Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:43

bij de LPF werd de leider van die partij vermoord...de partij was toen geheel stuurloos....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:44

Afgezien van het feit dat GW dat risico ook nog steeds loopt - en verwar dat alsjeblieft niet met dat ik hem dat toe zou wensen, want dat is niet zo - had die partij wel een aantal ervaren politici in de gelederen. Daar is nu absoluut geen sprake van, zelfs niet met GW zelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:07

Blue_Eyes schreef:
Afgezien van het feit dat GW dat risico ook nog steeds loopt - en verwar dat alsjeblieft niet met dat ik hem dat toe zou wensen, want dat is niet zo - had die partij wel een aantal ervaren politici in de gelederen. Daar is nu absoluut geen sprake van, zelfs niet met GW zelf.

Geert heeft veel ervaring in de tweede kamer,is een oud vvd'er....pim had de tweede kamer nog nooit van binnen gezien en kende het 'spel' niet.

De parlementsleden van de pvv hebben drie jaar ervaring,en doen het in debatten absoluut niet slecht....afgezien van het feit of je het er mee eens bent natuurlijk.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:14

Job Cohen, vind het een man met gezag. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:26

_Mel schreef:

Sja dan moet de PVDA de grootste worden en de situatie is nogal veranderd intussen

Denk ook niet dat Cohen daar nu nog behoefte aan heeft

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:35

gekkesies schreef:
De enige die wel doet wat hij zegt is Wilders, maar dat vind ik dan weer zo'n asociale kerel.. :+

Hij regeert ook niet, dus stukken makkelijker om dan te doen wat je zegt.

En hopelijk gaat ie ook niet regeren :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:55

Zaina schreef:
eigenlijk is het dan een belabberd systeem toch? iedereen stemt op geert, krijgen ze alsnog wouter (bijvoorbeeld!)

klopt, voorbeeldje : volgens de stemmen had de sp in het nu gevallen kabinet moeten zitten...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:05

Sonja_vR schreef:
klopt, voorbeeldje : volgens de stemmen had de sp in het nu gevallen kabinet moeten zitten...

Dat wilden ze niet

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 04:24

Sonja_vR schreef:
het kind tijdens toespraak op podium is echt gebeurd
en misschien wel menselijk Toekie, maar ik vind het niet kunnen , op het moment dat jij als politica een toespraak staat te houden , hoort je kind daar niet tussendoor te huppelen en de aandacht van de moeder , die op dat moment als politica in functie is , te eisen.
dat vind ik verre van proffesioneel ...
dit is in mijn ogen net zoiets als een leraar die tijdens de les met haar eigen kind in de weer is ipv les aan het geven ,

Net zoals Shadow0 zegt, ben ik ook benieuwd naar de context. Heeft zij op een dag zomaar besloten om haar kind eens mee te nemen naar een debat? Ik denk het namelijk niet. :n Bovendien vind ik één zo'n incident niet sterk als argument dat Femke onprofessioneel zou zijn. Zo kun je van iedereen wel wat zeggen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 04:33

Sonja_vR schreef:

Diezelfde stemmen willen ook graag dat als SP regeert, hun plannen (deels) waargemaakt worden. Dan is een regering met sociaal draagvlak nodig. Als die niet gevormd kan worden dan houdt het op. Je wilt als partij wel je beloftes zoveel mogelijk proberen na te komen en dat gaat niet als je moet samenwerken met partijen die haaks staan op de jouwe. Dan dus liever met flink veel zetels in de oppositie. :)

Geerke: Het wordt wat anders als de PVV hun ideeën moeten gaan waarmaken. Ik denk dat het dan fout gaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:25

_Mel schreef:

meen je dit?
Die theeleut,die de boel alleen bij elkaar houden wil en alles gedoogd?
Hele aardige man trouwens...daar niet van...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:32

nee meneer Cohen zou ik zelf ook niet echt als MP zien..........maar Femke Halsema evenmin. ik vind haar ook niet eerlijk,oprecht en professioneel. maarja wie is dat op dit moment nog wel?

ik ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:20

Ik zou het weleens willen meemaken, Wilders als minister-president. Hebben we tenminste weer eens wat te lachen, wat sensatie in die suffe politiek.
Denk alleen niet dat het gaat gebeuren.
Ik vermoed dat alleen de VVD met Wilders zou willen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:30

Suzanne F. schreef:
Ik zou het weleens willen meemaken, Wilders als minister-president. Hebben we tenminste weer eens wat te lachen, wat sensatie in die suffe politiek.
Denk alleen niet dat het gaat gebeuren.
Ik vermoed dat alleen de VVD met Wilders zou willen.

Ik denk dat het lachen je snel zou vergaan, mits je van ordinaire scheldpartijen houdt.

Alleen het CDA heeft duidelijk aangegeven de PVV niet uit te sluiten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:35

sarabande schreef:
Ik denk dat het lachen je snel zou vergaan, mits je van ordinaire scheldpartijen houdt.

Alleen het CDA heeft duidelijk aangegeven de PVV niet uit te sluiten.

Valt best mee hoor, ik denk niet dat het scheldpartijen worden. Er komt denk ik alleen wel veel onrust. Opositie zal het makkelijk hebben dan het kabinet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:42

Zaina schreef:
ik vind het gewoon een suf kereltje zonder eigen mening en al helemaal zonder uitstraling.
kan me ook niet schelen wat ze in het buitenland van hem vinden, dit is mijn mening.

hmm, ik vind dat wel erg oppervlakkig.
Hij heeft idd geen uitstraling :D maar geloof wel dat hij redelijk weet hoe hij moet besturen.
Nederland zou er na 3.5 x balkenende anders veel slechter voor staan denk ik zo......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:45

Suzanne F. schreef:
Valt best mee hoor, ik denk niet dat het scheldpartijen worden. Er komt denk ik alleen wel veel onrust. Opositie zal het makkelijk hebben dan het kabinet.

Dan heb je toch vorige week het een en ander gemist.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:47

superwoman schreef:
hmm, ik vind dat wel erg oppervlakkig.
Hij heeft idd geen uitstraling :D maar geloof wel dat hij redelijk weet hoe hij moet besturen.
Nederland zou er na 3.5 x balkenende anders veel slechter voor staan denk ik zo......

Nou dat denk ik niet. Hij heeft zon beetje met iedereen waarmee hij een kabinet gevormd heeft ruzie gehad en dat heeft allemaal heel veel tijd, energie en ook geld gekost. Balk zit er voornamelijk voor Balk

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:52

Ik vraag me af of wilders zijn manier van communiseren vol zou houden, of dat hij zich zou aanpassen aan de functie.
Wat hij nu doet is immers discussies op gang brengen. De manier waarop ben ik het totaal niet mee eens, maar als je daar doorheen kán kijken heeft hij soms best wel goede punten om over na te denken.
(vb: verzorginstehuizen ten opzichte van de gevangenis - de gevangen hebben het vaak beter :j )

Als PM vind ik hem niet geschikt, (ookal zou hij zich aanpassen) omdat wij ook met andere landen te maken hebben waar hij bij vele niet wordt geaccepteerd. Dat zou imo nog wel eens gevaarlijk kunnen worden.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:52

Ik hoop ook op Wilders en ga ook op hem stemmen. Dat zou echt geweldig zijn, dan moet hij inplaats van aan de zijlijn schreeuwen hoe je de bal in het doel moet schoppen, het ook echt gaan doen. Inplaats vanaf de wal roepen hoe je met een schip moet varen, dit ook echt gaan doen. Dan is het snel gedaan met zijn populariteit en zien we hem iig niet meer terug, dat is mij een stem waard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:55

sarabande schreef:
Nou dat denk ik niet. Hij heeft zon beetje met iedereen waarmee hij een kabinet gevormd heeft ruzie gehad en dat heeft allemaal heel veel tijd, energie en ook geld gekost. Balk zit er voornamelijk voor Balk

Wie heeft het volgens jou dan zoveel beter gedaan?

(nogmaals ik ben geen balkenende-fan, maar wil wel realischisch blijven en kijken wat we hebben, hebben gehad en kunnen krijgen. Klagen is makkelijk namelijk ;) )

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:10

geerke schreef:
daar heb je gelijk in....ik heb ook z'on donkerbruin vermoeden dat het geert erg moeilijk gemaakt gaat worden en ondanks veel stemmen hij in de coalitie komt...

Dat mag hij hopen, in de coalitie komen - de regering, dus. En het zal vooral aan hém liggen dat het zo moeilijk is om een coalitie te vormen, zijn standpunten zijn voor veel partijen niet verenigbaar met hun eigen standpunten. Tenzij de PVV een meerderheid in z'n eentje verovert, zal hij toch echt moeten samenwerken met andere partijen en dat zal lastig worden, omdat hij dan veel water bij de wijn zal moeten doen en dat pikken zijn kiezers niet. Voor een aantal van zijn plannen - artikel 1 van de Grondwet veranderen, bijvoorbeeld - heeft hij zelfs een tweederde meerderheid steun in de Tweede Kamer nodig. Ik vraag me af welke partijen zo'n plan verder zouden steunen, en ik hoop dat dat er weinig zijn.

Ik heb tot op heden nog geen regeringskwaliteiten bij Wilders gespot. Oppositie voeren kan hij, maar iedereen kan roepen dat de regering het slecht doet, maar erg gefundeerd zijn zijn standpunten vaak niet en ik heb nog maar weinig oplossingen gehoord.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:14

Zowel Lubbers (die ik tegenwoordig beter te pruimen vind dan als MP) als Kok (behalve op het einde) hebben het veel beter gedaan. Dat waren ook mannen met gezag. Balk had altijd Donner naast zich om hem te souffleren en nu zelfs zijn spindoctor De Vries staatssecretaris gemaakt om hem bij te staan.
Kijk naar Merkel of Sarkozi die stralen zekerheid en macht uit. Ze maken waarschijnlijk net zoveel fouten, maar hebben overwicht.
Daar ontbreekt het na al die jaren nog steeds aan bij Balkie

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:33

Toekie schreef:
Sonja_vR schreef:
het kind tijdens toespraak op podium is echt gebeurd
en misschien wel menselijk Toekie, maar ik vind het niet kunnen , op het moment dat jij als politica een toespraak staat te houden , hoort je kind daar niet tussendoor te huppelen en de aandacht van de moeder , die op dat moment als politica in functie is , te eisen.
dat vind ik verre van proffesioneel ...
dit is in mijn ogen net zoiets als een leraar die tijdens de les met haar eigen kind in de weer is ipv les aan het geven ,

Net zoals Shadow0 zegt, ben ik ook benieuwd naar de context. Heeft zij op een dag zomaar besloten om haar kind eens mee te nemen naar een debat? Ik denk het namelijk niet. :n Bovendien vind ik één zo'n incident niet sterk als argument dat Femke onprofessioneel zou zijn. Zo kun je van iedereen wel wat zeggen.

dit is 1 voorbeeldje wat voor mij de kers op het ijsje waa, ik heb verder , naast meerdere andere dingen ook gewoon een hele flinke antipathie jegens F halsema ik hoef haar hoofd maar te zien en ik heb de rillingen , ze heeft dat zelfgenoegzame over zich , een beetje het "holyer than thou" van een extreem links millieu tiepje... ik moet er gewoon serieus niet aan denken om groen links in het kabinet te hebben, laat staan Halsema als MP,
ik denk dat GL veel beter in de oppositie kan blijven om dingen aan de kaak te stellen
ipv de daadwerkelijk macht in handen te hebben , bij een kabinet van bijvoorbeeld
PVDA, Groen Links en SP zou het veel te links uitvallen , PVDA gaat dan ook de linkse hoek in en het land zal kwa wegennetwerk en economie echt een paar hele flinke opdonders krijgen ...
of als ze in het kabinet zouden zitten, niet met de SP of PVDA...
hoewel ik dan weer liever de SP in het kabinet zou willen hebben .... hoewel ik daar ook weer jeuk van krijg omdat de SP te veel wil regelen en vastleggen etc ,...ik wil graag zelf ook nog beslissen hoe ik leef

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:53

geert heeft de kwaliteit om alles heeel sim,pel te schetsen en om de taal van het volk te spreken. maar zo simpel als hij situaties stelt zijn ze vaak niet. mensen die verder kijken dan hun neus lang is haken dan al snel af bij de pvv.

en daarbij.. PVV staat nu misschien hoog in de peilingen. maar sp, groenlinks en d66 maken ook veel kans. en deze partijen zouden noooiittt met de pvv willen werken!! misschien alleen de sgp en vvd.. maar die worden toch niet gekozen. dus keep dreeming geert