Joran mag naar uitvaart vader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind je dat Joran ongestoord naar de begrafenis moet mogen?

Ja
120 (46%)
Nee
116 (44%)
Anders
16 (6%)
Weet niet
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 258

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:26

stefan3 schreef:
Ja sorry, die ontglipte me... en was inderdaad niet netjes. Het was echter ook als een grapje bedoeld i.p.v een serieuze opmerking.
Maar serieus gezien vind ik dat eigenlijk iedereen recht heeft om zijn eigen vader te kunnen begraven, of je nou misdadig bent of niet.

Oke ;)
idd iedereen heeft die rechten, ben ik het mee eens.

En waar iedereen joran nou voor wilt oppakken weet ik ook niet .

Er is niets bewezen, en de uitspraken zijn gedaan onder invloed.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:28

Ik zie hem graag brommen voor die bekentenis..
Het is mi gewoon een bekentenis!!!
Het gegeven datie in vrouwen handelt mag van mij eerst verder uitgezocht worden..

Mmmm..lynchen, prima(voor me hetzelfde als opknuppen)
Mmmm..kortzichtigheid?? Ik voel me niet aangesproken hoor :P ,
mbt mijn omgeving ben ik nog behoorlijk ruimdenkend.

Anoniem

Re: Joran mag naar uitvaart vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:30

Jullie gaan trouwens wel heel makkelijk voorbij aan de vraag hoe betrouwbaar de informatie verkregen via de "Methode Peter R." nu daadwerkelijk is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:30

stefan3 schreef:
Jolliegirl schreef:

Wat vind ik dit een walgelijke opmerking!

Ja sorry, die ontglipte me... en was inderdaad niet netjes. Het was echter ook als een grapje bedoeld i.p.v een serieuze opmerking.
Maar serieus gezien vind ik dat eigenlijk iedereen recht heeft om zijn eigen vader te kunnen begraven, of je nou misdadig bent of niet.

ik vond m wel grappig :=

En ben het nog met je eens ook.

Daarbij weet niemand wat hij heeft gedaan, hoe Nathalee om het leven is gekomen, en wat hij in Thailand uitvreet zijn ook maar speculaties. Zou niet weten op grond waarvan je hem zou moeten oppakken...

En door kwaad met kwaad te vergelden is nog nooit iets opgelost. :\ Dat vind ik toch wel zo'n rare manier ook.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:34

En wat heeft dat alles er verder mee te maken of het humanitair is om iemand wel of niet bij de begrafenis van zijn eigen vader te laten zijn of niet.
Naar mijn idee mag geen enkel weldenkend mens zo'n beslissing maken voor een ander mens

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:36

natascha44 schreef:

Maar een bekentenis zegt helemaal niets als hij niet door bewijzen gestaafd wordt. Ik kan ook wel zeggen dat ik hier in de kelder 20 mensen begraven heb, moet ik dan ook opgeknoopt worden?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:43

Weten wij hoeveel daders er nog vrij rondlopen? die missschien wel achter je staat bij de bakker, je buurman/vrouw is of in het ergste geval je partner of familielid.Ook deze personen gaan en staan waar zij willen dus waarom zou Joran niet naar de begravenis mogen van zijn eigen pa?
Zoveel is er bij Joran niet aan het daglicht gekomen en wat hij heeft gezegd vind ik behoorlijke grootspraak en stoere jongenspraat, er zal echt wel een hoop waarheid in zijn verhaal zitten maar als dat genoeg bewijs was geweest had hij nu wel vast gezeten.
Ik ben echt geen Joran fan en als uit onderzoek blijkt dat hij daadwerkelijk bewust gehandeld heeft mag hij van mij heel zielig in een donker celletje zitten wegr*tten.
Wat hij daar in Thailand allemaal uitvreet moet hij zelf weten (hij liever dan ik), iedereen weet dat hij in thailand verblijft en dat zie ik liever dan een spoorloze TBS'er.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:44

odetteke schreef:
natascha44 schreef:

Maar een bekentenis zegt helemaal niets als hij niet door bewijzen gestaafd wordt. Ik kan ook wel zeggen dat ik hier in de kelder 20 mensen begraven heb, moet ik dan ook opgeknoopt worden?

Dat vind ik ook, iedereen kan stoere praatjes ophangen maar of het ook daadwerkelijk allemaal waar is?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:55

Als er dan ook idd 20 mensen in je kelder liggen? ja dan mag je van mij ook opgeknoopt worden ;)

Ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat die bekentenis en het bewijs wat tot nu toe geleverd is meer dan voldoende om Joran op te sluiten..

Dus na de begrafenis oppakken...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:02

natascha44 schreef:
Als er dan ook idd 20 mensen in je kelder liggen? ja dan mag je van mij ook opgeknoopt worden ;)

Ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat die bekentenis en het bewijs wat tot nu toe geleverd is meer dan voldoende om Joran op te sluiten..

En dat is het nu juist! Van mij weet je niet zeker of ik het wel of niet heb, van hem idem dito.
Sommige mensen zien elvis, sommige denken dat ze jezus, sommigen zeggen ontvoerd te zijn geweest door aliens en sommigen zeggen dat ze iemand vermoord hebben.... zo lang er geen bewijzen zijn moeten we maar aannemen dat het niet waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:06

Die bekentenis had in juridische zin veel minder waarde dan dat de meeste mensen denken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:10

laat hem daar maar gewoon inde kraag gerepen worden hoor vind dit dus echt niet logies.
ja hij mag naar de begravenis en daar na mag hij mooi boeten voor zijn daden want ik weet bijna zeker dat
hij het heeft gedaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:12

hanny_jelke schreef:
laat hem daar maar gewoon inde kraag gerepen worden hoor vind dit dus echt niet logies.
ja hij mag naar de begravenis en daar na mag hij mooi boeten voor zijn daden want ik weet bijna zeker dat
hij het heeft gedaan.

En ondertussen is bijna, niet helemaal.
En zit dus iemand door JOu onschuldig vast, als jij het voor het zeggen had :)

En hoezo weet jij het bijna zeker?
Was je erbij?
Er is niemand die dit bijna weet.... behalve Joran!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 18:14

En toch wordt hij in ieder bericht als de 'voortvluchtige' Joran van der Sloot aangemerkt, waarom is dat dan? Waar is hij op de vlucht voor? Als hij voortvluchtig is om niet voor onderzoek aangehouden te worden omdat het onderzoek nog loopt zou hij mijns inziens in verzekerde bewaring gesteld moeten worden zodra hij de uitvaart verlaat, waarom zouden we dat 'respect' op moeten brengen voor hem omdat zijn vader overleden is en hem gewoon weer laten lopen? Hoofdofficier vind dat niet gepast in deze situatie, vind ik wel raar. Kan ook een slimme manier zijn om hem naar Aruba (of Nederland weet niet waar de uitvaart is) te krijgen, 'de voortvluchtige Joran van der Sloot hoeft niet te vrezen dat hij alsnog wordt aangehouden als hij op Aruba afscheid wil nemen van zijn vader', ze zeggen niets over nà het afscheid nemen. O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:14

hanny_jelke schreef:
hij het heeft gedaan.

hoe weet jij dat zo bijna zeker dan?? Wel knap als je dat kan, misschien moet je eens gaan praten bij de politie voor een baan als rechercheur. Die van tegenwoordig met hun intelligentie en opleidingen en studie doen er toch wat langer over om zo'n conclusie te trekken. Gelukkig maar...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:19

luxx schreef:
En toch wordt hij in ieder bericht als de 'voortvluchtige' Joran van der Sloot aangemerkt, waarom is dat dan? Waar is hij op de vlucht voor? Als hij voortvluchtig is om niet voor onderzoek aangehouden te worden omdat het onderzoek nog loopt zou hij mijns inziens in verzekerde bewaring gesteld moeten worden zodra hij de uitvaart verlaat, waarom zouden we dat 'respect' op moeten brengen voor hem omdat zijn vader overleden is en hem gewoon weer laten lopen? Hoofdofficier vind dat niet gepast in deze situatie, vind ik wel raar. Kan ook een slimme manier zijn om hem naar Aruba (of Nederland weet niet waar de uitvaart is) te krijgen, 'de voortvluchtige Joran van der Sloot hoeft niet te vrezen dat hij alsnog wordt aangehouden als hij op Aruba afscheid wil nemen van zijn vader', ze zeggen niets over nà het afscheid nemen. O:)

Spectaculaire mediataal. Hij heeft eigenlijk niks te vrezen alleen hij heeft nu een stigma waardoor hij niet meer veilig in Amerika/nederland kan wonen en op Aruba hebben ze hem uitgeroepen tot persona non grada.
Er staat ook overal dat hij voor moord gezocht word. Klopt ook niet. Maar het is juridisch TE ingewikkeld dus gebruikt media jip en janneke taal die eigenlijk gewoon fout is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:27

mltex schreef:
luxx schreef:

Spectaculaire mediataal. Hij heeft eigenlijk niks te vrezen alleen hij heeft nu een stigma waardoor hij niet meer veilig in Amerika/nederland kan wonen en op Aruba hebben ze hem uitgeroepen tot persona non grada.
Er staat ook overal dat hij voor moord gezocht word. Klopt ook niet. Maar het is juridisch TE ingewikkeld dus gebruikt media jip en janneke taal die eigenlijk gewoon fout is.

Je moet toch als journalist je stukken verkopen? Dat gaat nu eenmaal beter als je er wat spectaculairs inzet :j
Overigens zou ik met zo'n negatieve naam die vernaggeld is door de media ook niet graag meer in nederland wonen :n
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-02-10 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:29

ik vind dat hij gewoon naar de begrafenis moet kunnen, het is zijn vader in godsnaam! Mensen in de gevangenis krijgen ook verlof om naar een begrafenis te kunnen van een direct famillielid. En er zijn nooit harde bewijzen geweest dat die het heeft gedaan. Dus onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Peter R De Vries die blaast alles zo extreem op. Ik zeg niet dat hij onschuldig is, maar hij is voor de wet nog onschuldig en je kan hem niet beletten om naar de begrafenis van zijn pa te gaan, die man is veel te jong gestorven en dat is gewoon vreselijk, ongeacht wat hij wel of niet heeft gedaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:34

Ik vind dat hij naar de begrafenis van zijn vader mag...... tuurlijk, en ik vind ook dat hij na de begrafenis bij de pliesie in mag stappen.

een vage kennis van mij is tijdens de begrafenis van zijn moeder (en bij tijdens bedoel ik ook echt tijdens) door een arrestatieteam overmeesterd........ en het enige wat hij had gedaan is iemand dood geschoten.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:41

Laat ik het zo zeggen: als hij niet komt dan heeft hij zeker genoeg op zijn kerfstok.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:42

faye schreef:
Laat ik het zo zeggen: als hij niet komt dan heeft hij zeker genoeg op zijn kerfstok.

Of is gewoon bang?

Ik denk wel dat die jongen niet fris is.
Recht op een uitvaart van zijn vader heeft hij wel, laten we menselijk blijven :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:47

Geen idee of t al genoemd is, maar er staat geen arrestatiebevel voor hem uit in Nederland. Dus ze WILLEN hem niet eens oppakken :) Het onderzoek is nog wel gaande, dus mocht dat bevel er wel komen kan ie na die begrafenis alsnog worden opgepakt. Ik vind wel dat ie naar die begrafenis mag, vindt t eigenlijk niet kunnen om iemand dat te ontnemen. Als er zelfs mensen op ongecontroleerd weekend verlof mogen om hun kind te zien (saban B), mag hij zeker naar die begrafenis :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:49

mltex schreef:
Buiten het juridische 'gedoe' gaat het nu om iets menselijks.
Het gaat hier niet alleen om Joran maar ook om de andere directe nabestaande en dan denk ik aan zijn moeder.
Die is haar man en indirect haar zoon kwijt.
Dus ik vind van wel. Dat hij in Thailand zit is ook omdat er geen verdragen zijn met Thailand, suggestie voor de politiek ;)

Wat denk je van de ouders van Nathalie dan?

Ja sorry, die hebben hier ook niet om gevraagt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:00

natascha44 schreef:

Dus na de begrafenis oppakken...

BLIJKBAAR vindt de rechter dat niet. Nou ben ik toch benieuwd hoeveel jaar jij al rechten gestudeerd hebt en hoeveel jaar ervaring je hebt in de rechtspraak....

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:22

Ik zei: het is MIJN persoonlijke mening..

Ik ben geen rechter en geen advocaat en heb nog nooit een boek over rechtspraak in de handen gehad..
Maar door de media én de uitzendingen Peter R de Vries ben IK van MENING ! dat Joran schuldig is aan de verdwijning van Nathalee Holloway..

Ik vind niet dat wij hier op Bokt elkaar moeten veroordelen om een mening..