Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Als ze een snelheidsovertreding maken met een dienstauto en worden op een trajectcontrole of gefotografeerd door rood of snelheid, dan wordt de tijd en dag bekeken en of je naar een spoedopdracht moest. Is dat niet het geval, dan is de bestuurder de klos, mag hij de bekeuring betalen.....Als je een administratie hebt en een wijkteamchef die daar niet moeilijk over doet omdat het amper voorkomt, dan hoor je er misschien niets van, maar het wijkteam waar ik werkte, dus wel....en als je dan ook nog ver buiten je werkdistrict bent, heb je een probleem
...
russel schreef:Kon je in die 3 uur zelf niks ondernemen met die vuurwerk in die broodjes? Die gasten waren voor mij hoor.
Overigens op dat soort dagen is het af en aan rijden voor de politie.
XoNo schreef:Haha, net als die agent die al eerder in dit topic aangehaald is, over het door rood rijden, waar zelfs een rechtzaak over heeft plaatsgevonden.
Ben jij zelf een agente ofzo, dat je zo voor ze opkomt? Dus omdat zíj agenten zijn, zijn zij beter in staat om te zeggen of ik wel of niet een auto heb afgesneden? Ik denk het niet.
Over het lampje...de agent had me ook gewoon op een kapot licht kunnen wijzen. Dan had ik gezegd "Danku meneer agent, ik rijd meteen naar de benzinepomp om een nieuw lampje op te halen!". Klaar, iedereen gelukkig. Nee, nu kost het betreffende lampje mij 30x zoveel geld, omdat ze het leuk vinden om de staatskas te spekken en ze misbruik maken van het feit dat niet eerder iemand mij op het kapotte lampje gewezen hebben.
Als we nu toch bezig zijn, dat lampje kan ook tijdens die betreffende rit kapot zijn gegaan. Moet ik dan om de 500m uitstappen om te kijken of er al een lampje naar zijn grootje is?
Ik ben niet heilig hoor, ik weet echt dat het mijn verantwoordelijkheid is en ik heb ook echt weleens mensen afgesneden (al dan niet per ongeluk), maar dat heb je toch wel degelijk door, vooral wanneer een medeweggebruiker hierdoor piepend tot stilstand komt.
Dus slimmerik, je hebt je punt gemaakt, maar je hoeft mij niet voor leugenaar uit te maken of agenten op te hemelen, want ook zij maken (enorm veel!) fouten.