Ik ben Crimineel!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:16

KiWiKo schreef:
slimmerik schreef:
De mensen die vroeger om een vloek en een scheet hun kinderen van school lieten verzuimen voor vakanties waren niet meer op 1 hand te tellen.... die hebben ervoor gezorgd dat dingen nu moeten gaan zoals ze gaan.

Typisch geval van de goeden onder de kwaden laten lijden.

En nodig op de werkvloer in vakantietijd? Dacht alleen dat dat is bij seizoensgebonden beroepen.

of in de zorg :) mijn personeel gaat op vakantie........... kan moeilijk zeggen tegen mijn clienten dat ze maar op bed moeten blijven omdat de zorgverleenster op vakantie is toch?

Hebben jullie geen roosters? In geen enkel bedrijf gaat het personeel massaal op vakantie en de direkteur verdedigd in zijn eentje het fort. Bedrijven trekken in vakantieperiodes juist blikken met uitzendkrachten open. Dan is er ineens vollop werk bij de uitzendbureau's :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:17

KiWiKo schreef:
omdat de toestemming gegeven word door iemand die toevallig net in die machtspositie zit om die toestemming wel of niet te verlenen :)

Precies :) Het alternatief is nog meer bureaucratie, en nog minder mogelijkheden om persoonlijke inschatting te maken. Het is maar waar je voor kiest. Hoe meer wij zeuren over 'jamaarzullie', hoe minder soepelheid er uitzonderingen er uberhaupt mogelijk zijn. Daar zijn we ZELF bij.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:20

nou waarschijnlijk hebben de prinsesjes bijzonder verlof gekregen?

De ene school is makkelijker dan de andere, hier zijn ze ook niet moeilijk en zou ik kunnen gaan buiten een accountants verklaring.

Maar het blijft een feit als je geen toestemming hebt en je gaat wel je de wettelijke regels overtreed en dus strafbaar bent, of je het nou leuk vindt of niet.

Hoop wel dat je gauw wat van je vader hoort

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:24

russel schreef:
KiWiKo schreef:
of in de zorg :) mijn personeel gaat op vakantie........... kan moeilijk zeggen tegen mijn clienten dat ze maar op bed moeten blijven omdat de zorgverleenster op vakantie is toch?

Hebben jullie geen roosters? In geen enkel bedrijf gaat het personeel massaal op vakantie en de direkteur verdedigd in zijn eentje het fort. Bedrijven trekken in vakantieperiodes juist blikken met uitzendkrachten open. Dan is er ineens vollop werk bij de uitzendbureau's :D

enig idee wat een uitzendkracht kost "???" :D :D

en jahoor we hebben zeker roosters maar ik kan moeilijk zeggen als werkgever dat ze niet op vakantie mogen.......... alles gaat in goed overleg, en ik spring dan in :)

en dat vind ik helemaal prima, geeft mij weer een mogelijkheid om met mijn klanten te praten........ alleen kan ik dan dus niet op vakantie :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:57

Het is maar net hoe belangrijk je vakantie vindt. Mijn man is boer en gaat ook nooit op vakantie. De buren die ook boer zijn, gaan wel en huren idd een bedrijfshulp in. Kost wel even wat maar als zelfstandige heb je ook meestal wat meer te makken ;)
Meestal werd en wordt het niet kunnen gaan in de zomervakantie misbruikt om gewoon goedkoper te kunnen gaan.

Ik vind het goed dat ze de regels verscherpt hebben om daar paal en perk aan te stellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:00

slimmerik schreef:
En nodig op de werkvloer in vakantietijd? Dacht alleen dat dat is bij seizoensgebonden beroepen.

Dus je weet toch wel beter?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:06

KiWiKo schreef:
slimmerik schreef:

Dus je weet toch wel beter?

Ja, ik had ook een stukje op pagina 1 hier gekopieëerd uit een schoolgids van de plaatselijke school van TS

Afbeelding

En dat zijn tevens ook de landelijke regels..... Let even op woordje "alleen" in eerste regel ;)

KiWiKo

Re: Ik ben Crimineel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:08

dus je post naar mij toe ging eigenlijk nergens over mbt zeisoensgebonden beroepen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:11

Snap je vraagstelling niet.

Wat ook een uitzondering is, als je van de baas geen verlof kunt krijgen en je een verklaring (van die werkgever of accountant) kunt overleggen waaruit dat blijkt.... toch?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:12

Geen idee wat je allemaal hebt geschreven, maar leer typen aub.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:18

slimmerik schreef:
Snap je vraagstelling niet.

Wat ook een uitzondering is, als je van de baas geen verlof kunt krijgen en je een verklaring (van die werkgever of accountant) kunt overleggen waaruit dat blijkt.... toch?

nou je zegt op mijn post dat je niet begrijpt dat ik niet wegkan...... omdat ik geen seizoensgebonden werk heb.......

maar in je latere post zeg je dat er wel meer mensen niet op vakantie kunnen omdat er dingen gewoon door moeten draaien..

nou kan je dit op twee manieren invullen....... of het was een persoonlijke ongenuanceerde aanval op mij, of het was een kwestie van gewoon niet begrijpen hoe het systeem werkt. Met jouw achtergrond als politiek actief, denk ik het eerste :)

Jij snapt mijn vraagstelling heel goed :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:22

Sorry Kim, maar ik snap het nog niet. Ik heb je toch niet aangevallen? Maar dan zouden alle zelfstandigen toch vakantie moeten hebben buiten het hoogseizoen?

Het gaat om seizoensGEBONDEN werk. Zoals horeca, landbouw etc. Die kunnen dispensatie krijgen.

Jij hebt de keus om via een rooster toch vrij te nemen? Als dat niet kan, kun je imo gewoon je daarop beroepen lijkt me. Krijg je dat niet, dan geldt net als voor TS, dat je de gevolgen moet dragen, als je dan toch gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:26

KiWiKo schreef:
nou je zegt op mijn post dat je niet begrijpt dat ik niet wegkan...... omdat ik geen seizoensgebonden werk heb.......

maar in je latere post zeg je dat er wel meer mensen niet op vakantie kunnen omdat er dingen gewoon door moeten draaien..

nou kan je dit op twee manieren invullen....... of het was een persoonlijke ongenuanceerde aanval op mij, of het was een kwestie van gewoon niet begrijpen hoe het systeem werkt.

Maar jouw werk is niet seizoensgebonden. Ik kan nog wel een derde manier vinden om de woorden van slimmerik uit te leggen, namelijk dat jij de keuze maakt om je bedrijf zo in te richten dat jij niet op vakantie kunt. Dat lijkt mij een persoonlijke keuze, meer dan een onmogelijkheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:29

nee die keuze heb ik niet omdat de dames die altijd voor me klaar staan, die altijd gaan als ik ze bel....... hun vakantie nodig hebben.... En dan heb ik het over hele goede werkneemsters die helaas alledrie elke zomer 6 weken naar hun geboorteland gaan....

ik wil ze dat niet ontzeggen omdat ik vind dat hun er het hele jaar zijn voor mij, en ik dus die 6 weken voor hun.......

niet alles is te plaatsen in een vakje slimmerik.....

tuurlijk kan ik als werkgever op mijn strepen gaan staan, maar vind je dat eerlijk tegenover de werknemers?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:34

Het is kiezen of delen Kim. Het siert je dat je je opoffert voor je werknemers maar als werkgever zul je toch zo creatiever om moeten gaan met de mogelijkheden die je wèl hebt. En dan inderdaad een uitzendkracht of zo moeten nemen.

Je kind is ook belangrijk. :j Zoals gezegd: onze buren nemen ook bedrijfshulp. Ze sparen daarvoor en kijken er het hele jaar naar uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:35

KiWiKo schreef:
ik wil ze dat niet ontzeggen omdat ik vind dat hun er het hele jaar zijn voor mij, en ik dus die 6 weken voor hun.......

Het keuzewoord is 'wil'. Je kunt een andere keuze maken, maar je hebt redenen om dat niet te doen, redenen die voor jou belangrijk zijn - zelfs al deelt de overheid die niet.
Het punt is - voel je niet zo ongelofelijk slachtoffer en wees trots op je keuzes. Het is een hele terechte keuze als je die wilt maken, maar wat is het dan erg om te moeten wachten op de herfst- of meivakantie? Je weet toch waarom je het doet? Jij bent degene die bepaalt wat het zwaarst weegt: vakantie met je dochter of de vakantie van je werknemers. Daar moet en mag jij de keuze in maken (de overheid dwingt je helemaal niet), je moet alleen niet verwachten dat je een keuze krijgt met alleen maar voordelen. Aan keuzes zitten consequenties. De ene keer zus, de andere keer zo. Wat is daar het probleem mee?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:37

Wij gaan ook niet in de zomervakanties, wel rondom kleinere vakanties, we werken veel met uitzendkrachten. Een eigen zaak heeft voor en nadelen, ondoenlijk is het niet.

Overigens ging dit topic volgens mij over heel iets anders en toch weet KiWiKo meer dan een volledige pagina op te eisen. Back on topic maar?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:38

een uitzendkracht........... enig idee wat een uitzendkracht kost?

en dan moet je mijn verwende klanten hebben :D :D

Shadow........... het zelfde geld voor mei of herfstvakantie :)

de enige tijd dat ik echt gewoon weg kan is kerst :)

Dan werken al die meiden die in de zomer 6 weken weggaan. :)

en daarintegen......... zitten er voor mij geen voordelen aan, zo niet linksaf als rechtsaf :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:39

Authentic schreef:
Wij gaan ook niet in de zomervakanties, wel rondom kleinere vakanties, we werken veel met uitzendkrachten. Een eigen zaak heeft voor en nadelen, ondoenlijk is het niet.

Overigens ging dit topic volgens mij over heel iets anders en toch weet KiWiKo meer dan een volledige pagina op te eisen. Back on topic maar?

sorrie, ik leg alleen maar de vinger op de zere plek........ jammer dat je dit zo persoonlijk moet brengen :)

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:16

Je hebt de regels overtreden, de consequentie zul je moeten aanvaarden.

Wél vind ik dat de directeur dit anders had kunnen oplossen. Juist omdat de sanctie erg zwaar is, de bemerking dan, dit is een standaardsanctie geloof ik. Een hoge boete moet toch afdoende zijn om mensen te weerhouden de kinderen ongeoorloofd verzuim te bieden.

Zelf ook zoiets bij de hand gehad. Zoon was met vader op wintersportvakantie, in een vakantie. Er was toen chaos in Oosterrijk, veel sneeuwval, mensen ingesneeuwd, vermiste mensen, doden, telefoonverkeer dood enz. Op maandag na de vakantie waren vader en zoontje nog niet thuis, geen teken van leven gehad (was in alle staten). School gebeld, ipv medeleven hebben ook zij de inspectie ingelicht...............

Ze zijn gelukkig heelhuids een paar dagen later teruggekomen van hun horrorvakantie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:32

pri_lady schreef:
Wél vind ik dat de directeur dit anders had kunnen oplossen. Juist omdat de sanctie erg zwaar is, de bemerking dan, dit is een standaardsanctie geloof ik. Een hoge boete moet toch afdoende zijn om mensen te weerhouden de kinderen ongeoorloofd verzuim te bieden.

Het is een standaardsanctie bij 5 dagen of meer luxeverzuim (en een week school missen is best veel.) Bovendien was de directeur nadat hij het verlof had afgewezen volgens de regels verplicht om er melding van te maken.

Citaat:
School gebeld, ipv medeleven hebben ook zij de inspectie ingelicht...............

En toch he, hoe banketstaaf ook, is het wel een begrijpelijke keuze van de school. Want er zijn situaties waarin het kind door een ouder wordt ontvoerd. Of kinderen verdwenen van school en kwamen gewoon niet opdagen waardoor problemen lang ongemerkt bleven. Omdat die situaties ook vaak genoeg op het eerste gezicht heel redelijk en onopvallend begonnen is er afgesproken dat daar melding van gemaakt moet worden. Als dat onterecht is, voelt dat heel vervelend, maar melding maken van een situatie die misschien aandacht verdient is de enige manier om er wat mee te kunnen, want pas als je er aandacht aan besteedt weet je dat er niets aan de hand was.
Met goede leerplichtambtenaren zal dit ook geen probleem moeten zijn - dan komt er netjes bij te staan dat dit is opgehelderd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:27

sja, op en top NL,
alles doodregelen, knock out meppen met wetjes, regeltjes en protocollen en iedereen smoren in vertrutting en bureaucratische starheid waardoor je steeds meer een radertje word en menselijkheid steeds moeilijker word ...
zum kotsen,
maar helaas schijnen mensen niet te kunnen nadenken of uberhaupt een vorm van intelligentie of verantwoordelijkheidsgevoel te bezitten waardoor die regeltjes etc nodig zijn...althans
volgens onze regering dan

ik vind het logisch dat er consequenties aan acties hangen , maar je kunt het ook overdrijven

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:30

Sonja_vR schreef:
maar helaas schijnen mensen niet te kunnen nadenken of uberhaupt een vorm van intelligentie of verantwoordelijkheidsgevoel te bezitten waardoor die regeltjes etc nodig zijn...althans
volgens onze regering dan

Niet alleen volgens de regering, maar ook volgens Hart van Nederland en de Telegraaf - tenminste, zodra er weer wat fout loopt. Want dan schreeuwt (een deel van) Nederland moord en brand dat dit Niet Mag Voorkomen, en dat de overheid eerder in moet grijpen, en dat er vooral geen uitzonderingen zouden mogen komen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:44

Even op de TS terugkomende ;) . Je beweert dat je niet korter kon blijven dan 1 week omdat er maar 1 keer per week een vlucht gaat.

Nu weet ik niet hoe de vluchten afgelopen november daar geregeld waren, maar aankomende november kun je gewoon elke willekeurige dag heen en elke willekeurige dag terug hoor. Meerdere keren per dag zelfs. Dat soort dingen wordt natuurlijk door de leerplicht ambtenaar ook bekeken.

http://www.goedkopevluchten.nl/Vluchten ... lang=nl-NL

En ik had je al eerder gevraagd, hoe hoog de boete is, die je opgelegd is.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:02

Ja hoor heb je eerder gevraagd en een speculatie over gemaakt, heb je gemeld dat je er finaals naast zit, wat de exacte hoogte van mijn boete is zeg ik niet, is niet relervant en heeft zeker geen meerwaarde aan dit verhaal,

wat je nu opzoekt aan vluchten geeft je een beeld voor de toekomst, je kan daarmee niet speculeren dat dat vorig jaar ook zo was, geloof mij dat wij met eigen bedrijf er alles aan hebben gedaan om korter weg te blijven van NL, via vluchten in duitsland, belgie etc, we hebben zelfs overwogen om met de auto te gaan maarja GC eilandje kom je ook niet zomaar heen met auto, er is geen veerpondje of tunnel naartoe, dus laat de speculaties dat we het anders aan hadden kunenn pakken maar achterwege, dat doet jouw gebruikersnaam geen eer aan!

Charica schreef:
Geen idee wat je allemaal hebt geschreven, maar leer typen aub.
Leer dan lezen voordat je zo'n opmerking maakt, ik heb chronische verkrampte handen, vingers en polsen, die ik dus niet goed genoeg onder controle heb om altijd even netjes te typen en doen, dit hangt vast aan mijn diabetes.

slimmerik schreef:
Ja, ik had ook een stukje op pagina 1 hier gekopieëerd uit een schoolgids van de plaatselijke school van TS

ben je weer met je "slimme" speculaties, er zijn hier meerdere scholen, hoe weet jij dan om welke school het gaat?????

Shadow0 schreef:
Carolinef schreef:
waar heb jij t over, en hoe weet jij zo goed wat er wel of niet op mijn brief van OM staat????,

Dat weet ik niet, hoewel ik er van uit ga dat het een standaardbrief is .

[quote]

Niet van dingen uitgaan die je niet kunt onderbouwen, je zit er dus wederom naast