Gratis spullen van de sociale dienst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:28

Wat een afgunst tav mensen met een uitkering die toch al nauwelijks rond kunnen komen! Jullie doen het hier voorkomen alsof die mensen klaplopers zijn en een beetje hulp hen eigenlijk niet gegund is.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:32

Als iemand niet werkt vind ik 7000.00 voor een lening behoorlijk wat geld. En dan nog heeft iemand geen 7000.00 nodig om een huis in te richten als je een beetje slim aan je spullen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:35

Quarterh0rse schreef:
Als iemand niet werkt vind ik 7000.00 voor een lening behoorlijk wat geld. En dan nog heeft iemand geen 7000.00 nodig om een huis in te richten als je een beetje slim aan je spullen komt.

Ik betwijfel of er niet meer zat achter die 7.000. ;) Het is namelijk echt niet zo dat mensen die hier komen zomaar enorme bedragen geld gestort krijgen zo van: 'start jij maar lekker een luxe leventje.'

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:41

Macusa schreef:
Wat een afgunst tav mensen met een uitkering die toch al nauwelijks rond kunnen komen! Jullie doen het hier voorkomen alsof die mensen klaplopers zijn en een beetje hulp hen eigenlijk niet gegund is.

Ik denk dat dit komt omdat er veel mensen onterecht in de sociale dienst zitten. Ik ben echt niet te beroerd om mensen te steunen in hun dingen. Doe ik nu ook, en heb ik altijd gedaan......... alleen pietjesoos die zwart bijklust........ daar krijg ik een nare smaak van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:49

Quarterh0rse schreef:

Nogmaals hoe kom je aan dit bedrag????

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:00

KiWiKo schreef:
Ik denk dat dit komt omdat er veel mensen onterecht in de sociale dienst zitten. Ik ben echt niet te beroerd om mensen te steunen in hun dingen. Doe ik nu ook, en heb ik altijd gedaan......... alleen pietjesoos die zwart bijklust........ daar krijg ik een nare smaak van.

Jammer. Dit is een heel naar topic best heel pijnlijk om te lezen als je ècht in de penarie zit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:01

Macusa schreef:
KiWiKo schreef:

Jammer. Dit is een heel naar topic best heel pijnlijk om te lezen als je ècht in de penarie zit.

wat is jammer?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:21

sarabande schreef:
Quarterh0rse schreef:

Nogmaals hoe kom je aan dit bedrag????

woningbouwvereniging

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:35

Quarterh0rse schreef:
woningbouwvereniging

En welke functie heb jij dat je inzicht in bedragen hebt??

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:48

TE5 schreef:
sanne222 schreef:
Die spullen krijgen asielzoekers met een verblijfsstatus niet van de gemeentelijke sociale dienst. Ze kunnen een geldbedrag lenen om huisraad van te kopen en moeten dit dan later terug betalen. Dit wordt dan automatisch op hun bijstandsuitkering ingehouden.

Is dat echt zo?
Ik herinner mij dat de ouders van onze klas voor een vriendinnetje van mij en haar gezin toen zij een huis toegewezen kregen een heleboel meubilair ingezameld hebben,
maar da's al wel weer flink wat jaar geleden, dus misschien is dat daarom..

@ Tes, waarschijnlijk gaat het hier om een gezin wat wel al een woning heeft gekregen via de (vroegere) ROA. Deze mensen hebben nog geen recht op een uitkering en kunnen dus nog geen beroep doen op bijzondere bijstand of de Kredietbank. Deze mensen krijgen vaak 2e hands spulletjes om de woning in te richten.

Spullen die mensen krijgen worden vaak betaald uit de bijzondere bijstand in de vorm van een geldlening, wat volgens gemeentelijk beleid mag worden verdeeld. Het kan dus per gemeente verschillen. MAAR in de meeste gevallen is het zo dat deze mensen een lening krijgen van de Kredietbank. Dit is een (gemeentelijke) bank welke leningen verstrekt aan mensen die bij een reguliere bank geen lening kunnen krijgen. Daarnaast doet deze bank ook aan budgettering, schuldhulpverlening enz. Deze bank kan de hollandse kaaskop dus ook een lening krijgen, dus er is geen sprake van voortrekken. Een veel gehoorde klacht is: die buitenlanders krijgen alles voor elkaar" maar dat is dus niet zo. Deze regeling bestaat voor iedereen.

Daarnaast hebben veel gemeente's nog "potjes" waardoor ALLE mensen met een minimuminkomen (dus niet alleen bijstand, maar ook werkenden met een minimumloon) bepaalde zogenaamde duurzame gebruiksgoederen (bijv gasfornuis, tv (ja,...ook tv), koelkast, wasmachine) kunnen vervangen, als deze een bepaalde leeftijd heeft en niet meer werkt. Ook zijn er potjes voor gezinnen met kinderen, bijvoorbeeld om contributie voor een sportvereniging te kunnen betalen.

Nogmaals, gemeenten mogen deze potjes zelf verdelen en een bestemming voor bedenken. Ik ken geen enkele gemeente die een potje heeft, speciaal voor buitenlanders. Dus dat is grootse onzin.

Ik werk overigens zelf bij de sociale dienst...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:06

KiWiKo schreef:
diegene die kan sparen van een bijstandsuitkering die mag mijn financien op de zaak komen doen :) dan heb je pas echt gruwelijk financieel inzicht :D

Een vriendin van mijn moeder leeft van de bijstand (is 100% afgekeurd om te werken) maar het lukt haar om te sparen :j
Ze heeft een paar weken terug een computer gekocht na 5 jaar sparen, geweldig dat het haar lukt!

Britty

Re: Gratis spullen van de sociale dienst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:20

Nou, dat is dan erg knap van haar. Over het algemeen kunnen mensen niet sparen van een bijstandsuitkering en bouwen enkel maar (meer) schulden op. De extra'tjes, zoals bijvoorbeeld vakantiegeld en een langdurigheidstoeslag, gaan meestal op aan het aflossen van schulden.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:45

sarabande schreef:
Quarterh0rse schreef:
woningbouwvereniging

En welke functie heb jij dat je inzicht in bedragen hebt??

Dat gaat je denk ik weinig aan hoe of wat. Maar in ieder geval hebben we even met iemand ervan staan praten tijdens het opleveren van de woning.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:53

Quarterh0rse schreef:
Dat gaat je denk ik weinig aan hoe of wat. Maar in ieder geval hebben we even met iemand ervan staan praten tijdens het opleveren van de woning.

Ik denk als iemand zulke totale nonsens verzint en dat op een openbaar forum neerzet als zijnde een waarheid. Dat dan best naar een checkbare bron gevraagd mag worden. Want als dat in de verte waar zou zijn, is het duidelijk dat daar wat aan gedaan moet worden.

Voorlopig vind ik dat je iets secuurder zou moeten zijn in je uitlatingen.

7 ton :+

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 02:01

7 duizend lijkt me een heel ander verhaal dan 7 ton ...
ze heeft het over 7000 niet over 7 ton

had zeker 2xa 4tje getikt .. maar het is gegarandeerd tegen dove mans oren
tegen oren die niet weten hoe een voor 2 euro 3 broden smaakt
en dan een luxe hebben daar dat altijd nog heel veel beter smaakt dan ... 30ct brood
maar ach dan heb je brood toch ..ach laat maar
mensen die denken te weten hoe het werkt

mits je niet tussen wal en schip beland

en dat zijn veel , heel veel gezinnen en ouderen ..

maar ja ..

voor de mensen die echt geen flauwe notie hebben
ga eens praten met de mensen bij de voedselbank
nee niet de medewerkers al kunnen die je genoeg vertellen
maar de mensen die er komen
ook al dragen ze een claudia straighter pakje ooit gekocht in een betere tijd

ga eens praten met de oudere mede mens wachten op 13.00 dat ze los gemaakt worden en eindelijk gewassen worden , net op tijd voor de visite of e(e)ga komt

ga eens praten met oudjes welke hemels zo blij zijn dat ze 1 uur awbz toegekend hebben gekregen
1 uurtje zorg ,, terwijl ze er eigenlijk minimaal 5 uur of meer nodig hebben
(en als ze pech hebben ook nog eens zorg krijgen van een tussen kantoor en dreigen niks meer te krijgen + bij te moeten betalen voor geleverde diensten terwijl de eigen bijdrage al niet op te brengen is
omdat dat nu eenmaal niet op huidige maar loon in verleden word berekend )

ga eens praten met ouderen welke bij de tandarts de tanden laten trekken
ipv repareren omdat trekken en kunst klapper wel inde basis zit en repareren niet

ga eens praten met de gezinnen ja gezinnen met jonge kinderen
welke bij het leger des heils snachts een veilig heen komen zoeken
omdat ze , zoals velen , tussen wal en schip zijn beland

in ons mooie vol met bureaucratische regeltjes landje
waardoor iedereen hulp krijgt en niemand
tussen wal en schip beland

.. toch ..?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:44

Macusa schreef:

Ik gun mensen die in de bijstand zitten en echt niet kúnnen werken absoluut een extratje! Het is geen vetpot, zeker niet met opgroeiende kinderen, dus daar mag best aandacht aan besteed worden.
Maar ik heb 21 jaar midden in één van de Vogelaarswijken in Utrecht gewoond en geloof me, wat daar allemaal bijstand heeft wil je niet weten!
Niet wíllen werken, waarom werken als je het ook zo krijgt is voor velen het motto en ondertussen zwart klussen of zwarte werkhuisjes en dan de U-pas erbij (kun je om een voorbeeldje te geven gratis zwemmen, schaatsen voor 2 euro normaal 10 en een uitje met een touringcar naar Slagharen ..reis, lunch en entree voor 7 euro p/p). Die gasten genieten van het leven en leven er lustig op los, van de uitkering betalen ze de huur (met dikke huursubsidie uiteraard) en met het zwarte werk of zwarte handeltjes doen ze de leuke dingen...
Zeg mij maar wie gek is...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:57

ik heb ook een paar jaar sociale dienst gehad.
is geen ramp toch?

is heel makkelijk om iemand meteen in een hokje te plaatsen.
bij mij kwam het omdat mijn vriend en ik uit elkaar gingen en ik maar een klein baantje had.
solliciteren moet ook bij de soos, je moet dacht ik minimaal 3x per maand solliciteren.
dat deed ik,alleen voor wat ik kon was er niet zo veel.
heb met behulp van de soos een opleiding gedaan, echt helemaal top!

enne kiwiko:
ik had een uiterking en twee paarden en spaarde, dus het kan wel. :D
maar mensen moeten niet boven hun stand gaan leven,dat is het probleem!
maar goed uiteindelijk kreeg ik een nieuwe vriend en ging weer samenwonen dus de uitkering kwam te vervallen.

rosita:
ik heb ook in zulke wijken gewoond.
maar het is natuurlijk wel dat als je gaat solliciteren en je een baan kunt krijgen waarbij je 950 euro per maand verdiend dat een heleboel mensen dan zeggen van laat maar, bij de soos krijg ik 960 euro en daar zitten nog alllerlei voordeeltjes bij ook! ;) :Y)

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:03

mijn vader heeft gewerkt voor verschillende instanties die hiermee te maken hebben, wel vrijwillig.

de mensen die hier een huis toegewezen krijgen worden geholpen met alles.alles word voor hun geregeld en in orde gemaakt. als er iets is dan hoeven ze maar te bellen en het word geregeld.

veel mensen vergeten echter dat ze niets voor niets in nederland mogen blijven. de meeste vluchtelingen hebben een enorm zwaar verleden.

echter vind ik dat je ze niet met alles moet helpen maar ook van alles zelf uit moet laten zoeken. anders leren ze nooit iets. dus bijv. zelf witgoed gaan regelen. zelf afspraken. bijv. met begleiding.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:53

Quarterh0rse schreef:
Een vriendin van mij is gaan samen wonen en haar oude huurhuis ging naar een asielzoeker die 7000.00 kreeg om het huis in te richten :=
Vind dat behoorlijk wat geld...

Ik lees hier 7 ton, geen komma maar een punt. Dat zal het misverstand zijn
Voor 7000 euro een heel huis inrichten is niet echt buiten de normen, begin maar eens met een keuken.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:08

Lijkt me toch echt duidelijk er staan maar goed... iemand die 7 ton krijgt die zou niet in een huurwoning van de woningbouw gaan zitten lijkt me.
En in een huurhuis zit standaard een keuken en badkamer. Misschien niet het mooiste en luxe maar wel goed leefbaar voor de rest.
De 7000,00 is dus voor een koelkast, tv, bed, etc

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:10

lang leve marktplaats!! :D

je had toch die serie met rene froger?
die moesten ook een heel huis in richten voor weinig.,
valt best te doen hoor,marktplaats staat vol met goedkope leuke spulletjes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:14

Och en wat denk je van kringloop?

Goede vrienden van me hebben een keer een zure vakantie gehad in een duur centerparks resort.

Asielzoekers bleken er gratis te zitten, mochten van alle faciliteiten gratis gebruik maken, en mochten sochtends gratis broodjes halen.

Dan kun je dus niet meer van je duur betaalde vakantie genieten , wel?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:33

In de eerste plaats vind ik centre parks geen voorbeeld voor een dure vakantie.
In de 2e plaats is het dus echt een goed voorbeeld van pure jaloezie als jouw plezier er minder om wordt wanneer anderen, die meestal uit een omstandigheid komen waar jij in je ergste nachtmerries niet mee geplaagd wordt, iets krijgen in plaats dat jij gewoon van je eigen vakantie geniet.

Wat een mentaliteit |( :n

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:43

Jíj mag een Center Parcs vakantie geen dure vakantie noemen, maar ik weet zeker dat er héél wat gezinnen zich de krampen sparen om een weekje Center Parcs te kunnen doen...
Jaloezie is idd een goed woord, maar ik kan het me helemaal voorstellen.
Dat asielzoekers worden opgevangen ergens, snap ik, geen probleem. Maar dat vervolgens alles in schoten geworpen wordt terwijl de werkende Nederlander ( of mensen met uitkering die werkelijk niet kúnnen werken) zich kapot werkt om een weekje weg te kunnen en zich vaak dan nog niet eens faciliteiten en verse broodjes etc kunnen veroorloven, vind ik krom, erg krom!
Hulp prima, maar bedelven onder allerlei extra'tjes vind ik onzin

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:46

Wat dan, ga maar in dat huisje zitten maar je eten moet je maar stelen.
Dat zouden de vakantiegangers pas leuk vinden