Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:04

Shadowflower: babbeltjes in de baas z'n tijd? >;) datkenneweniethebben!

(Ja, sorry, ik word er flauw van :P )

Waarom is iedereen eigenlijk zo bang iets niet te krijgen dat een ander wel heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:04

Zo zirano heeft even het antwoord gegeven!
Einde discussie :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:04

Daarnaast ... waar gaat het in hemelsnaam om ... 5 minuten of korter en gelijk een bon terwijl die coffeeshop gasten dus regelmatig langer parkeren en aso rijden. Dat is mijn hele punt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:06

KiWiKo schreef:
OOK jij betaald mee aan die bekeuring,

Kromme redenering want aan alles wat een ambtenaar koopt betaal je indirect aan mee, ook aan zijn vakantie, zijn auto, zijn huisraad, enz...
of denk je echt dat zijn baas die bon gaat betalen _O-

kamsel

odetteke schreef:
kamsel schreef:
Alweer helemeal mee eens Odetteke

Jij denkt stiekem ondertussen aan happymeals he? :Y)

Oohh heerlijk..
Nee, nu even niet ik heb mijn buikje vol, patat speciaal, ook in de baas z'n tijd :Y)
(maar die is bezorgd)

Naomi_Star

KiWiKo schreef:
weet je als ik naar een spoedoproep moet omdat een van mijn clienten gevallen is bijvoorbeeld..........

dan is er echt no mercy voor mij hoor :)nen dan mag ik m gewoon betalen.........

maargoed als mijn client weer in de stoel zit ........ met alle liefde :)

Maar jij hebt toch ook geen vrijstellingen? Ambu,brandweer en politie wel..
Kijk misschien kan de ambu de auto even gauw ergens anders neer zetten, is het probleem opgelost.
En misschien was het wel een geintje van de stadswachters. Ik heb namelijk zelf ook wel eens een bon neergelegd op de auto van een collega..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:07

smokey17 schreef:
JIJ hebt de tijd wel om je auto elders te parkeren, jij wordt niet opgepiept om iemand zijn leven te gaan redden...... lijkt mij toch een heul groot verschil...

En bij een hartstilstand moet binnen 6 minuten gereanimeert worden... als je eerst al 3 minuten onderweg bent naar je auto.....

sorry, maar dan hoor je in je auto te zitten... en niet nog in een winkel te zijn... de kassa duurt langer, dus neem dan genoeg mee van huis... als je dan toch op die paar seconde wilt miepen... want als je rent is die paar meter zo afgelegd hoor die je extra moet lopen naar je parkeerplaats...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:07

KiWiKo schreef:
Blue_Eyes schreef:
En als die spoedoproep zou zijn dat je client een hartaanval heeft, dan neem ik aan dat de ambulance dan ook onderweg is?

ik mag toch hopen van wel :)

en dan mag de ambu absoluut fout parkeren........ geen probleem, maar voor het halen van een frietje nou net effe niet :)

Het was maar om het verschil aan te geven tussen jou en die ambulance, voor jou no mercy, voor een ambulance in mijn ogen wel. Zij redden mensen die iets levensbedreigends hebben of zouden kunnen hebben. Een client die is gevallen, vervelend, maar als het echt levensbedreigend is komt er ook wel een ambulance.

@sharona, omdat Zirano dat zegt mogen andere mensen daar geen andere mening meer over hebben?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:08

zij schreef:
want als je rent is die paar meter zo afgelegd hoor die je extra moet lopen naar je parkeerplaats...

Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoever die parkeerplaats weg is :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:10

shadowflower schreef:
Daarnaast ... waar gaat het in hemelsnaam om ... 5 minuten of korter en gelijk een bon terwijl die coffeeshop gasten dus regelmatig langer parkeren en aso rijden. Dat is mijn hele punt !

en omdat zij fouter zijn hoeven de ambulances dus niet bekeurd te worden? dat lijkt een beetje op:

ja, maar zei deden het ook!

en als iemand 20 km te hard rijdt en iemand anders rijdt 50 km te hard... moet dan diegene die 20 km te hard rijdt maar niet bestraft worden?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:10

die parkeerplaats is dus 5 minuutjes lopen .... en dat zijn kostbare 5 minuten als je het zo bekijkt.

Urielle

shadowflower schreef:
Bij ons moeten ze dus zeker 5 minuten lopen naar de eerste parkeerplaats. + dat je een dusdanig stuk om moet rijden dan ...

Ik ken Goes totaal niet, maar zijn jullie de enige snackbar daar?
Als ik even vanuit Tilburg kijk, dan zijn er nl. ook echt wel snackbars waar je wel even op een pleintje kunt staan. Niet helemaal in de binnenstad, maar dat weet een ambulancier ook wel, die kennen hun weg wel mag ik hopen.
Ik heb echt wel respect voor ambulanciers maar parkeerverbod is er niet voor niets. Dat ze het voor noodgevallen schenden mag ik hopen, maar voor een frietje???

zij

Shadow0 schreef:
zij schreef:
want als je rent is die paar meter zo afgelegd hoor die je extra moet lopen naar je parkeerplaats...

Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoever die parkeerplaats weg is :)

in mijn geval 4 meter die ik dus laatst zag en waar ik smakelijk om heb gelachen en de agenten heb gecomplimenteerd :D geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:11

Staat ook zo he..kom je bij een patiënt aan
Heb je net frietje speciaal ofzo op..
"Ja sorry mevrouw maar dat is me frietje die ik net op heb die u ruikt" :')

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:12

Je moet het verschil zien wil je doorhebben wat ik bedoel. Ze zijn niet beter maar die shop mensen krijgen nooit een bekeuring.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:12

Roxx schreef:
shadowflower schreef:
ik weet het niet.... ik zal het vragen als ik weer moet werken (bij die snackbar dus )

Mijn bazen en collega's vinden het dus ook niet kunnen. Die mensen kunnen elk ogenblik worden opgeroepen om een leven te redden en je gaat als stadswachter een beetje een bon uitdelen.
Ik ga er vanuit dat hij in dienst was. anders nemen ze niet die gele auto mee. (oproepbaar )

Ehm........ gewoon geen patat gaan eten onder diensttijd? Iemand die op kantoor werkt gaat toch ook niet in de baas z'n tijd een frietje halen?

Wij eten regelmatig een stadshapje bij ons in de stad en meestal komen er dan twee ambulancemedewerkers ook hun avondeten nuttigen. De ambu staat dan voor de deur van het restaurant, op een plek waar het normaal gesproken niet mag. Nooit geen probleem. En volgens mij hebben ambu medewerkers ook gewoon recht op pauze, dus wat nou "in de baas zijn tijd"?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:13

het gaat mij erom dat alle regels tellen........ behalve voor diegene waarvoor de regels niet tellen.......

is ooit een film over gemaakt........
animal farm........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:15

KiWiKo schreef:
het gaat mij erom dat alle regels tellen........ behalve voor diegene waarvoor de regels niet tellen.......

Ja, grappig. Want door dit soort dingen krijg je alleen maar meer regels en niet minder.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:15

Zelfs met de dierenambulance mochten wij gewoon voor de deur van een winkel (oke niet helemaal voor de deur maar wel dichtbij) gaan staan omdat we snel weer weg moesten kunnen als dat nodig was.

Als een ambu een boete krijgt omdat hij niet in een vak staat zou ik graag de boete betalen als ik de persoon ben die ze dan met spoed moeten halen.
Die paar minuten lopen naar de parkeerplaats kan een groot verschil maken.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:16

shadowflower schreef:
Je moet het verschil zien wil je doorhebben wat ik bedoel. Ze zijn niet beter maar die shop mensen krijgen nooit een bekeuring.

dat stoort je dus, en niet het feit dat er een ambulance mdw bekeurd is. Daar klaag je terrecht over.

Anoniem

KiWiKo schreef:

is ooit een film over gemaakt........
animal farm........

In de regels staan juist bepaalde voertuigen die vrijstelling hebben van de wegenverkeerswet, kwestie van de regels kennen ;)

luffwinny

Je weet toch als je dat werk doet dat je zo opgeroepen kan worden, dan neem je toch wat mee van huis of iets waar je dichtbij kan parkeren. En als dat niet kan heeft niemand recht om daar te parkeren ook ambulancepersoneel niet, maar dat is mijn mening.

mhollander

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:18

Ik vind het terecht. Het is niet eerlijk natuurlijk dat de rest geen boete krijgen. Maar pakeer verbod is pakeer verbod. Behalve natuurlijk als ze er moeten zijn voor een oproep.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:19

Ik vind het een beetje overkomen van "als ik een bekeuring krijg moeten anderen dat ook krijgen", kortom een beetje wraakzuchtig :o Nogmaals, als ze niemand in de weg staan, waar zeuren we dan over?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:21

mhollander schreef:
Ik vind het terecht. Het is niet eerlijk natuurlijk dat de rest geen boete krijgen. Maar pakeer verbod is pakeer verbod. Behalve natuurlijk als ze er moeten zijn voor een oproep.

Maar wat voor nut heeft het om die regel te handhaven? Wordt het er veiliger door, belemmeren ze het overige verkeer in die paar minuten dat ze daar staan? Regels kun je wel handhaven, maar dan moet het wel een doel hebben.