'Sweet 16' asociaal of niet ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:53

Showpony schreef:
Haha ja MTV`s my super sweet sixteen, wat kun je daar voor zinnigs over zeggen..? Nou niks :D
Gewoon een leedvermaak programma over kindjes die verpest zijn voor het leven.. T is gewoon dom, nutteloos tijdverdrijf ach ja kan me daar niet heel erg druk over maken.

Menino schreef:
ik denk dat die kinderen het vaak beter doen dan kinderen uit een ' zwak ' milieu....

zo dat vind ik nogal wat.. en wat versta je precies onder 'zwak' dan?
Want als ik 'zwak' lees in de context van het topic zou ik bijna kunnen concluderen dat je arm (minder bedeeld of gemiddeld inkomen?) synoniem ziet aan 'zwak'..
Vind het nogal een kort-door-de-bocht uitspraak en ben benieuwd naar de argumentatie.

Nou, volgens mij is dat allang bewezen.
Met zwak bedoel ik idd minder bedeeld, ook qua gezin. Want als je ouders miljonair zijn kunnen ze meestal wel iets. Als iemand in de bijstand zit is de kans denk ik wel een stuk groter dat iemand minder ' ontwikkeld ' is dan iemand die miljonair is. Ik wil echt absoluut niet zeggen dat dit vaststaat ofzo hoor! Alleen dat de kans groter is. En ik wil absoluut niet beweren dat je als je een minder rijke opvoeding hebt gehad je geen perspectief hebt of iets in de trant.

Maargoed als je een achterstandswijk neemt, en een villawijk en je gaat de graad van scholing en verdere levensloop bekijken zit daar volgens mij toch wel een verschil in. En dan bedoel ik niet in de trant van dat de mensen uit een ' achterstandswijk' zoo zelfstandig zijn dat hun wereld aan de voeten ligt. Dan heb ik het over gemiddeldes dus, en ik snap ook wel dat je vast een heleboel uitzonderingen hebt.

Die ' verwende' nesten hebben wel een heel financieel vangnet onder hun kont, waardoor ze zich veel beter zullen kunnen ontwikkelen. Dus ' zielig' dat ze zo'n opvoeding hebben gehad.... Mowah :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:00

J_C_N schreef:
Ik vind het best erg dat zulke programma's te zien zijn en zo populair zijn in een tijd dat er elke 30 seconden iemand op aarde sterft aan HONGER.

!

Jaaaah, laten we teruggaan naar het communisme, waarbij alle rijke mensen hun geld moeten afstaan aan ontwikkelingslanden +:)+ ...

Dat zoveel mensen overlijden aan honger is vreselijk, maar daar hebben rijke mensen niet de verantwoording voor.

lucifertje

Re: 'Sweet 16' asociaal of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:09

Ik ben het niet helemaal met je eens Menino.

Kinderen uit zulke rijke families die geld als water hebben zijn vaak te dom om voor de duivel te dansen. Dat pappie of mammie nou rijk zijn geworden hoeft niet te betekenen dat de kinderen ook slim zijn. Deze zijn slim om het geld van pap&mam uit te geven. Die hoeven toch niet te werken.

Kinderen uit een minder bedeeld gezin knokken veel harder voor wat ze willen bereiken. En over het algemeen bereiken die veel meer dan kinderen uit een multimiljonair gezin.

Ik weet niet meer hoe het programma heet, maar dat was op RTL 5. Ging ook over arm vs rijk. De rijke kinderen daar waren TE lui om maar 1 hand uit te steken. Die zijn dat gewoon niet gewend dat kan je hun ook niet kwalijk nemen.

Wat ik dan wel weer een goed programma vind is dat uit Engeland, waar een multimiljonair undercover gaat in de achterbuurten van Londen. Deze investeert in die mensen. Daar hebben ze tenminste wat aan.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:36

Menino schreef:
J_C_N schreef:
Ik vind het best erg dat zulke programma's te zien zijn en zo populair zijn in een tijd dat er elke 30 seconden iemand op aarde sterft aan HONGER.

!

Jaaaah, laten we teruggaan naar het communisme, waarbij alle rijke mensen hun geld moeten afstaan aan ontwikkelingslanden +:)+ ...

Dat zoveel mensen overlijden aan honger is vreselijk, maar daar hebben rijke mensen niet de verantwoording voor.

Nee? ;)
Waarom zouden wij, die het hier zo goed hebben in nederland, en vooral de mensen die rijk zijn, niet iets geven aan mensen die het minder goed hebben dan wij?
Ookal zijn wij toevallig in een rijk land geboren wil niet zeggen dat we de derde wereld maar moeten laten voor wat het is..

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:40

xXLiekeXx schreef:
Ik denk dat de rage al is overgewaaid naar Nederland. Natuurlijk niet in de mate die je op tv ziet. Je kunt er met grote zekerheid vanuit gaan dat MTV ervoor zorgt dat er een huge feest komt, enkele traantjes en een fantastisch groot cadeau. Dit is gewoon sensatie en entertaiment.
Absoluut niet naar de werkelijkheid. Er zullen niet veel meiden zijn die dit voor elkaar krijgen op hun verjaardag.

Ik vind het niet ascosiaal. Ik vind gewoon dat die ouders ernstig falen in de opvoeding van hun kind. In bijna elke aflevering zie je dat de ouders onderdanig zijn aan hun kind. Kind wil een BMW, dan komt ie er. Kind wil een Rolex, no problem.

Die mensen hebben dan veel geld, maar ga er ook vanuit dat ze ervoor werken. Veel van die kinderen worden erg verwend door hun ouders maar missen waarschijnlijk wel liefde (en ook een goede opvoeding).

Ik ben geen voorstander van het programma omdat het verkeerde opvattingen teweeg brengt. Het laat een fantasie wereld zien. Maar, het is natuurlijk wel leuk om naar die rotkinderen te kijken :+

Amen _/-\o_

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:43

Ik vind het echt niet normaal, echt absurd.
Wat zullen dat nare, verveelende en egoistische mensen worden. (Zullen ze trouwens al zijn)
Mijn mond valt soms open over de uitspraken van die tieners. ( Maar 1 auto??? :oo )

:=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:45

Ik verwonder me niet eens zozeer over die tieners, maar over papa en mama. Kom op hé je laat je toch niet commanderen door zo'n stampvoetende puber... :')

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:49

ik vind het ook echt walgelijk!

Snap ook niet dat de ouders daar lol aan hebben , aan een stampvoetende puber die niets goed genoeg vindt, ik heb het toch wel heel anders geleerd van mijn ouders.

Romytjuuh schreef:
Mijn mond valt soms open over de uitspraken van die tieners. ( Maar 1 auto??? :oo )

ja dat heb ik idd ook.

Als ik toevallig een stukje zie , valt spontaan m'n mond open van verbazing.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:50

tja ik zeg maar ze weten niet beter en dan hebben ze nog geld ook en ze worden er alleen maar irritanter door en verwend en stom, zo

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:51

Angelita schreef:
Ik verwonder me niet eens zozeer over die tieners, maar over papa en mama. Kom op hé je laat je toch niet commanderen door zo'n stampvoetende puber... :')

Die vind ik nog beter!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:51

franka75 schreef:
tja ik zeg maar ze weten niet beter en dan hebben ze nog geld ook en ze worden er alleen maar irritanter door en verwend en stom, zo

ja dat is ook zo, wordt alleen maar erger. Het moet steeds groter en duurder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:58

Was ook keer 1 die helemaal liep te zeuren van te voren jaaaah en ik krijg vast een belachelijke auto en blabla... kreeg die er gewoon 2 he... dikke bak en een cabrio. Hallo je bent 16!! Echt te zot voor woorden, wat geef je zo'n kind voor cadeau als die daadwerkelijk iets gepresteerd heeft? Bijv. diploma gehaald? Een huis met zwembad en een dikke auto? En keer zo'n meisje, geen idee wie kwam optreden vrij bekend en het was niet goed genoeg hoor voor mevrouw, papslief kreeg het even te horen na afloop.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:02

Maar, niet getreurd, MTV heeft 't tegenmiddel!
Ze hebben een tijdland een programma gehad waarin die verwende kinderen op reis gingen en dus echt aan het werk werden gezet. Bijvoorbeeld op een boerderij in IJsland. Toen waren ze niet zo blij meer. "Mama, dit kun je toch niet. Mama, dit doe je mij toch niet aan. Mama, zeg dan wat" gepaard met wat traantjes.
Ik weet dat er toen ook een meisje meedeed die ook met "My Super Sweet Sixteen" meedeed.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:06

Menino schreef:
Met zwak bedoel ik idd minder bedeeld, ook qua gezin. Want als je ouders miljonair zijn kunnen ze meestal wel iets. Als iemand in de bijstand zit is de kans denk ik wel een stuk groter dat iemand minder ' ontwikkeld ' is dan iemand die miljonair is. Ik wil echt absoluut niet zeggen dat dit vaststaat ofzo hoor! Alleen dat de kans groter is. En ik wil absoluut niet beweren dat je als je een minder rijke opvoeding hebt gehad je geen perspectief hebt of iets in de trant.

Maargoed als je een achterstandswijk neemt, en een villawijk en je gaat de graad van scholing en verdere levensloop bekijken zit daar volgens mij toch wel een verschil in. En dan bedoel ik niet in de trant van dat de mensen uit een ' achterstandswijk' zoo zelfstandig zijn dat hun wereld aan de voeten ligt. Dan heb ik het over gemiddeldes dus, en ik snap ook wel dat je vast een heleboel uitzonderingen hebt.

Die ' verwende' nesten hebben wel een heel financieel vangnet onder hun kont, waardoor ze zich veel beter zullen kunnen ontwikkelen. Dus ' zielig' dat ze zo'n opvoeding hebben gehad.... Mowah :D

Ha ja zo kun je idd wel een discussie winnen ja, gewoon zoveel mogelijk 2 uitersten tegen elkaar zetten
Achterstandswijk VS Miljonairs.. ;)

Verder ben ik het met je laatste zin totaal niet met je eens. Dat iemand een financieel vangnet heeft betekend dat iemand meer mogelijkheden heeft om zich te ontwikkelen, maar dat wil absoluut niet per definitie zeggen dat ze dan dan ook zullen doen!! Wie denk je dat het uiteindelijk beter zal doen in het zaken leven: iemand die zijn hele leven alles op een presenteer blaadje heeft aangeboden gekregen, of iemand ie heeft moeten knokken voor zijn opleiding?
Iemand die geen opvoeding heeft gekregen (want 95% van de kinderen in het betreffende programma worden gewoon
niet opgevoed) of iemand die heeft geleerd wat discipline is en verantwoordelijkheid inhoud?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:21

LF_xx_D schreef:
Nee? ;)
Waarom zouden wij, die het hier zo goed hebben in nederland, en vooral de mensen die rijk zijn, niet iets geven aan mensen die het minder goed hebben dan wij?Ookal zijn wij toevallig in een rijk land geboren wil niet zeggen dat we de derde wereld maar moeten laten voor wat het is..

We dragen al bijna de helft van ons verdiende geld af aan de belasting waarmee o.a. voor miljarden ontwikkelingshulp wordt gefinancierd. En jij zegt dat wij niks geven aan 'mensen die het minder goed hebben dan wij'? Zou verdorie mooi zijn, dat ik nóg meer moet werken en afstaan zodat ze het 3000km maar goed kunnen hebben. Nee, ik vind de 4,7 miljard (http://www.oneworld.nl/index.php?articl ... eel&page=1) die wij nederlanders in 2010 geven een mooie bijdrage.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:00

Vanillia schreef:
LF_xx_D schreef:
Nee? ;)
Waarom zouden wij, die het hier zo goed hebben in nederland, en vooral de mensen die rijk zijn, niet iets geven aan mensen die het minder goed hebben dan wij?Ookal zijn wij toevallig in een rijk land geboren wil niet zeggen dat we de derde wereld maar moeten laten voor wat het is..

We dragen al bijna de helft van ons verdiende geld af aan de belasting waarmee o.a. voor miljarden ontwikkelingshulp wordt gefinancierd. En jij zegt dat wij niks geven aan 'mensen die het minder goed hebben dan wij'? Zou verdorie mooi zijn, dat ik nóg meer moet werken en afstaan zodat ze het 3000km maar goed kunnen hebben. Nee, ik vind de 4,7 miljard (http://www.oneworld.nl/index.php?articl ... eel&page=1) die wij nederlanders in 2010 geven een mooie bijdrage.

Ik weet dat Nederland dat bedrag geeft, op school moest ik er een werkstuk over maken. ;) Ik zeg ook niet dat we niets geven.
Maar ik reageerde alleen op Menino omdat het zo overkwam dat wij er niets aan hoeven te doen aan de armoede ver weg. :)

Verder vind ik die sweetsixteens nogal eh, belachelijk.
Kijk, dat mensen een feest geven, er het geld voor hebben oké.. :)
Maar die ouders geven echt teveel geld uit voor die kinderen, ze zijn ook zo verwend als wat..

De opmerking in dit topic dat de ouders zich laten beheersen door zeurende kinderen, vind ik een geweldige opmerking. :P

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:02

Verwende rotkinderen in die sweet 16. Asociaal is het zeker, maar waar ik nog meer van schrik is het gedrag van die kinders! (alhoewel die zo zijn opgevoed)
'mama je hebt alles verpest! ik wilde een zwarte mercedes geen blauwe' :7

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:09

ik vind het heerlijk om af en toe naar te kijken als er verder niks leuks op tv is :D

echt niet normaal wat die kinderen krijgen en wat er uitgegeven wordt op zo'n feest.
ik snap ook echt niet wat een meisje van 16 moet met een grill van diamanten. gaat ze die serieus dragen op school vraag ik me dan af? volgens mij blijft dat ding gewoon op haar nachtkasje liggen, gewoon voor 'de heb' dus.

inderdaad belachelijk dat ze alles bij elkaar krijgen bij hun ouders. die werken waarschijnlijk altijd en weten niet hoe ze hun kinderen
koest moeten houden, dus dan maar een dure auto. houdt ze daarna misschien een week op met zeuren om geld voor nieuwe kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:02

Showpony schreef:
Menino schreef:

Ha ja zo kun je idd wel een discussie winnen ja, gewoon zoveel mogelijk 2 uitersten tegen elkaar zetten
Achterstandswijk VS Miljonairs.. ;)

>;)
Dat is een lekker argument

http://www.nrc.nl/wetenschap/article182 ... oor_succes
eerste hit op google bij intelligentitesten / milieu

Over de niet te onderschatten rol van de sociaal-economische positie van de ouders, (andere dingen spelen ook een rol ja, maar om nou te zeggen dat het een nadeel is dat paps en mams het goed hebben!)

Denk dat de meeste van die 16 jarige krengen wel een keer hun ogen openen, en zien dat ze zelf aan de bak moeten.. Zij het niet met een beetje financiele steun van paps en mams waardoor ze uiteindelijk nog veel meer mogelijkheden hebben ook :Y) . Uitzonderingen zul je altijd hebben.

En ik vind niet dat wij niets hoeven doen aan armoede... :) Maar ik vind ook niet dat je kunt zeggen dat rijke mensen asociaal zijn omdat ze het niet aan ontwikkelingshulp uitgeven.
En daarnaast geloof ik ook dat de armoede in bepaalde delen van Afrika een eindeloos verhaal zijn, maar da's weer iets anders.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:14

Sja, wie centen heeft laat centen wapperen :n Ik kan ook helemaal niets met die opvoeding, maar aan de andere kant; ook deze onmogelijke uitgaven houden zaken in stand. De makers van die dure spullen hebben echt een probleem als niemand ze meer koopt.

Toen ik in Ghana was konden mensen gewoonweg er niet mee leven dat wij een mobieltje weggooien als-ie niet meer 100% is. Een Nokia 3310 was daar echt luxe, laat staan een laptop. Dat wij weleens een nieuwe computer kopen omdat onze niet meer snel genoeg is?! Vonden ze echt verachtelijk. En weet je? Ik vind het helemaal terecht dat ze dat vinden.
Wij willen thuis graag een PS3. Maar we hebben al een Wii, beiden een DS, 2 computers, en dan ook nog een PS3 willen. Is imo net zo verwend als die 16-girls.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:39

Ik vind het nou niet echt goed om afrika met hier te vergelijken...
Het zijn gewoon hele andere werelddelen, hier kún je bijvoorbeeld éigenlijk niet leven zonder computer, en zonder functionerende telefoon kom je zakelijk ook niet erg ver.
En nóg meer afdragen aan de 3e wereldlanden.. ik spaar soms inderdaad liever iets voor mezelf, koop liever iets voor mijn paard, of koop boeken om mezelf verder te ontwikkelen. Ohja k heb ook nog een zoutwater aquarium welke geld genoeg kost en is ook niet echt een primaire levensbehoefte. Wel erg handig voor mn ontwikkeling omdat ik mensen in dit werelddeel en in de winkel waar ik werk wil adviseren. Ik ga echt niet elke cent die ik overheb doneren aan 3e wereld landen.
Hoe erg ik het ook vind.

Ik zou zeggen, het leven is in nederland soms al druk genoeg, vind lekker je ontspanning in die PS3 :=

Bovendien denk ik zelf dat de grote koopkracht van nederlanders heeft meegeholpen aan de goede economie die we nu hebben.
Als dat op zn gat gaat liggen gaat nederland financieel denk ook in rap tempo achteruit
Zulke sweet sixteen partys zijn denk op economisch gebied nog nieteens zo slecht.

Maar ik ben het er wel mee eens dat ik het erg vind dat die meiden zo'n karakter krijgen..
En inderdaad wat al eerder gezegd was, zelfs als ik nóg zoveel geld had liet ik me echt niet rondcommanderen door zo'n eigenwijs kind :=

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:08

Merino je hele vergelijking tussen mensen uit de sloppen wijken en de echte rijke mensen staat echt totaal nergens op.
Daarbij trek je het onderzoek waar je naar verwijst in mijn mening uit zn verband. Maar goed meis, You have made up youre mind.
Misschien dat je er op een gegeven moment achter komt dat de wereld niet zo zwart wit in elkaar steekt als jij denkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:50

iets specifieker graag, want 'het klopt niet' kan ik niets mee... Ik heb het ook nergens over sloppenwijken gehad, dus dat zegt mss ook wel wat over jouw manier van interpreteren :?

Onderzoekje was vooral even om duidelijk te maken dat kinderen met rijke ouder vaak zelf ook beter presteren. En er zijn zoveel onderzoeken die dat ondersteunen, dus ik snap niet dat ik daarmee dingen uit z'n verband ruk.

En de wereld zwart-wit zien? Ik zeg toch nergens dat kinderen uit een financieel minder bedeeld milieu kansloos zijn en dat mensen uit een financieel beter milieu het gaan maken. Volgens mij heb ik zelfs vrij uitdrukkelijk gezegd dat ik het puur over gemiddeldes heb. Dat jij denkt dat vrijwel iedereen met rijke ouders geen opvoeding heeft gehad en daarom kanslozer is tov iemand die zich zelf heeft ontwikkeld zegt vind ik dan namelijk weer vrij zwart-wit.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:58

Ik vind het wel een leuk programma hoor My Super Sweet 16! haha Tuurlijk zijn het verwende rotpubers maar daarom is het wel leuk om te zien haha

En dan vooral de vergelijkingen haha Wij zijn al blij met een afgetrapte peugeot 205 en hun moeten perse een dikke BMW hebben..anders is hun verjaardag verpest haha Ik vind het altijd leuk om na te kijken ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:05

Citaat:

Citaat:
Nee? ;)
Waarom zouden wij, die het hier zo goed hebben in nederland, en vooral de mensen die rijk zijn, niet iets geven aan mensen die het minder goed hebben dan wij?
Ookal zijn wij toevallig in een rijk land geboren wil niet zeggen dat we de derde wereld maar moeten laten voor wat het is..

We zouden er pakketten eten heen kunnen sturen, of geld, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Er lopen daar namelijk te veel mensen rond. Ze zouden beter ingelicht moeten worden over de anticonceptiemiddelen.
Desnoods dozen condooms sturen, daar zouden we ze beter mee kunnen helpen. :)
Als er te veel mensen blijven, kunnen we ze nooit helpen met eten.
De waterputten vindt ik wel enorm goed, mechanisering voor de landbouw etc.