij moslimdeskundigen, en die zagen ook geen enkel probleem in het feit dat ik met een hoofddoek op loop.”
Het Sint Joriscollege heeft Baijens inmiddels verboden op school met het hoofddoekje rond te lopen. Ze vinden dat de school geen platform is voor zijn politieke opvattingen.
Bron ANP
klik hier voor het filmpje!
Judith_ schreef:Dit artikel is bij mijn weten niet helemaal compleet wat dus duidelijk voor misverstanden zorgt.
De school wil niet dat er actie gevoerd wordt op de werkvloer en daar gaat deze leraar in mee. Hij heeft in andere artikelen heel duidelijk aan gegeven dat tijdens het werk de hoofddoek niet op is.
Hij is toevallig leraar, die een hoofddoek is gaan dragen als actie, maar draagt deze niet als hij in functie is. Buiten werktijd is hij wat mijn betreft vrij om te doen wat hij wil.
http://www.ad.nl/ad/nl/2061/Raadsverkie ... test.dhtml
Hier staat dus in dat hij tijdens werk geen hoofddoek draagt. In een ander artikel laat hij weten dat hij zich kan vinden in het besluit van zijn school, dat hij tijdens werk niet mag protesteren. En daarom alleen buiten werktijd om, in zijn vrije tijd dit doet.
sarabande schreef:Dan zal ik dit nog even quotenJudith_ schreef:Dit artikel is bij mijn weten niet helemaal compleet wat dus duidelijk voor misverstanden zorgt.
De school wil niet dat er actie gevoerd wordt op de werkvloer en daar gaat deze leraar in mee. Hij heeft in andere artikelen heel duidelijk aan gegeven dat tijdens het werk de hoofddoek niet op is.
Hij is toevallig leraar, die een hoofddoek is gaan dragen als actie, maar draagt deze niet als hij in functie is. Buiten werktijd is hij wat mijn betreft vrij om te doen wat hij wil.
http://www.ad.nl/ad/nl/2061/Raadsverkie ... test.dhtml
Hier staat dus in dat hij tijdens werk geen hoofddoek draagt. In een ander artikel laat hij weten dat hij zich kan vinden in het besluit van zijn school, dat hij tijdens werk niet mag protesteren. En daarom alleen buiten werktijd om, in zijn vrije tijd dit doet.
Sonja schreef:Slechte zaak. Een leraar hoort zijn politieke mening niet op zijn werk te ventileren.