PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:54

Yamcha schreef:
Evelijn schreef:
Dat hoe modern we zijn moet worden afgemeten aan een kledingstuk? Volgens mij maken we het nu allemaal groter dan het is.
De ene deel zegt dat het staat voor onderdrukking en de anderen zeggen juist het tegenovergestelde. Was het maar waar dat onderdrukking zo makkelijk te herkennen was.

Ja Alet74, laten we daar onze energie in steken. Want bezuinigingen op sportclubs, onderwijs en zorg zitten er gewoon weer aan te komen. Geld dat daarin besteed kan worden willen we toch niet uitgeven aan een kopvoddencontroleur.

Dat is een vrij ouderwetse gedachte als je het mij vraagt :D

Tenzij het een jetpack is :P dat zou heel modern zijn :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:54

Belachelijk weer die Wilders..
Vraag me af hoe lang het duurt voordat hij net zo eindigt als Pim Fortuyn.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:55

@ Adil: Nou, dan zou ik zeggen: terug naar de VOC-mentaliteit :D

Verover Turkije en Marokko, dan zijn we gelijk van al het gezeur af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:56

liedje89 schreef:
Tenzij het een jetpack is :P dat zou heel modern zijn :+

Dan is het weer hip :')

En zo zie je maar weer, alles is relatief :')

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:56

Dit vind ik tegenstrijdig,

maar ben het over het algemeen met wilders eens,
ik vind dat iedereen zich moet aanpassen in het land waar hij of zij naar toe gaat,

Bjivoorbeeld al die moskeeen,
Krijgen wij een kerk in marokko, als je dat wilt denk ik dat je niet lang leeft,
waarom zijn wij dan wel zo acherlijk om alles toe te laten,

en als ze zich aanpassen enz boeit het me niet,
maar veel van die mensen trekken een uitkering hier en spreken niet eens nederlands.

Daar erger ik me dood aan, _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:58

Renee1990 schreef:

ik vind dat iedereen zich moet aanpassen in het land waar hij of zij naar toe gaat,

Krijgen wij een kerk in marokko, als je dat wilt denk ik dat je niet lang leeft,

maar veel van die mensen trekken een uitkering hier en spreken niet eens nederlands.

Goed naar meneer Wilders geluisterd zeker? :')

Als de Nederlanders daar nou zelf eerst eens mee beginnen, kunnen we het daarna aan anderen gaan vragen. Helaas is ons eigen volkje er zelf niet erg goed in :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:58

@Adil Och ja.. zullen we het even ook gaan hebben over ons koloniaal verleden en hoe trots we daar op zouden moeten zijn. Not! En volgens mij hebben wij nooit gebied bezet in China?
Trouwens.. onze vertrouwde aardappel is al Zuid-Amerikaans.
Ik vind ook dat invloeden uit andere landen en culturen als verrijking moeten worden gezien... en niet als aanval op Nederland.

@Renee http://samenleving-en-ontwikkeling.info ... rokko.html
Er zijn ook kerken in Marokko... dus niet roepen wat niet waar is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:59

Renee1990 schreef:

Ik zou toch wat voorzichtiger met je gezondheid omspringen, want je kletst ook nog uit je nek. Er zijn wel kerken in die landen.

Trouwens als er iemand een hoofddoekje kan gebruiken is het Wilders wel, daar knapt ie vast van op :D :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:59

Judith_M schreef:
Evelijn schreef:
Dat hoe modern we zijn moet worden afgemeten aan een kledingstuk? Volgens mij maken we het nu allemaal groter dan het is.
De ene deel zegt dat het staat voor onderdrukking en de anderen zeggen juist het tegenovergestelde. Was het maar waar dat onderdrukking zo makkelijk te herkennen was.

Iemand weigeren voor een functie omdat ze een doek om haar hoofd heeft.. Vrij duidelijk :D

Nou ja als je bij je sollicitatie zegt dat je je pet niet af wil zetten kan het ook gebeuren natuurlijk. (Bovendien kan ik me bijv bij een politie agent heel erg voorstellen dat zo'n dame maar bar weinig respect krijgt en dan kan je je functie gewoon niet uitvoeren. Den zou ik best snappen dat je niet aangenomen word want hoe competent je verder ook bent presentatie is alles. Maar ja dat moet imo dan niet verboden worden dat is eerder een maatschappelijk probleem.)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:01

Evelijn schreef:

En onze tulp is Turks ;)

Sandeman

Ik vind hoofddoekjes ook erg storend en ben blij dat wij geen mensen aannemen met een hoofddoekje.
En we hebben wel een multi-cultureel team hoor.

Nessah

"Zoals christelijke kruisjes of joodse keppeltjes, gaat het verbod echter niet gelden.''Hoofddoekjes zijn een teken van een onderdrukkende totalitaire ideologie.''

Sorry.. mis ik wat? Als ik kijk naar de gereformeerden mensen in ons land..
Ik zat met zo'n meisje in de klas, die ging ( moest) naar het driestar college.
Mocht géén make up dragen, haar moest in een staart of vlecht en moest ook een rok die minimaal tot de knieën bedekte aan.

Wat is dat zo anders dan een hoofddoekje? Omdat dat je haren bedekt? Verder is het toch echt hetzelfde.. Van het meisje van het voorbeeld liepen de broer rond hoe ze wilde. Dus dat is dan toch ook een soort "onderdrukking".

Laat lekker iedereen in zijn waarde, iedereen is anders en dat maakt de wereld juist zo leuk! Laat iedereen ook gewoon anders zijn, we leven in een vrij land :)

Ik vind het jammer dat ik weer teksten voorbij zie komen van mensen die dingen zeggen zonder er bij na te denken. ( terug naar eigen land ect.) Jammer.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:02

sarabande schreef:
Trouwens als er iemand een hoofddoekje kan gebruiken is het Wilders wel, daar knapt ie vast van op :D :D

_O-

Anoniem

Yamcha schreef:

Yep, maar er is niks :D.

Captain

sarabande schreef:

_O- :')

BaiNar

Renee1990 schreef:

Helemaal mee eens...
In een islamitisch land worden de christenen zwaar gediscrimineerd of zelfs mishandeld...

Als wij op vakantie een kerk bezoeken o.i.d. passen wij ons toch ook aan??

Vergeet niet dat dit niet het enige is wat de pvv wil... ze hebben vele goede dingen op hun lijst staan met betrekking tot werken, ov., belasting, dieren etc.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:03

Vind zijn kapsel juist erg leuk. Heb hem weleens een krabbel gestuurd of ik zijn uitgroei mocht verven met mijn vriendin. Helaas geen antwoord op gehad :+

Figaro

Sandeman schreef:
Ik vind hoofddoekjes ook erg storend

Wat vind jij storend aan een hoofddoekje dan? En mag ik vragen in wat voor sector je werkt?

Renee

x_Jeanine_x schreef:
Leanee,
In sommige punten ben ik het wel met Wilders eens, sommigen zitten hier al 20 jaar en spreken nog amper een woord Nederlands, ja sorry hoor, of Nederlands gaan leren of je gaat terug naar je eigen land.

Met dat gedeelte ben ik het met je eens...

Ik geef zwemles aan zulke kinderen, komen na de les de ouders naar me toe, vragen ik het buitenlands, turks ofzo, aan me of het kind mag afzwemmen,,, ja hallo.... ik ga die taal echt niet leren hoor :o

Maarja hoofddoeken helemaal verbieden, dat weet ik nog niet hoor....

Helemaal mee eens, straks moeten wij in Nederland nog hun taal gaan leren i.p.v. andersom. Ik vindt wel dat er meer moet worden gedaan aan het behouden van de Nederlandse cultuur. Ik vindt dat we hun cultuur moeten accepteren maar niet moeten laten doordrukken in onze eigen cultuur. En hoe grof het ook gebracht wordt het brengt je wel aan het denken en dat is waarschijnlijk ook wel wilders bedoeling geweest. Hij zegt het juist zo dat hij een discussie te weeg brengt en een groot deel van Nederland erover gaat nadenken en een duidelijker mening over gaat vormen. Anders zou hij toch ook geen stemmen krijgen..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:04

Lianne84 schreef:
sarabande schreef:

_O-

nu heb ik toch een vreemd beeld in mijn hoofd. je zou er bijna een stel opsturen :P :+

Anoniem

Lovely schreef:
Yamcha schreef:

Yep, maar er is niks :D.

Da's idd een klein probleempje :+

elmo1

Renee1990 schreef:
waarom zijn wij dan wel zo achterlijk om alles toe te laten,

kom al jaren in de hoofdstad van Marokko daar staat ook al jaren een gigantische hervormd christelijke kerk, evenals een synagoge.
Helemaal geen probleem, er is een grote christelijke gemeenschap en tevens een grote joodse gemeenschap.
Niet oordelen als je er niets van weet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:05

Evelijn schreef:

En ineens moet ik aan WimLex denken, gek he?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:05

BaiNar schreef:
Renee1990 schreef:

Helemaal mee eens...
In een islamitisch land worden de christenen zwaar gediscrimineerd of zelfs mishandeld...

Als wij op vakantie een kerk bezoeken o.i.d. passen wij ons toch ook aan??

Vergeet niet dat dit niet het enige is wat de pvv wil... ze hebben vele goede dingen op hun lijst staan met betrekking tot werken, ov., belasting, dieren etc.

Oh ja joh????

Zet dat in de krant, dat is écht wereldnieuws........ wij passen ons aan....... yeah right....... :D