kunnen stemmen vormd de basis van onze vrijheid iedereen die dat vrijwillig opgeeft is knettergek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Zodat mensen in elk geval precies weten wat welke partij wel en niet wil. Want volgens mij weten veel stemmers niet genoeg van de partijen waar ze op stemmen.
BraveSpots schreef:Je krijgt pas een echte goede afspiegeling van het volk als iedereen, ook degenen die er niet of weinig heben over nagedacht, vertegenwoordigt worden in de regering.
Caira schreef:en dat het klootjesvolk is zeg ik nergens, alleen dat ze hun partijkeuze niet goed kunnen beargumenteren.
Heino schreef:In een ander topic las ik net dat iemand gaat stemmen op een partij omdat ze het opzich wel eens is met de partijen én haar schoonouders in die partij zitten. Dat bedoel ik nu dus.
Heino schreef:BraveSpots schreef:Je krijgt pas een echte goede afspiegeling van het volk als iedereen, ook degenen die er niet of weinig heben over nagedacht, vertegenwoordigt worden in de regering.
En dat vind ik dus jammer, want je wilt toch een zo goed mogelijk werkende maatschappij?? Dat kan toch niet als je zomaar wat gaat stemmen??
Heino schreef:In een ander topic las ik net dat iemand gaat stemmen op een partij omdat ze het opzich wel eens is met de partijen én haar schoonouders in die partij zitten. Dat bedoel ik nu dus.
gr_roos schreef:Ik stem om te voorkomen dat mensen/partijen aan de macht komen waar ik het totaal niet mee ens ben (Wilders, Verdonk) Kies uit de rest de voor mij beste van de rest. Weet niet of deze motivatie je goedkeuring kan hebben en of ik dan nog recht zou hebben om te stemmen.
KiWiKo schreef:maar Heino............. ook dat is stemmen.......... stemmen is een verworven recht die wij nederlanders hebben........
stemmen aan banden leggen heet dictatuur, nou leven wij stemmende nederlanders al genoeg in een dictatuur..... hoever wil je dat uitbreiden?
KiWiKo schreef:dat mensen niet stemmen in jouw straatje betekend niet dat ze niet zouden mogen moeten stemmen........
enge gedachte eigenlijk
BraveSpots schreef:Mensen hebben nu eenmaal andere interresses. En de drang om iemand te verplichten om zich verplicht met iets wel of niet bezig te houden omdat jij dat belangrijk vind in het leven, vind ik een best eng.
Heino schreef:BraveSpots schreef:Mensen hebben nu eenmaal andere interresses. En de drang om iemand te verplichten om zich verplicht met iets wel of niet bezig te houden omdat jij dat belangrijk vind in het leven, vind ik een best eng.
Ho, het is geen drang, ik vind dit alleen wel een heel interessant onderwerp om over te praten. Ik begrijp dondersgoed dat dit nooit en te nimmer mag en kan gaan gebeuren. Maar ik vind het wel interessant om al discussiërende een oplossing te vinden voor bijvoorbeeld in dit geval het gebrek aan kennis over politiek. Want politiek heeft toch heel veel invloed op je dagelijks leven. En toch zijn er ontzettend veel mensen die wel klagen maar zich niet in politiek verdiepen. Dan ben ik benieuwd waardoor dat komt en hoe je politiek toegankelijker kan maken.
KiWiKo schreef:hihi je hoeft niet weg te duiken hoor.......... maar hoe dan ook iedereen mag vinden wat die vind, en stemmen waarop die wil stemmen....... dat is democratie![]()
op het moment dat je deze mensen de mond gaat snoeren dan ga je richting dictatuur.......
beter is het deze mensen laten zien dat je met hun problemen bezig bent