Cassidy schreef:Laat Antarctica nu vasteland zijn...en groenland ook?
wat wil je daamee zeggen?
Er is daar meer ijs onder dan bovenwater
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyruss_ schreef:zit er idd soms eens om te denken om een diesel zonder roetfilter te kopen.
en dan er overal mee naartoe gaan. dan kan mn fiets eens lekker blijven staan wel zo milieu vriendelijk.
en word het steeds warmer op aarde het is nu immers zo koud. brrr het vriest zelfs overdag.
Dus met zn allen lekker file blijven rijden!!! wat nou openbaar vervoer.
grapje natuurlijkkon het ff niet laten
![]()
Cassidy schreef:Nu kan ik je niet volgen. Hoe kan ijs dat op het vasteland ligt, onderwater liggen? Antarctica is de Zuidpool, niet de Noordpool...
Citaat:In het Noorden en in het Zuiden van onze aardbol komen enorme ijsmassas in de oceanen voor. Het ijs dat boven het water uitsteekt is land ijs. Het deel wat onder water is noem je zee ijs. Zee ijs in bevroren zeewater. In zeeijs zit ook zout. Er zijn twee soorten land ijs. Namelijk ijs van rivieren dat via de rivier in zee komt en ijsbergen. IJsbergen zijn zeer gevaarlijk voor schepen. Ze ontstaan door afbrekende gletsjers aan de kust.
Citaat:Hoogte
De meeste ijsbergen zijn niet groter dan 50 meter. Dat is ongeveer zo hoog als een flat met 20 verdiepingen. En dat is dan alleen maar het stuk boven water. Onder water zit nog zon 300 meter. Soms wordt er wel eens een ijsberg ontdekt die 100 meter boven water uitsteekt. Dat is ongeveer zo hoog als de Dom in Utrecht. De hoogste wat er één van 215 meter boven water. Hij dreef in de Baffin baai bij Groenland.
Winniiee schreef:Ik denk dat jij het versterkt broeikaseffect bedoeld.
Zonder broeikaseffect kunnen wij hier niet leven.Dan zou het hier veeel te koud zijn!
Heel veel mensen denken er verschillend over:
Bijvoorbeeld de orzaak :
--- De ene onderzoeker zegt het komt door de mens met name de groei van het mechanisme. Veel wordt nu met auto's gedaan, uitstoot van fabrieken enz. enz.)
--- Andere onderzoekers geloven daar niet in:
Hoe kan het anders zijn dat wij in ( weet niet zeker meer in welke eeuw het was.. in elk geval a long time ago.) een bepaalde eeuw toen er nog geen mensen waren óok een versterkt broeikaseffect is geweest?
Zwlf zou ik geen flauw idee hebben!Maar dit is hoe ik het een beetje begrepen heb.
joostvangestel schreef:Hmm, de aarde warmt wel degelijk op. De droom van Willem Barentz is geloof ik vorig jaar al uitgekomen.. (Wie niet weet wie Willem Barentz was, moet maar eventjes terug gaan naar de schoolbankjes)
En als je ver genoeg teruggaat, was de aarde een bol vuur waarop je ook niet kon leven, dus niet te ver terug gaan in de geschiedenis...
Cassidy schreef:Dus als je nu meer ijsbergen langs ziet komen (en steeds zuidelijker cq noordelijker langs ziet komen) is dat ook een gevolg dat er wat gaande is.
Citaat:Het afbreken van ijs is een natuurlijke proces in het massatransport van een gletsjer, en niet noodzakelijkerwijs een teken van klimaatverandering of versnelde afsmelting
Citaat:De grootste ijsplaten ter wereld vind je in Antarctica: het Ross-ijsplateau (487.000 km²) en het Filchner-Ronne-ijsplateau (430.000 km²).
vibabu schreef:Het broeikaseffect is één groot complot, beweert de Britse wetenschapsjournalist Nigel Calder in zijn boek 'De grillige zon'. Wetenschappers en politici hebben er belang bij dat het publiek gelooft dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming van het klimaat. Deens onderzoek waaruit blijkt dat de zon de hoofdschuldige is, wordt volgens Calder doodgezwegen. Voorlopig echter hebben de Denen één grafiekje waaruit hun gelijk moet blijken.
Fitch schreef:Interessant. Ik weet hier niet zoveel van, dus misschien is het een domme vraag.Maar wat zouden wetenschappers en politici er voor belang bij hebben dat het publiek gelooft dat de mens verantwoordelijk is?
joostvangestel schreef:Teddy321 schreef:idd...het sneeuwt, dus het overgrote deel van het openbaar vervoer rijdt niet...
In dit land, omdat men niet weet hoe met winterse omstandigheden om te gaan
joostvangestel schreef:Nee, volgens mij wou Willem via de Noordroute naar oost-Azie varen. Hij bleef in Nova Zembla steken..
Voor de eerste keer in de menselijke geschiedenis kan de noordoostelijke doorvaart bevaren worden zonder ijsbrekers..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordoostelijke_Doorvaart
superwoman schreef:Fitch schreef:Interessant. Ik weet hier niet zoveel van, dus misschien is het een domme vraag.Maar wat zouden wetenschappers en politici er voor belang bij hebben dat het publiek gelooft dat de mens verantwoordelijk is?
Staat al omschreven. Meeste wetenschappers krijgen hun geld van de overheden en hebben dus belang bij meer subsidie. Overheden maken de mensen een beetje bang, wat ze meer macht geeft en tevens belachelijke heffingen/belastingen kunnen rekenen.
veerle123 schreef:Mijn leerkracht vaan aardrijkskunde heeft vandaag uitgelegd dat we nu zo een strenge winter hebben om dat de wind van een bepaalde kant gewaaid komt. Ik weet niet meer van welke kant het nu was...
En ze zei dat we nog verder gingen praten over die zogenaamde 'opwarming'.
Wat ze ook zei dat het hier(in Belgie dan) hier ooit nog warmer is geweest in de tijd van de Romeinen, want ze hebben hier nog druiven geteeld. En het is hier dan ook weer een bepaalde tijd kouder geweest door de schilder van (weet ik ook niet meer).
Ja , het belangrijkste heb ik toch wat onthoude hè. Ik besef nu pas hoeveel je vergeet van een les...
superwoman schreef:Fitch schreef:Interessant. Ik weet hier niet zoveel van, dus misschien is het een domme vraag.Maar wat zouden wetenschappers en politici er voor belang bij hebben dat het publiek gelooft dat de mens verantwoordelijk is?
Staat al omschreven. Meeste wetenschappers krijgen hun geld van de overheden en hebben dus belang bij meer subsidie. Overheden maken de mensen een beetje bang, wat ze meer macht geeft en tevens belachelijke heffingen/belastingen kunnen rekenen.