eigenlijk wel heel erg slecht,
het is toch een stuk ontwikkeling.
ik ga wel proberen meer kranten te lezen en journaal te kijken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mavelle schreef:Marieke_K schreef:Volgens mij is het ook onmogelijk om in deze tijd met internet niets mee te krijgen van nieuws. Zelfs bokt heeft een nieuwspagina en ook hier worden niet paard-gerelateerde nieuwsitems besproken.
Maar ik blijf bij het punt: wat is nieuws? Ik denk dat iedereen nieuws volgt: ook horen dat de buurvrouw bevallen is, is nieuws.
Ik denk dat het meer over nieuws gaat dat de krant haalt.
En het is misschien heel stom, maar wat hebben die mensen op Haiti aan mijn medelijden? Ik zal er niet slechter van worden, maar die mensen niet beter.
Alet74 schreef:@Marieke-K: je hebt gewoon veel verschillende niveaus van nieuws: misschien zou je dat kunnen zien vanuit jezelf met allerlei cirkels: je directe omgeving, je woonplaats, gemeente, provincie enzovoorts.
verootjoo schreef:idd unfaithful, dat is wat ik ook bedoelde. En ik snap ook niet hóe je dat niet kunt weten nu nog. Ik wist het ook niet gelijk op de dag, omdat ik werk heb waarbij ik de hele dag ben afgesloten van het nieuws, maar zodra ik mijn werk verlaat, in de auto naar de radio luister hoor je het toch? Zodra ik mensen tegenkom thuis, zeggen ze gelijk: goh, dat is ook wat wat er in Haïti is gebeurd!
Dat is toch niet te missen? Of zijn jullie ook allemaal einzelgangers?
Maar weten jullie bv ook niet wat er met de DSB bank gebeurd is, dat Pim fortuijn al jaren dood is en hoe, en wat er met Theo van Gogh gebeurd is?
Mavelle schreef:@Verootje
Als je het hele topic gelezen had, had je geweten dat ik het heus wel naar vind voor die mensen. Maar er gebeuren meer nare dingen.
Maak jij je ook elke dag zo druk over die duizenden AIDSdoden?
verootjoo schreef:Mavelle schreef:Ik denk dat het meer over nieuws gaat dat de krant haalt.
En het is misschien heel stom, maar wat hebben die mensen op Haiti aan mijn medelijden? Ik zal er niet slechter van worden, maar die mensen niet beter.
er zijn tot nu toe 50.000 doden! en 300.000 daklozen! Ik mag toch hopen dat het je wel iets doet. Dit is een grote gebeurtenis in de
wereldgeschiedenis. Zo'n grote aardbeving is er nog nooit geweest.
Blijheid schreef:Ik snap dat trouwens ook echt niet, dat politiek mensen niet interesseert. Wat in Den Haag wordt besloten heeft een behoorlijk impact op je leven, bijvoorbeeld of je tot je 67e moet doorwerken, of je als homo mag trouwen, of er windmolens worden gebouwd of kerncentrales, etc
Als je al niet eens weet wat er gebeurt, hoe kan je er dan iets aan doen?
Marieke_K schreef:Blijheid schreef:Ik snap dat trouwens ook echt niet, dat politiek mensen niet interesseert. Wat in Den Haag wordt besloten heeft een behoorlijk impact op je leven, bijvoorbeeld of je tot je 67e moet doorwerken, of je als homo mag trouwen, of er windmolens worden gebouwd of kerncentrales, etc
Als je al niet eens weet wat er gebeurt, hoe kan je er dan iets aan doen?
Niets, dan moet men ook niet zeuren
Vjestagirl schreef:verootjoo schreef:er zijn tot nu toe 50.000 doden! en 300.000 daklozen! Ik mag toch hopen dat het je wel iets doet. Dit is een grote gebeurtenis in de
wereldgeschiedenis. Zo'n grote aardbeving is er nog nooit geweest.
Nee, dat doet me weinig. Ik vind het ongelofelijk naar voor alle mensen die iemand verloren zijn. Maar er gaan iedere dag overal zo veel mensen dood. Door ziekte, door AIDS, door hongersnood, door ongelukkig of domweg door ouderdom. Je kunt toch niet met de hele wereld medelijden hebben?