Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
astridelise schreef:Xantaatje schreef:Misschien heel slecht maar zolang er in nederland nog steeds mensen naar de voedselbanken moeten en niet of slecht geholpen worden geef ik geen cent meer aan het buitenland.
Ik heb echt met ze te doen, maar ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd
Dat is mijn punt eigenlijk ook een beetje. In Nederland zijn er genoeg gezinnen die ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
Citaat:In Nederland heeft iedereen:
- zorg die nodig is om te kunnen leven
- schoon water
- school
- een plek om te slapen
- kleren
- eten
- inkomen
In Haïti hebben de mensen zelfs dit niet, dus waar praat je eigenlijk over? Ik vind dat niet te vergelijken!
Vinden jullie dan dat wij het eerst meer dan geweldig goed moeten hebben voordat de mensen in Haïti het enigzins leefbaar moeten hebben? Wat een egocentrische houding! In Nelderland gaan geen mensen dood door honger punt.
Ik geef trouwens wel geld aan 555, ik zou er liever zelf heen gaan met hulp maar dat kan niet.
roxiie schreef:Goh, daar zul je je nog over verbazen.
http://imageserver.dvhn.nl/img//rO0ABXQ ... YxNTB0.jpg
Dit is in Drachten, daar wonen een ernstig zieke man en zijn spatische vrouw in een sloophuisje, meerdere instanties zijn op de hoogte maar ze krijgen geen enkele vorm van hulp ( ook geen medische).
En ja zo lang dit in een "welvarend" land als Nederland geen uitzondering is, vind ik dat we ons geld beter kunnen gebruiken. Om mensen die niks willen geven om wat voor reden dan ook meteen uit te maken voor van alles en nog wat ( en dan doel ik niet alleen op de persoon van de quote), vind ik een beetje laag. Ieder zijn of haar keuze.
Citaat:Ik ga de mensen die wel geven toch ook niet naïeve sukkels noemen omdat 't geld dat ze doneren waarschijnlijk nooit op plaats van bestemming aan komt?