Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:16

Caira schreef:
Maar ja dan lees ik op LZP weer een topic waarin de politie verweten wordt dat ze mensen met te weinig respect behandelen.

Ik denk dat het nooooooooooooooooooooit goed is. Ik denk dat de politie met te weinig respect wordt behandeld.
Als ze iemand neerknallen is er heibel,
maar sta zelf eens met een moordenaar oog in oog, zou jij de trekker niet overhalen als je een wapen in je hand had?
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 13-01-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:16

Realiseer je dat het politiebeleid mede is ontstaan door de verzorgingstaat waar ooit voor gekozen is en waar wij in leven. De luxe waar in wij leven heeft een keerzijde.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:17

maar wel een agente die het uiterlijke vertoon bezigt waar hier om geroepen wordt...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:18

absoluut boefje. maar dat illustreert juist het probleem ;) het wordt dan weer op noodweer gegooid ;) Of je bent ontoerekeningsvatbaar :D Ook zoiets moois!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:19

jesito schreef:
Laat ze gewoon lekker in Marokko blijven en daar mensen bedreigen.
Dit soort mensen zijn een gevaar voor iedereen en moeten maar eens aangepakt worden, maar daar houd nederland de handen vanaf.
Buitenlandse mensen roepen al snel:discriminatie, maar wie discrimineerd nu wie?

Hélemaal mee eens

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:19

Dat ben ik niet met je eens, Ciara. Ik vind geweldpleging en bedreiging wel iets anders dan de situatie in dat topic

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:20

ilse86 schreef:
absoluut boefje. maar dat illustreert juist het probleem ;) het wordt dan weer op noodweer gegooid ;) Of je bent ontoerekeningsvatbaar :D Ook zoiets moois!

Ik ben zeker ontoerekeningsvatbaar met een moordenaar voor mn neus. Ik denk dat je survival-drang toch echt overheerst, het is dan hij of ik. Ik wil nog niet gaan, dus ik zou schieten!
Een politieagent in het nauw denkt toch zeker niet anders dan menselijk?
Ik zou als ambulancepersoneel zonder wapen op zak me zo snel mogelijk uit de voeten maken. En mochten ze me dan echt bedreigen, tja, dan maar reanimeren, als je maar zelf niet gewond raakt.
Zelfde als bij een bankoverval of winkeloverval, geef maar gewoon lekker het geld mee!

ilse86

Re: Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:21

Nee, maar in het geval van het ziekenhuis. die mensen worden ontoerekeningsvatbaar verklaard en hobbelen vrolijk verder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:22

Ik denk dat we altijd zullen blijven roepen dat ze 'de ander' hard aan moeten pakken maar zodra het bij ons gebeurt dan is het opeens belachelijk.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:22

unicorn_kiss schreef:
jesito schreef:
Laat ze gewoon lekker in Marokko blijven en daar mensen bedreigen.
Dit soort mensen zijn een gevaar voor iedereen en moeten maar eens aangepakt worden, maar daar houd nederland de handen vanaf.
Buitenlandse mensen roepen al snel:discriminatie, maar wie discrimineerd nu wie?

Hélemaal mee eens

Waar moeten we dan alle tokkie Nederlanders laten die mensen beroven, verkrachten en vermoorden? >;)

Het gaat niet om nationaliteit of afkomst maar om het feit dat er een strafbaar feit is gepleegd. En dat is vervelend. Simpel opgelost: bedreigingen niet meer vervelend vinden. Dan is er ook geen strafbaar feit. Maar zo is onze cultuur niet.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:23

ilse86 schreef:
Nee, maar in het geval van het ziekenhuis. die mensen worden ontoerekeningsvatbaar verklaard en hobbelen vrolijk verder.

Ik zou het eerder emotioneel noemen :o
Ontoerekningsvatbaar, dan hebben ze ook echt psychische hulp nodig, dat is dan nu ook wel de vraag, wat voor straf moeten zulke mensen krijgen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:23

Maar zijn ze dat op dat moment dan ook niet? Ontoerekeningsvatbaar?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:24

Naja, minder toerekeningsvatbaar dan...

Maar bepalen of iemand toerekeningsvatbaar is, dat is juist moeilijk. want hoe bepaal je of iemand ontoerekeningsvatbaar is.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:25

ilse86 schreef:

Maar bepalen of iemand toerekeningsvatbaar is, dat is juist moeilijk. want hoe bepaal je of iemand ontoerekeningsvatbaar is.

Volgens mij is dat maar net hoe goed je advocaat kan l-ullen :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:29

1Boefje schreef:
ilse86 schreef:

Volgens mij is dat maar net hoe goed je advocaat kan l-ullen :+

misschien wel. maar dat is altijd aan de rechter om te beoordelen, toch? Pff... Moed zakt me een beetje in de schoenen bij het lezen van dit soort verhalen hoor. t gaat echt nergens mer over hier (in NL, niet in t topic. ff voor de goede orde:))

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:30

Het ergste in dit hele verhaal vind ik dat het ziekenhuis personeel hierbij dus geen enkele steun krijgt.
Ze worden gehinderd in hun werk en bedrijgt, en niemand die er wat aan doet. Het word zelfs nieteens een strafbaar feit genoemt! Het is toch van de zotte dat je in een baan als de zorg bang moet zijn voor je patienten en de familie, en dat de politie en het ziekenhuis zelf hier niets aan doen????
het kan me geen snars schelen waar deze familie vandaan komt. Dat dit gebeurt vind ik verschrikkelijk, maar dat er niets aan gedaan word en het ziekenhuis personeel aan zn lot word overgelaten vind ik godgeklaagt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:31

Het lijkt me heel stug dat de Televaag hier een kloppend stuk heeft neergezet.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:35

Ik vind: op elke spoed een honkbalknuppel en taekwondo voor elk ziekenhuis/ambulancepersoneel!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:36

dit soort mensen, allochtoon,paars of groen zouden direct opgesloten moeten worden. Uit emotie reageren a la , maar niet hulpverleners bedreigen. Kom op zeg, alles wordt maar gedoogd in nl aanpakken moeten ze dit soort lui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:37

1Boefje schreef:
Ik vind: op elke spoed een honkbalknuppel en taekwondo voor elk ziekenhuis/ambulancepersoneel!

Fantastisch :')

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:37

maar ik vraag me dan af of er steeds meer geweld is in ziekenhuizen, of dat er nu over wordt geschreven omdat geweld tegen hulpverleners/buschauffeurs/whatever nu een hot item is. doet niks af aan het feit natuurlijk, maar heeft wel invloed op de reacties van de samenleving

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:38

Marieke_K schreef:
unicorn_kiss schreef:

Hélemaal mee eens

Waar moeten we dan alle tokkie Nederlanders laten die mensen beroven, verkrachten en vermoorden? >;)

Het gaat niet om nationaliteit of afkomst maar om het feit dat er een strafbaar feit is gepleegd. En dat is vervelend. Simpel opgelost: bedreigingen niet meer vervelend vinden. Dan is er ook geen strafbaar feit. Maar zo is onze cultuur niet.

Denk dat niemand bedreigingen leuk vindt :=
Niet cultuurgebonden

Dat met die Nederlanders (in mijn geval Belgen), tja die moeten hun straf hier dan maar uitzitten.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:41

Ons pa is een buschauffeur. Hij is nu 67. Het wordt steeds erger de agressie! Maar ja, ouders doen net zo hard mee, die slaan gewoon leraren in elkaar omdat ze vinden dat hun kind niks misdaan kan hebben?! Nee ze zijn heilig, zucht!
Het is wel een feit dat als je er een potige vent neerzet ze minder snel geneigd zijn te meppen dan als je er een blond vrouwke ala ik neerzet........
Misschien bewaking bij de ingang van de spoed/ziekenhuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:55

1Boefje schreef:
Ons pa is een buschauffeur. Hij is nu 67. Het wordt steeds erger de agressie! Maar ja, ouders doen net zo hard mee, die slaan gewoon leraren in elkaar omdat ze vinden dat hun kind niks misdaan kan hebben?! Nee ze zijn heilig, zucht!
Het is wel een feit dat als je er een potige vent neerzet ze minder snel geneigd zijn te meppen dan als je er een blond vrouwke ala ik neerzet........
Misschien bewaking bij de ingang van de spoed/ziekenhuis?

Het is toch ronduit absurd dat er beveiliging moet staan bij nota bene een ziekenhuis.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:23

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal opmerkingen die aan de verkeerde kant van de dunne lijn tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie terecht zijn gekomen verwijderd. Probeer je bijdrage aan de goede kant van die lijn te houden. Bedankt :)