Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:_Patriciaa schreef:Wanneer de automobilisten normaal achter me rijden ga ik heus aan de kant, maar wanneer iemand bijna bij me achterin zit, ga ik echt geen ruimte maken zodat ze er langs kunnen..
O dus jij bepaald voor de automobilist hoe hard er gereden mag worden, waar en of er ingehaald mag worden?
Realiseer jij je wel dat je een zwakke verkeersdeelnemer bent?
Chiqa schreef:xNursiex schreef:Waarom zou ik harder gaan rijden en een boete riskeren als degene achter me haast heeft? En iemand constant bovenop mijn auto
vind ik bijzonder irritant en bovendien nog gevaarlijk ook.
Waar staat dat jij harder moet gaan rijden?
Verder vind ik het zeer opmerkelijk dat er mensen zijn die voor eigen rechtertje gaan spelen door zachter te gaan rijden, om een hit door te geven?
Dat is helemaal niet aan jou
Toad schreef:een brommer mag wel met 50km/uur op de rijbaan in de bebouwde kom.. op het fietspad 30 km/uur
Citaat:De ministerraad heeft op voorstel van minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat besloten dat de maximumsnelheid van de bromfiets op de rijbaan wordt verhoogd naar 45 km/uur. Door verhoging van de maximum bromfietssnelheid op de rijbaan kunnen bromfietsers als meer gelijkwaardige weggebruikers meerijden met het autoverkeer.
_Patriciaa schreef:Dit soort dingen maak ik zo vaak mee!!
en ik vind het zo schijt irritant en asociaal!!!
Net als laatst weer, ik rijd gewoon op een weg waar je 50 mag, en dus als automobilist ook niet harder, gaat er een of andere debiel op mn bumper hangen en steeds proberen er links/rechts langs te komen..
Ja op een gegeven moment ben ik het spuugzat en knijp ik mn rem vol in, en dan maar toeteren..
Verder halen ze me ook vaak in net voor bochten, vluchtheuvels enz..
En ja ik weet hoe irritant sommige scooterrijders zijn, ik heb nu al een poos rijlessen en scooterrijders zijn idd slecht zichtbaar..
Maar automobilisten mogen toch ook echt wel wat meer rekening houden met de scooters, het is nu eenmaal de regel dat ze op de weg moeten, daar kunnen we niks aan doen, Houd je als automobilist dan ook aan de regels want juist door dat gevaarlijke gedrag ontstaan er ongelukken..
Zo dat is er even uit
unicorn_kiss schreef:_Patriciaa schreef:Dit soort dingen maak ik zo vaak mee!!
en ik vind het zo schijt irritant en asociaal!!!
Net als laatst weer, ik rijd gewoon op een weg waar je 50 mag, en dus als automobilist ook niet harder, gaat er een of andere debiel op mn bumper hangen en steeds proberen er links/rechts langs te komen..
Ja op een gegeven moment ben ik het spuugzat en knijp ik mn rem vol in, en dan maar toeteren..
Verder halen ze me ook vaak in net voor bochten, vluchtheuvels enz..
En ja ik weet hoe irritant sommige scooterrijders zijn, ik heb nu al een poos rijlessen en scooterrijders zijn idd slecht zichtbaar..
Maar automobilisten mogen toch ook echt wel wat meer rekening houden met de scooters, het is nu eenmaal de regel dat ze op de weg moeten, daar kunnen we niks aan doen, Houd je als automobilist dan ook aan de regels want juist door dat gevaarlijke gedrag ontstaan er ongelukken..
Zo dat is er even uit
Mensen zoals jij zou ik expres nog van de baan rijden
Nee geintje, maar ik erger me aan dat gedrag in het verkeer;
mensen die het verkeer naar hun hand willen zetten. Dat gaat namelijk niet.
Staat het je niet aan? Ga met het openbaar vervoer of koop een auto
CM_ schreef:Scooters zijn IMO ondingen, je ziet ze slecht (behalve als ze van voren komen, dan word je verblind door die rotlampen) .
Ze zijn vaak te snel, waardoor bij rechtsafslaan, ze vaak over het hoofd worden gezien.
Snelheid omlaag en verplicht reflecterende kleding zou al een hoop ongelukken en ergenissen schelen.
ukkiepuk schreef:Om nog maar te zwaijgen hoe gevaarlijk een opgevoerde brommer isNiet zozeer gevaarlijk als in de zin dat ze gaan te hard, maar de remmen zijn niet berekend op een dergelijke snelheid, dus remweg is nog veel langer....
Chiqa schreef:xNursiex schreef:Eigen rechter spelen? Je neemt het wel zwaar opzeg, toevallig zelf een bumperklever?
Wie gaat er hier zachter rijden om je andere verkeersdeelnemer te hinderen? Of een hint te geven, jij toch?
Toekie schreef:Ten tweede, heb jij enig idee wat voor ernstige gevolgen remmen of het laten zien van je remlichten kan hebben?
Zie bijv.Citaat:Talkshow over waargebeurde misdaden en/of ruzies die zijn uitgevochten voor de rechter. Schuldig of niet? Oordeel zelf. Afl.: Het drama van de bumperklever. Automobilisten die afsnijden of verkeerd invoegen: we ergeren ons allemaal wel eens op de weg. Bumperkleven is al jaren ergernis nummer één. Het wordt pijnlijk duidelijk dat irritatie op de weg enorme gevolgen kan hebben. Mark wordt lastig gevallen door een bumperklever. Hij raakt zo geïrriteerd dat hij hem wil afschrikken door even op de rem te trappen. De klever moet uitwijken, crasht tegen een boom en overlijdt. Is Mark schuldig aan doodslag?
http://player.omroep.nl/?aflID=4370067