Oordopjes in als je op stap gaat..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Re: Oordopjes in als je op stap gaat..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:33

Als ze gewoon de muziek íetsie zachter zetten, zodat het geen schade kan leveren, is het probleem toch opgelost :+

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:51

Ik vind eigenlijk dat de muziek wel wat zachter mag overal. Na de laatste twee concerten waar ik bij ben geweest in de HMH heb ik meerdere dagen met een piep in mijn oren gelopen. Na het laatste concert hoorde ik echt minder (gevoel alsof mijn oren dicht zaten). Dus voor een volgend concert wil ik zeker oordoppen want ik wil niet doof zijn op mijn 30e.

Alleen ik schrik een beetje van de prijzen. Van die rubberen dingen hoef ik niet, ik ga naar een concert voor de muziek dus dan moet het nog wel fatsoenlijk klinken. Zijn er ook wat goedkopere goeie alternatieven voor die dure oordoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:53

Alpine Music Safe Pro's zijn een prima alternatief voor gegoten doppen. Verkoopprijs rond de 30 euro geloof ik.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:59

Jep, ik heb ook Musicsafe Pro en die waren €32. En die vind ik tien keren aangenamer dan mijn dure, op maat gemaakte.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:00

ik draag wel oordopjes. had een keer zo'n last van mijn oren tijdens het uitgaan en werdt helemaal chaggo dus dacht dit wil ik niet meer. dus heb ze gekocht en ben er erg blij mee. ik kan mensen nu zoveel beter verstaan. en kan dus beter praten. je ziet ze bij mij ook bijna niet.

laast had ik ze een keer niet in en ik vond het toen wel meevallen hoe hard de muziek stond met het gevolg dat ik nu een scheurtje in mijn trommelvlies heb. dus doe dat niet snel nog een keer.

ik heb die nouks al zij alpine music safe pro zijn 25 euro.
en je hebt dan 3 oordopjes en 3 verschillende filtersystemen. dus je kan het ook nog beetje bepalen hoeveel je wilt horen.

http://www.discoparadijs.nl/N_frame.html?http://www.discoparadijs.nl/N_art_1994.html

@Mientjeuh weet jij waarom dat doorzichtige buisje voor is? voor het indoen of zo, ik snap dat niet helemaal

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:23

Dat buisje kan je rond dat "stokje" van je oordop doen en zo kan je die dan in je oor steken. Vind het alleen een beetje overbodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:28

Ik gebruik 'm ook nooit, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de levensduur van de doppen misschien groter zijn als je ze wel gebruikt... Mijn vorige set was op een gegeven moment een beetje uitgerekt, de filters zaten er nogal los in, ik kan me voorstellen dat 't misschien met dat plastic ding minder snel gebeurt ofzo.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:29

Ben het wel eens met de mensen die vinden dat de muziek wel wat zachter mag, met name bij concerten.
Laatst was ik bij een metalconcert waar ik gewoon misselijk werd van de trillingen.
Oke bij dit soort muziek zijn er nogal wat lage tonen, maar zonder oordopjes was het daar echt niet te doen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:07

Ok thanks voor de tips. Ik ga eens kijken waar ze die oorpluggen verkopen dan. 30euro klinkt heel wat aangenamer dan 130euro.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:18

goeie actie. er zouden veel meer mensen oordoppen in moeten doen bij concerten of uitgaan. ik ga niet meer zonder oordoppen naar een concert. van mij mag het ook allemaal wel zachter hoor. maar dat komt misschien ook omdat ik bij een audicien werk en dus dagelijks met slechthorende mensen (en mensen met gehoorbeschadiging) te maken heb.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:21

Ik heb ook oordoppen, op maat aangemeten... Gelukkig had ik ze ook nodig voor het werk, waardoor ik ze vergoedt heb gekregen, en om de 4 jaar krijg ik weer nieuwe,.. Op de motor gebruik ik ze ook.

Zitten heerlijk, en geluid is veel duidelijker en kan iedereen verstaan :D

1 nadeel is dat ze licht blauw zijn... Maar met mijn haren erover zie je dat helemaal niet, het is dat sommige mensen het weten dat ik ze draag...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:31

Ik heb een set otoplastieken (op maat gemaakt dus) voor op de motor, die ik waarschijnlijk de eerst volgende keer dat ik naar een concert ga ook meeneem. Deze zijn zo klein en ook nog doorzichtig, dat je daar niets van ziet als je die in je oren hebt.

Voor mijn werk krijg ik binnenkort ook een set. Vind die otoplastieken wel echt ideaal, die zitten bij mij stukken beter dan universele, aangezien ik nogal een gekke scherpe bocht in mijn gehoorgang heb.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:36

Waarom niet gewoon de muziek zachter :')

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:12

Bij m'n werk moet ik ook altijd oordoppen in. Het was even wennen in het begin, maar nu vind ik het veel fijner. De muziek is echt even goed en het is echt niet minder gezellig ;)

Bij ons zijn er bij concerten voor 20 cent van die gummy-oordopjes te koop, toch maken niet heel veel mensen hier gebruik van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:02

Ik draai af en toe muntenkassadiensten in Atak ([***]), daar worden de gele oordingen verkocht voor 50 cent. Meestal een aantal kopers per concert (afh. van aantal bezoekers 3-15 ofzo).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:26

Nouks schreef:
Overigens ben ik groot voorstander van earplugs in het uitgaansleven hoor :)

Ik ook. :j

Mijn eigen visie op het geheel heb ik trouwens laatst al eens gegeven in een ander topic: [MW] Help, hoor minder na feest!!

En het interesseert mij ook niet wat anderen ervan vinden dat ik oordoppen draag in een omgeving met harde muziek. Het zijn nog altijd mijn oren - waar ik de rest van mijn leven nog mee moet doen. :D

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 01:50

Nouks schreef:
Ik draai af en toe muntenkassadiensten in Atak (Enschede), daar worden de gele oordingen verkocht voor 50 cent. Meestal een aantal kopers per concert (afh. van aantal bezoekers 3-15 ofzo).

Ik werk bij Tivoli (Utrecht) en bij concerten worden er inderdaad rond dat aantal verkocht. In de nacht/feesten vrijwel geeneen.

Verder zijn veel mensen zich gewoon niet bewust van het feit dat er grote kans is op oorschade. En eerlijk gezegd, ik draag ook geen oordoppen tijdens een feestje :oo Wel tijdens concerten btw

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 01:53

Best apart idd. Uit de reacties in dit topic maak ik ook op dat het onder (actieve) concertgangers heel normaal (en geaccepteerd) is om oordopjes te dragen, maar onder het 'gewone' uitgaanspubliek niet - sterker nog, die vinden het 'niet cool'. Terwijl het effect van harde muziek hetzelfde is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:13

Karin schreef:
Best apart idd. Uit de reacties in dit topic maak ik ook op dat het onder (actieve) concertgangers heel normaal (en geaccepteerd) is om oordopjes te dragen, maar onder het 'gewone' uitgaanspubliek niet - sterker nog, die vinden het 'niet cool'. Terwijl het effect van harde muziek hetzelfde is.

de concertgangers zijn vaak de mensen die toch wat bewuster over dat soort dingen nadenken volgens mij :o

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:23

Jaaaaazekers, bij indoor dancefeesten. Ideaal! Afgelopen zaterdagnacht weer de hele nacht ingehad, tussendoor haalde ik ze er één keer een tel uit om te kijken hoe dat was, ik dacht dat ik gek werd! :oo En juist de bass voel je nog wel, en je kan juist ook beter praten met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:30

Ik heb ze bijna altijd in, meestal kijk ik het per kroeg even aan, maar als ik naar grotere feesten ga of livebands heb ik ze altijd in!
Ik heb zelf al slechte oren, maar ik vind het niet raar om te doen. Mensen waarmee ik vaak mee ga stappen hebben ze inmiddels ook aangeschaft, omdat ze merken dat het vet relaxed is. Je kunt namelijk vaak ook beter met elkaar praten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:28

Vanmidaag kwam mijn man thuis helemaal blij en enthousiast, huh? wat heb jij nou weer?

Hij: ik heb oordopjes gekocht.... :D
Ik: nou das fijn voor je.... >;)
Hij: jazekers hele goeie.... :D
Ik: goeie? waar dan?....... >;)
Hij: bij 'beter horen'.... :D
Ik: 'beter horen'? waarom daar, die dingen kun je toch ook bij de drogist/apotheek halen?...... :=
Hij: nee niet die dingen, ik wou hele goeie en fijne die prettig zitten..... :D
Ik: Ow, heb je die gevonden bij 'beter horen'?... >;)
Hij: jazeker...ze hebben mn hele oor opgemeten en een afdruk gemaakt... :D
Ik: ze hebben wat?... :\
Hij: krijg nu echte, voor het zwaardere werk....... :):)
Ik: Echte? waren die andere niet goed dan?..... >;)
Hij: Uhmm nee ik ga nu 3 uur per week met de band oefenen en regelmatig optreden dus moet ik wel goeie hebben..... ;)
Ik: nouja ik begrijp dat je je oren niet naar de knoppen laat gaan voor die paar tientjes....... :D
Hij: stil........ :roll:
Ik: wat is er?....... :?
Hij: stil.... :roll:
Ik: leest gedachten van man..... |o
Hij: stil... :roll:
Ik: leest nog steeds gedachten van man..... |o
Hij: stil... :roll:
Ik: die dingen waren geen paar tientjes he?..... >;)
Hij: stil......uhmm...nee... :o
Ik: wat kosten die op maat gemaakte oordopjes van 'beter horen' dan?...... >;)
Hij: ik ben erg zuinig op m'n gehoor dus..... O:)
Ik: dat is geen antwoord op mn vraag..... :(
Hij: waren best duur....maar zijn erg goed hoor..... Y;(
Ik: wat is 'best' duur?.... >;)
Hij: stil........ €150,-... :j
Ik: WAT???.....voor oordopjes....ben je niet goed wijs ofzo?....... -:(-
Hij: mijn gehoor is me alles en ik wil goede gehoorbescherming, mijn oren zijn al achteruit gegaan door die goedkope oordopjes... |(
Ik: zucht......... 8)7
Hij: koffie?.. :9k
Ik: ja lekker..... -O-
Hij: ze zijn over 2 wk klaar... :):)
Ik: das fijn....... >;)

En bedankt....'beter horen' _-:(

Nee zonder gekheid, ben blij dat mijn mannetje zuinig is op zijn gehoor, maar vind dit bedrag wel wat overdreven voor oordopjes :x

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:31

cissie: als je uitrekent wat ze je kosten per gebruik ben je uiteindelijk een stuk goedkoper uit dan als je elke keer flutdopjes haalt ;)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:35

LiSSy schreef:
cissie: als je uitrekent wat ze je kosten per gebruik ben je uiteindelijk een stuk goedkoper uit dan als je elke keer flutdopjes haalt ;)

Zorgt nu dat manlief dit berichtje nooit zal lezen...... ;)

Je hebt gelijk hoor, realiseer mij ook dat iedere keer nieuwe 'flutoordopjes' op lange termijn duurder zijn, maar schrok me kapot toen ik dat bedrag hoorde....maar ben er ook niet zo in thuis als hij, hij leek het een normaal bedrag te vinden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:37

is inderdaad een heel normaal bedrag, geloof dat die van mij ook 140 of 150 euro waren :j