Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Wat ik het erge vind aan dit soort mensen is dat ze ervoor zorgen dat mensen die echt misbruikt zijn hierdoor minder snel serieus genomen worden! Paar van dit soort berichtjes in de pers en iedereen zegt meteen "leugenaar!" tegen echte slachtoffers.
insun schreef:Een verkrachting verzinnen en een onschuldige beschuldigen kan en mag niet.![]()
Maar wie heeft ze nu eigenlijk beschuldigd? Heeft ze een vage beschrijving gegeven: een wit busje, ik weet niet van welk merk met twee mannen van ong. 1.80m groot, beide droegen een spijkerbroek, zwarte jas en bivakmuts? Dit kan op iedereen en niemand slaan.
Of heeft ze iemand met naam en toenaam beschuldigd.![]()
Uit het bericht en uit dit topic kan ik dat niet opmaken. Als ze een vage beschrijving heeft gegeven, beschuldigd ze niemand persoonlijk en doet ze, naar mijn mening dan, niemand kwaad. Als ze idd iemand met naam en toenaam die zich van geen kwaad bewust is beschuldigd heeft, verdient ze het gestraft te worden.
Of ze het verdient om gestraft te worden voor haar verzonnen verhaal weet ik niet.Ik ken dit meisje niet en weet niets over haar achtergrond of haar beweegredenen.
Ik ken wél iemand anders die zo'n verhaal ooit verzonnen heeft. Dit meisje had nogal....hm, laten we het netjes houden, aparte ouders. Deze ouders waren nogal streng (voor hun kinderen dan, wat hunzelf betrof namen ze het niet zo nauw) en als zij niet 100% gehoorzaamde aan hun regels kreeg ze straf.
Een van die regels was thuiskomen om 22.00. En 22.00 uur was dan ook 22.00 uur en geen minuut later. Dit voor een meisje van 16, weliswaar zo'n 30 jaar geleden, maar zelfs in die tijd was dat belachelijk vroeg.
Voor mij gold in die tijd ook een 'thuiskomregel' en ik weet hoe vaak ikzelf te laat kwam.Ook ik kreeg dan straf; een avond huisarrest.
Niets mis mee, er was een redelijke tijd afgesproken en ik hield me niet aan de afspraak. Ik kreeg dan ook een redelijke straf. (Dat vond ik toen niet hoor, ik vond het geméén.
)
Maar voor dit meisje werd absoluut géén redelijke tijd afgesproken (om 22.00 thuis. In die tijd zat je voor 21.00 uur alleen in het cafe.) En haar straf was alles behalve redelijk.
Ze was geen vriendin van mij, integendeel, ik mocht haar niet.Dus ik weet ook niet welke straf ze normaal kreeg.Misschien ook maar goed, alhoewel, struisvogelpolitiek???
![]()
Ik weet slechts van één keer dat ze, nadat ze weer een keer een paar minuten te laat was, de dag erna op een stoel op het parkeerterrein neergezet werd waar iedereen het hele strafgebeuren kon aanschouwen. Haar vader knipte haar haar toen helemaal kort, onderwijl schreeuwend: "dat iedereen mag zien dat ik je straf omdat je te laat thuis was en dat je afgeknipte haren iedereen eraan mogen herinneren dat jij een ongehoorzame dochter bent."
Toen dit meisje loog over de verkrachting snapte ik héél goed waarom ze dat deed. Ik heb het haar dan ook nooit kwalijk genomen......
Misschien verkeert dit meisje in eenzelfde positie? Misschien verdient dit meisje (ipv straf omdat ze gelogen heeft) wel net zoveel hulp als een écht slachtoffer van verkrachting?
Ik weet het niet.Ik ken haar, haar achtergrond en beweegredenen niet. En daarom kan en wil ik ook niet over haar oordelen.
Neroo schreef:Ik heb in hetzelfde jaar gezeten als die zus, en die vader is ook een goede bekende in het dorp. En die ouders zijn helemaal niet zo moeilijk of streng. Dus dat zal de reden niet zijn!
Equidea schreef:Toen het gebeurde zei ik al thuis dat ik het niet geloofde.
Vond het al een apart verhaal, overdag ontvoerd worden in een bewoond gebied, verkracht worden in een rijdende bus (dat werkt toch niet?).
Kortom, meer een voorgevoel dus.