Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annebe schreef:Wat een gruwel waanzin! Laat ze maar eens eerst stoppen met aspartaam en een aantal gevaarlijke E-nummers.
En wie gaat bepalen of jij gezond leeft of niet, ook weer zo'n criteria die uit de wet zal komen.
Stop een met die hokjesgeest!
Heino schreef:Ik zie het liever andersom: mensen die gezond leven krijgen korting op de premies.. Bvb wanneer je een stoppen-met-roken cursus volgt of naar de sportschool gaat. Zitten alleen te veel haken en ogen aan om dit in de praktijk uit te voeren ben ik bang.
pol013 schreef:Dat hoeft voor mij dan weer niet.
Ik wil best blijven betalen wat ik nu betaal, dan hou je namelijk wel dat iedereen betaald voor 'de basis'. Alleen sommigen betalen meer omdat ze meer risico nemen.
manishdra schreef:Even over het vergelijk wat de hele tijd met de auto wordt getrokken. Blijf dan lekker thuis, daar is nog de meeste kans dat je wat gebeurd.
Dingen die gebeuren tijden autorijden, fietsen, lopen, of andere manieren om je te vervoeren, gewone sporten of in huis, zijn naar mijn mening dingen die iedereen kunnen overkomen en dus niet opgesplitst hoeven worden, als ik niet in de auto stap wordt ik misschien op de fiets geschept, ga ik niet fietsen, breek ik misschien mijn heup als ik een trap af loop. Dus dat vind ik niet te vergelijken met ongezonde levenstijlen.
Ik zeg expres gewone sporten want ik kan me voorstellen als iemand moeilijke paarden traint (of in wedstrijd verband skiet/snowboard of andere extreme sporten) dat je daar ook anders mee omgaat dan iemand die hetzelfde doet (skieën paardrijden ed) voor recreatie.
pol013 schreef:annebe schreef:Wat een gruwel waanzin! Laat ze maar eens eerst stoppen met aspartaam en een aantal gevaarlijke E-nummers.
En wie gaat bepalen of jij gezond leeft of niet, ook weer zo'n criteria die uit de wet zal komen.
Stop een met die hokjesgeest!
Dat moet de wet dan weer wel voor je bepalen?![]()
Bak lekker je eigen brood en trek je eigen bouillon heb je ook geen last van wat fabrikanten in je voeding stoppen. Je MOET niet allerlei gemakkelijke kant en klare producten kopen.....