Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMariekee schreef:Ligt denk ik aan de situatie...
Sinds vorig jaar hebben wij een gymleraar....![]()
Sommige meisjes lopen ook echt ineens in een extra korte gymbroek en een strakker hempje
dat vind ik dan wel weer overdreven, maar leraren kunnen toch wel echt leuk zijn !
Menino schreef:ik snap dat van die leerlingen ook niet hoor.....
Een docent, dan zet je je gevoel toch wel even aan de kant.....
Een goede leraar moet gewoon kunnen zeggen ' hee de klas uit' als iemand zich misdraagt. Een leerling kan het hoogstens met iemand ' bespreken' ... Maar een leerling kan nooit zeggen ' Hee docent, de klas uit nu' dus de machtsverhouding is imo al-tijd scheef. Een leraar heeft nou eenmaal macht, zijn helaas ook wel docenten die dat (ontzettend) misbruiken, en dat is niet zo tof... Maar als een docent helemaal niet in kan grijpen omdat hij ' op gelijke hoogte ' staat dan ben je imo geen goede docent
...
Een goede docent is meestal niet iemand bij wie ik de behoefte heb aan een vriendschappelijke relatie ofzo iig... En van mijn vriend(en) zou ik het dus ook nooit pikken als ze zouden zeggen ' WEG NU!', van een docent dan weer wel als ik er om zou vragen.. Want als een docent maar 'alles' van mij pikt, of het op een heeul aardige manier probeert op te lossen, dan heeft zo iemand niet echt voldoende overwicht om voor de klas te staan imo ...
Killyenn schreef:Menino schreef:ik snap dat van die leerlingen ook niet hoor.....
Een goede leraar moet gewoon kunnen zeggen ' hee de klas uit' als iemand zich misdraagt. Een leerling kan het hoogstens met iemand ' bespreken' ... Maar een leerling kan nooit zeggen ' Hee docent, de klas uit nu' dus de machtsverhouding is imo al-tijd scheef. Een leraar heeft nou eenmaal macht, zijn helaas ook wel docenten die dat (ontzettend) misbruiken, en dat is niet zo tof... Maar als een docent helemaal niet in kan grijpen omdat hij ' op gelijke hoogte ' staat dan ben je imo geen goede docent
...
Een goede docent is meestal niet iemand bij wie ik de behoefte heb aan een vriendschappelijke relatie ofzo iig... En van mijn vriend(en) zou ik het dus ook nooit pikken als ze zouden zeggen ' WEG NU!', van een docent dan weer wel als ik er om zou vragen.. Want als een docent maar 'alles' van mij pikt, of het op een heeul aardige manier probeert op te lossen, dan heeft zo iemand niet echt voldoende overwicht om voor de klas te staan imo ...
Maar nu kan ik me voorstellen dat een docent ook minder snel bevriend zou raken met iemand die er om de les uit wordt gestuurd, dan met iemand die de leraar als mens respecteert en normaal gedrag vertoont in de les. Ik ken overigens voldoende docenten die nooit iemand er uit hoeven te sturen, doordat de situatie in de klas nooit zo escaleert dat dit gebeurt.
Overigens ken ik genoeg docenten die na school contact hebben gehouden met een leerling van hun, op vriendschappelijke basis, en zelf vind ik dit ok helemaal niet raar. Als je het als mensen goed met elkaar kunt vinden, waarom niet?
Menino schreef:ik snap dat van die leerlingen ook niet hoor.....
...
Blijheid schreef:Moeilijk, er is toch een machtsrelatie tussen leraar en leerling. Hoe weet je zeker dat het echt liefde is en geen dwang of hersenspoeling? Dat is ook de reden waarom het verboden is.
Maar als het om een meisje uit VWO6 gaat van 18 jaar en een jonge leraar van 22, dan kan ik me toch voorstellen dat het gebeurt.