Iedereen heeft het nu steeds over zichzelf.. 'IK ben een accesoire'.. 'MIJN kind is geen accesoire'.. 'IK vind kinderen geen accesoires'. Nee, natuurlijk vinden wij dat niet.
Maar er zijn dus wel degelijk mensen die zo denken! Ik denk dat die Kim Lian (die ik trouwens ook niet echt mag hoor, boeie wat ik vind) bedoelt te zeggen dat sommige mensen om de verkeerde reden kinderen nemen..
Er zijn dus echt mensen (en ja, ik ken er persoonlijk) die een kind willen (en natuurlijk liefst een meisje) omdat ze dan in aanzien stijgen bij vrienden en familie.. maar eigenlijk is het te veel werk, dus willen ze geen twee kinderen. Dat zijn dan meestal vrouwen die vinden dat ze wat meer zijn dan de rest, zakenvrouwen, workaholics, die hun carriëre en aanzien belangrijker vinden dan hun gezin.
En die kinderen, hoe cliché ook, worden meestal van die verwende meisjes met oilily tasjes en dure kleren en een grote mond..
Oké, diegene die ik ken zijn op een hand te tellen, maar ze bestaan wel degelijk.
Maar de uitspraak 'één kind is een accesoire' dat klopt natuurlijk niet he, voor elke situatie zoals die zijn er 99 die wel als echt gezin leven