liedje89 schreef:Straffen zijn bedoeld om te voorkomen dat de dader in herhaling valt. Om te voorkomen dat het niet opnieuw gebeurt toch, wanneer men straffen als de doodstraf in gaat voeren dan word het imo wraak, immers heeft het voor het voorkomen van herhaling helemaal geen nut of die man levenslang vast zit of dood is. En wanneer iemand levenslang vast zit kan een fout nog hersteld worden bij de doodstraf niet.
Volgens mij is het alleen bij echt op heterdaad betrappen het 100% zeker dat iemand de dader is, helaas betrappen we moordenaars ed niet zo vaak op heterdaad.
dat is niet juist, een boete/straf is niet om iets in de toekomst te proberen te voorkomen, voorkomen dat men in herhalng valt... maar wordt opgelegd vanwege het overtreden van een regel/wet.
Men hoopt dat door het opleggen van straf de persoon niet in herhaling valt... je kunt alleen gestraft worden voor iets wat je hebt gedaan, en niet ter voorkoming van iets wat je mischien in de toekomst zou willen gaan doen...
Het onomkeerbare maakt mij ook een twijfelaar, maar ben voorstander, maar met een aantal MAREN... oa extra kans op beroep om zo de 'dader' de kans te geven het tegendeel te bewijzen.
vwb zeker weten, kan men tegenwoordig heel veel, en moet je van hele goede huize komen willen ze iemand onschuldig veroordelen, laten we even buiten beschouwing dat iemand de feiten heeft lopen verdraaien/ iemand valselijk beschuldigd wordt, en dat getuigen niet eerlijk zijn... en dan nog kunnen ze tegenwoordig veel.
Of je gevangen in het onzekere mag laten waar/wanneer en hoe ter dood worden gebracht,is iets wat ze over zichtzelf hebben afgeroepen... als ik me aan de snelheid houdt, dan krijg ik geen boete... als ik de beslissing neem om iemand te vermoorden of anders zins iets te doen waar de doodstraf op staat, dan ben ik diegene die dat risico neemt, en de overtreding begaat... en zal dan ook op de blaren moeten zitten.