Meisje verzint ontvoering en verkrachting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Meisje verzint ontvoering en verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:13

Wat ik het erge vind aan dit soort mensen is dat ze ervoor zorgen dat mensen die echt misbruikt zijn hierdoor minder snel serieus genomen worden! Paar van dit soort berichtjes in de pers en iedereen zegt meteen "leugenaar!" tegen echte slachtoffers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:37

Klopt. :j Daar ben ik inderdaad ook wel eens bang voor. :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:47

mick75 schreef:
Wat ik het erge vind aan dit soort mensen is dat ze ervoor zorgen dat mensen die echt misbruikt zijn hierdoor minder snel serieus genomen worden! Paar van dit soort berichtjes in de pers en iedereen zegt meteen "leugenaar!" tegen echte slachtoffers.

Ik denk dat zoiets niet in de pers komt, voordat het zeker is dat het een leugen is, of niet. ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 02:30

Dan nog, als de media maar genoeg van dit soort verhaaltjes publiceren gelooft niemand nog dat het ook echt kan gebeuren. Dan worden alle echte slachtoffers bij voorbaat al afgedaan als leugenaars. Hoeven maar een paar mafkezen voor rond te lopen.

Ik vind dat de media helemaal niet over dit soort leugens horen te berichten, uit respect voor diegenen die echt slachtoffer zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:05

Ik wel, vind het ook wel eens goed dat dit ook wordt bericht.

Ik heb een keer meegemaakt, dat iemand vals beschuldigd was van zoiets, het heeft hem bijna kapotgemaakt, vreselijk was het.....
Als de andere kant nooit wordt belicht, heeft degene die beschuldigt altijd gelijk, ook al is het nooit gebeurd, daar kun je mensen mee kapot maken.

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:07

Gódver.. sorry voor mijn taalgebruik!
Maar dit is gewoon echt niet normaal meer, zou het zelf niet over mn hart kunnen krijgen
om zoiets te verzinnen, en wat zal het de mensen raken waarbij het echt is gebeurd ?

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 02:31

Een verkrachting verzinnen en een onschuldige beschuldigen kan en mag niet. :n

Maar wie heeft ze nu eigenlijk beschuldigd? Heeft ze een vage beschrijving gegeven: een wit busje, ik weet niet van welk merk met twee mannen van ong. 1.80m groot, beide droegen een spijkerbroek, zwarte jas en bivakmuts? Dit kan op iedereen en niemand slaan.
Of heeft ze iemand met naam en toenaam beschuldigd. :?
Uit het bericht en uit dit topic kan ik dat niet opmaken. Als ze een vage beschrijving heeft gegeven, beschuldigd ze niemand persoonlijk en doet ze, naar mijn mening dan, niemand kwaad. Als ze idd iemand met naam en toenaam die zich van geen kwaad bewust is beschuldigd heeft, verdient ze het gestraft te worden.

Of ze het verdient om gestraft te worden voor haar verzonnen verhaal weet ik niet. :n Ik ken dit meisje niet en weet niets over haar achtergrond of haar beweegredenen.
Ik ken wél iemand anders die zo'n verhaal ooit verzonnen heeft. Dit meisje had nogal....hm, laten we het netjes houden, aparte ouders. Deze ouders waren nogal streng (voor hun kinderen dan, wat hunzelf betrof namen ze het niet zo nauw) en als zij niet 100% gehoorzaamde aan hun regels kreeg ze straf.
Een van die regels was thuiskomen om 22.00. En 22.00 uur was dan ook 22.00 uur en geen minuut later. Dit voor een meisje van 16, weliswaar zo'n 30 jaar geleden, maar zelfs in die tijd was dat belachelijk vroeg.
Voor mij gold in die tijd ook een 'thuiskomregel' en ik weet hoe vaak ikzelf te laat kwam. ;) Ook ik kreeg dan straf; een avond huisarrest. :D Niets mis mee, er was een redelijke tijd afgesproken en ik hield me niet aan de afspraak. Ik kreeg dan ook een redelijke straf. (Dat vond ik toen niet hoor, ik vond het geméén. :D )
Maar voor dit meisje werd absoluut géén redelijke tijd afgesproken (om 22.00 thuis. In die tijd zat je voor 21.00 uur alleen in het cafe. :roll: ) En haar straf was alles behalve redelijk.
Ze was geen vriendin van mij, integendeel, ik mocht haar niet. :n Dus ik weet ook niet welke straf ze normaal kreeg.Misschien ook maar goed, alhoewel, struisvogelpolitiek??? :o
Ik weet slechts van één keer dat ze, nadat ze weer een keer een paar minuten te laat was, de dag erna op een stoel op het parkeerterrein neergezet werd waar iedereen het hele strafgebeuren kon aanschouwen. Haar vader knipte haar haar toen helemaal kort, onderwijl schreeuwend: "dat iedereen mag zien dat ik je straf omdat je te laat thuis was en dat je afgeknipte haren iedereen eraan mogen herinneren dat jij een ongehoorzame dochter bent."
Toen dit meisje loog over de verkrachting snapte ik héél goed waarom ze dat deed. Ik heb het haar dan ook nooit kwalijk genomen......

Misschien verkeert dit meisje in eenzelfde positie? Misschien verdient dit meisje (ipv straf omdat ze gelogen heeft) wel net zoveel hulp als een écht slachtoffer van verkrachting?
Ik weet het niet. :n Ik ken haar, haar achtergrond en beweegredenen niet. En daarom kan en wil ik ook niet over haar oordelen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 02:48

insun schreef:
Een verkrachting verzinnen en een onschuldige beschuldigen kan en mag niet. :n

Maar wie heeft ze nu eigenlijk beschuldigd? Heeft ze een vage beschrijving gegeven: een wit busje, ik weet niet van welk merk met twee mannen van ong. 1.80m groot, beide droegen een spijkerbroek, zwarte jas en bivakmuts? Dit kan op iedereen en niemand slaan.
Of heeft ze iemand met naam en toenaam beschuldigd. :?
Uit het bericht en uit dit topic kan ik dat niet opmaken. Als ze een vage beschrijving heeft gegeven, beschuldigd ze niemand persoonlijk en doet ze, naar mijn mening dan, niemand kwaad. Als ze idd iemand met naam en toenaam die zich van geen kwaad bewust is beschuldigd heeft, verdient ze het gestraft te worden.

Of ze het verdient om gestraft te worden voor haar verzonnen verhaal weet ik niet. :n Ik ken dit meisje niet en weet niets over haar achtergrond of haar beweegredenen.
Ik ken wél iemand anders die zo'n verhaal ooit verzonnen heeft. Dit meisje had nogal....hm, laten we het netjes houden, aparte ouders. Deze ouders waren nogal streng (voor hun kinderen dan, wat hunzelf betrof namen ze het niet zo nauw) en als zij niet 100% gehoorzaamde aan hun regels kreeg ze straf.
Een van die regels was thuiskomen om 22.00. En 22.00 uur was dan ook 22.00 uur en geen minuut later. Dit voor een meisje van 16, weliswaar zo'n 30 jaar geleden, maar zelfs in die tijd was dat belachelijk vroeg.
Voor mij gold in die tijd ook een 'thuiskomregel' en ik weet hoe vaak ikzelf te laat kwam. ;) Ook ik kreeg dan straf; een avond huisarrest. :D Niets mis mee, er was een redelijke tijd afgesproken en ik hield me niet aan de afspraak. Ik kreeg dan ook een redelijke straf. (Dat vond ik toen niet hoor, ik vond het geméén. :D )
Maar voor dit meisje werd absoluut géén redelijke tijd afgesproken (om 22.00 thuis. In die tijd zat je voor 21.00 uur alleen in het cafe. :roll: ) En haar straf was alles behalve redelijk.
Ze was geen vriendin van mij, integendeel, ik mocht haar niet. :n Dus ik weet ook niet welke straf ze normaal kreeg.Misschien ook maar goed, alhoewel, struisvogelpolitiek??? :o
Ik weet slechts van één keer dat ze, nadat ze weer een keer een paar minuten te laat was, de dag erna op een stoel op het parkeerterrein neergezet werd waar iedereen het hele strafgebeuren kon aanschouwen. Haar vader knipte haar haar toen helemaal kort, onderwijl schreeuwend: "dat iedereen mag zien dat ik je straf omdat je te laat thuis was en dat je afgeknipte haren iedereen eraan mogen herinneren dat jij een ongehoorzame dochter bent."
Toen dit meisje loog over de verkrachting snapte ik héél goed waarom ze dat deed. Ik heb het haar dan ook nooit kwalijk genomen......

Misschien verkeert dit meisje in eenzelfde positie? Misschien verdient dit meisje (ipv straf omdat ze gelogen heeft) wel net zoveel hulp als een écht slachtoffer van verkrachting?
Ik weet het niet. :n Ik ken haar, haar achtergrond en beweegredenen niet. En daarom kan en wil ik ook niet over haar oordelen.

Hier sluit ik me bij aan.
Het is een schreeuw om aandacht, in dit geval negatiefe/foute aandacht. Ze heeft (denk ik) ook niet stil gestaan bij de gevolgen.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 02:59

@hotchocolat, misschien niet zo zeer een schreeuw om aandacht. Maar meer, zoals het meisje in mijn verhaal, een ontzettende angst voor de straf die haar wacht omdat ze niet 100% gehoorzaam was aan de regels die haar ouders haar opgelegd hebben?
Zo'n ENORME angst voor die straf, dat ze zelfs een verkrachting ( als smoes voor het niet gehoorzaam zijn!!!!!) verzint om die straf te ontlopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:43

Insun: Jeeetje, wat een ontzettend heftig verhaal! :oo
Ik vraag me af hoe het nu met dat meisje is. :o
Echt vreselijk..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:12

Een oude 'vriendin' van mijn vriend heeft ook ooit zo'n actie uit gehaald. Ze zou zijn verkracht en alles. Politie is er aan te pas gekomen, ze wilde zelfs mijn vriend verhoren. Achteraf gezien bleek het ook allemaal gelogen te zijn. Wel moet ik erbij vermelden dat het meisje veel persoonlijke problemen had.

Maar toch vind ik dat je zulke dingen niet kunt maken. Zeker niet naar echte slachtoffers. Dit is niet iets om mee te spotten. En een hele foute manier van aandacht vragen. In het artikel vind ik het nog zotter worden, zoveel uur laten besteden aan onderzoek... ongelofelijk :\ .

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:36

Ik heb in hetzelfde jaar gezeten als die zus, en die vader is ook een goede bekende in het dorp. En die ouders zijn helemaal niet zo moeilijk of streng. Dus dat zal de reden niet zijn!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:41

Neroo schreef:
Ik heb in hetzelfde jaar gezeten als die zus, en die vader is ook een goede bekende in het dorp. En die ouders zijn helemaal niet zo moeilijk of streng. Dus dat zal de reden niet zijn!

Dit kan lijken naar de buitenwereld, binnen in huis kan het een hele andere situatie zijn
Bij ons thuis leekt het naar de buitenwereld ook allemaal goed,maar ondertussen :n

Ik zeg niet zo dat het hier het geval is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 01:00

Sjah je weet nooit wat er in het hoofd omgaat, van buiten zie je het vaak niet. Dus denk dat je de mentale toestand kan beoordelen. Helaas kan alleen een bevoegde dat doen.

Niet dat er iets in het hoofd omgaat, kan maar het kan ook niet zijn. Zoiets zul je zonder onderzoek niet weten :)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:01

Equidea schreef:
Toen het gebeurde zei ik al thuis dat ik het niet geloofde.
Vond het al een apart verhaal, overdag ontvoerd worden in een bewoond gebied, verkracht worden in een rijdende bus (dat werkt toch niet?).
Kortom, meer een voorgevoel dus.

Ik wil je niet uit je droom helpen maar dit soort dingen gebeuren wel degelijk, verkrachtingen komen niet alleen voor "in donkere steegjes"

Ik vind het heel erg voor dit meisje dat het zo ver heeft moeten komen, verder denk ik dat ze op dit moment al genoeg gestraft is en heeft het in mijn ogen geen zin om haar ook nog eens een boete of iets dergelijks op te leggen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:37

het lijkt me wel terecht dat ze een boete krijgt of aansprakelijk word gesteld voor de schade. je kan trouwens toch een boete krijgen voor valse aangifte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:46

met die 750 werkuren lijkt het me wel dat ze een boete betaald..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:48

Denk het wel dat ze een flinke gaan krijgen, en die zullen pa en ma wel voor zijn kiezen krijgen.
Papa net de zaak weer opgebouwd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:49

Dat maakt niets uit hoor Dani, de zaak betaald dat niet :n
Het geld wat in de zaak zit komt ook niet uit zijn priverekening dus..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:49

Nee maar kan me voorstellen dat 750 manuren en een duur onderzoek nogal wat kosten zijn.

En die boete zal toch betaald moeten worden i guess

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:52

Aandacht nodig :n ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:53

Dat klopt! Maar dat heeft niets te maken met papa z'n zaak ;) Dat is wat ik bedoelde..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:58

Hoeft er niks mee te maken te hebben, maar het zou toch kunnen, ( mocht de boete enorm zijn ) dat ze die kosten gaan verhalen op de zaak oid? Weet ik veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:58

Snoevie schreef:
het lijkt me wel terecht dat ze een boete krijgt of aansprakelijk word gesteld voor de schade. je kan trouwens toch een boete krijgen voor valse aangifte?

Zeker kan dat, dat zijn fikse boetes ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:59

Geld uit de zaak halen kost erg veel, omdat er heel veel van naar de belasting gaat. Mocht de boete enorm zijn, dan denk ik dat dat geen oplossing is aangezien de zaak kielekiele zit. Snap je?
Ze zullen haar wel flink aan het werk zetten denk ik!