Showpony schreef:Haha ja MTV`s my super sweet sixteen, wat kun je daar voor zinnigs over zeggen..? Nou niks
Gewoon een leedvermaak programma over kindjes die verpest zijn voor het leven.. T is gewoon dom, nutteloos tijdverdrijf ach ja kan me daar niet heel erg druk over maken.Menino schreef:ik denk dat die kinderen het vaak beter doen dan kinderen uit een ' zwak ' milieu....
zo dat vind ik nogal wat.. en wat versta je precies onder 'zwak' dan?
Want als ik 'zwak' lees in de context van het topic zou ik bijna kunnen concluderen dat je arm (minder bedeeld of gemiddeld inkomen?) synoniem ziet aan 'zwak'..
Vind het nogal een kort-door-de-bocht uitspraak en ben benieuwd naar de argumentatie.
Nou, volgens mij is dat allang bewezen.
Met zwak bedoel ik idd minder bedeeld, ook qua gezin. Want als je ouders miljonair zijn kunnen ze meestal wel iets. Als iemand in de bijstand zit is de kans denk ik wel een stuk groter dat iemand minder ' ontwikkeld ' is dan iemand die miljonair is. Ik wil echt absoluut niet zeggen dat dit vaststaat ofzo hoor! Alleen dat de kans groter is. En ik wil absoluut niet beweren dat je als je een minder rijke opvoeding hebt gehad je geen perspectief hebt of iets in de trant.
Maargoed als je een achterstandswijk neemt, en een villawijk en je gaat de graad van scholing en verdere levensloop bekijken zit daar volgens mij toch wel een verschil in. En dan bedoel ik niet in de trant van dat de mensen uit een ' achterstandswijk' zoo zelfstandig zijn dat hun wereld aan de voeten ligt. Dan heb ik het over gemiddeldes dus, en ik snap ook wel dat je vast een heleboel uitzonderingen hebt.
Die ' verwende' nesten hebben wel een heel financieel vangnet onder hun kont, waardoor ze zich veel beter zullen kunnen ontwikkelen. Dus ' zielig' dat ze zo'n opvoeding hebben gehad.... Mowah