Vrouw springt in wak om hond te redden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: Vrouw springt in wak om hond te redden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:42

Water was idd koud maar het water in het Vondelpark is erg ondiep en als het goed is kan je er in staan.
Ik had er zeker ingesprongen, maar in eerste instantie er zeker voor gezorgd dat mijn hond uit de buurt van het ijs blijft. Een voordeel, mijn hond weegt maar acht kilo en die til je wat makkelijker op dan zo'n logge labrador

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:46

Heb het filmpje nog een keer bekeken ivm bovenstaande post maar het water is dusdanig diep dat ze toch echt aan het watertrappelen is. Verder gaan mijn nekharen wederom omhoog staan op het moment dat ze haar hand wegtrekt voor de hulpverlener, denk dat ik dan als hulpverlener zijnde (die zijn eigen gezondheid op de waagschaal legt) me om had gedraait en lekker naar huis was gereden.... (natuurlijk niet, maar wat een stomme actie)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:24

volgens mij zie je haar op het moment dat de hond wegzwemt naar hem toe "lopen". En het water is daar echt niet diep

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:26

Gelukkig zijn er ook nog mensen die NIET eerst aan zichzelf denken maar gelijk iets voor een ander doen !!!!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:32

Hoe dom het ook is denk ik dat ik uit paniek ook a-la-de-minute achter de hond aan was gesprongen..
Ik vind het top wat die vrouw gedaan heeft ondanks dat het misschien niet de slimste zet was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:30

Bonita_Bon schreef:
denk dat ik dan als hulpverlener zijnde (die zijn eigen gezondheid op de waagschaal legt) me om had gedraait en lekker naar huis was gereden.... (natuurlijk niet, maar wat een stomme actie)

Dan zou ik als ik jou was me maar nooit aan zo'n beroep wagen, als je daar al beledigd door raakt....
Mensen in paniek en noodsituaties reageren nu eenmaal niet doorsnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:24

Ze IS hulpverlener, Chiqa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:26

Yamcha schreef:
Ze IS hulpverlener, Chiqa.

Allemachtig.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:30

Your point being?

Ik vind het ook een redelijk stomme actie van die vrouw. Kan me voorstellen dat dat die hulpverlener helemaal irriteert, zij willen helpen, en ze weten wat ze doen, kan me voorstellen dat je dan wat geïrriteerd raakt bij zo een gillende 'mevrouw' die totaal niet mee wil werken.
Ze zegt ook dat ze de neiging heeft zich om te draaien en weg te lopen, niet dat ze dat doet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:32

Yamcha daar heb ik al antwoord op gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:37

Nee, heb je niet. Je zegt : Allemachtig..... en ik vraag je wat je punt is met die oneliner.

Daar heb je geen antwoord op gegeven, bij mijn weten.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:49

Ik snap wat chiqa bedoelt als hulpverlener kom je nou eenmaal voor dit soort dingen te staan mensen die stomme dingen doen. zoals auto ongeluk kan toch ook zijn dat iemand door rood is gereden en beide benen breekt dan zeg je ook niet oh wat stom dat die door rood is gereden dan keer ik wel weer om. dat bedoelt ze denk ik. Ik vind het echt super van die vrouw ik zou het ook doen voor mijn hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:51

Ik niet.

Mijn hond is handiger in zulke dingen dan ik. Ik zou mezelf en hem er alleen maar mee in gevaar brengen, en totaal niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:55

Dankje voor je toevoeging xEline Yamcha ik denk dat jij mijn eerdere reactie dan over het hoofd heb gezien :)

Chiqa schreef:
Mensen in paniek en noodsituaties reageren nu eenmaal niet doorsnee.

Bv iemand die net een ongeluk heeft gehad en het uitschreeuwd en vloekt van pijn, is iemand in nood en heeft niets met de hulpverlening ter plekke te maken.
Als jij daar niet tegen kunt (Het zou persoonlijk niet eens in mij op komen om mij om te draaien) dan vidn ik het knap dat je je toch staande weet te houden in zo'n beroep.

Persoonlijk zag ik die hand die zij afwees niet als een beledigend gebaar maar eerder iemand in blinde paniek.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:01

Wij krijgen ook dingen als de zeemansgreep aangeleerd.
Als je iemand gaat redden moet je gewoon van uit gaan dat 'ie in paniek is. Ze verzuipen jou gerust in een poging zelf boven te blijven. Dus ik zou zeker niet beledigt zijn, liever dat dan iemand die je onder water trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:04

Dat lijkt mij ook Miss_Malfoy je moet heel wat aan de kant zetten en sommigen doen dat al van nature, anders kan je niet geschikt zijn voor dit werk lijkt mij.
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:32

Chiqa schreef:
Yamcha ik denk dat jij mijn eerdere reactie dan over het hoofd heb gezien

Ik denk het ook Chiqa :)

No hard feelings hoor :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:49

Manon94 schreef:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die NIET eerst aan zichzelf denken maar gelijk iets voor een ander doen !!!!

Daarmee suggereer je dus indirect dat ik altijd eerst aan mezelf denk en niets voor een ander doe. Omdat ik NIET achter mijn hond aan zou duiken.
Grappig.
Denk dat je je dier meer helpt met gezond (boeren-) verstand.

Dat ze door het ijs is gezakt ipv achter haar hond aan is gesprongen maakt het wel weer wat logischer maar dan zou ik mezelf dus WEL uit de sloot laten trekken. In dat wak kun je niets voor je dier doen, daarentegen staan er wel hulpverleners voor je aan de kant die ook riskeren door het ijs te zakken..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:49

zipje71 schreef:
volgens mij zie je haar op het moment dat de hond wegzwemt naar hem toe "lopen". En het water is daar echt niet diep

Goed, ik meen het anders te zien, maakt niet uit. Het water word er niet minder koud van

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:53

Ik heb hier 2 van die grapjassen die het geweldig vinden om op het ijs te rennen....
Als ik ze nu uitlaat, dan hebben ze beiden een tuigje om (wat ze ook in de auto omhebben). Dat tuig hangt niet aan de hals, maar loopt over borst, buik en rug. Daarmee zitten ze aan de flexlijn. Mocht het gebeurden dat ze door het ijs zakken, dan hoop ik ze hiermee zelf weer op te kunnen takelen.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:05

Bonita_Bon schreef:
Manon94 schreef:

Daarmee suggereer je dus indirect dat ik altijd eerst aan mezelf denk en niets voor een ander doe. Omdat ik NIET achter mijn hond aan zou duiken.
Grappig.
Denk dat je je dier meer helpt met gezond (boeren-) verstand.

Dat ze door het ijs is gezakt ipv achter haar hond aan is gesprongen maakt het wel weer wat logischer maar dan zou ik mezelf dus WEL uit de sloot laten trekken. In dat wak kun je niets voor je dier doen, daarentegen staan er wel hulpverleners voor je aan de kant die ook riskeren door het ijs te zakken..

Ik bedoel eigenlijk dat er ook veel mensen zijn die eerst denken aan hun nieuwe schoenen die ze aan hebben ofzo.
Kijk, dat vind ik belachelijk. En ik zeg niet dat jij niets voor een ander doet, maar of het nou verstandig is of niet, ik vind het gebaar van deze vrouw wel mooi. Zij gaat wel kou lijden voor een hond. En er zijn idd veel mensen die dan gewoon doorlopen. Maarja, ieder zn eigen mening :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:41

Tuurlijk, het gebaar is prachtig, maar daarna.... daar knelt bij mij de schoen ;-)