Over dat vegetarïer zijn: iedereen moet daarin weten wat hij zelf doet. Ik heb respect voor vegetarïers, voor de ideologie van veganisten ook wel maar persoonlijk vind ik het niet meer juist als je moet beginnen met supplementen om nog aan al je voedingsstoffen te komen.
Mensen die elke dag een steak binnenspelen en dan op de voorste rij schande staan te roepen bij beelden van gaia ofzo vind ik ook vrij hypocriet. Die steak komt ook niet de lucht gevallen. Vegetariers daarentegen die consequent vegetarier zijn en eveneens op de eerste rij hun mening staan te verkondigen, maar ondertussen nog wel dierlijke producten gebruiken (leer, gelatine etc) vind ik in hetzelfde 'hokje' passen, het is niet omdat je enkel het vlees laat staan dat er voor jou geen dieren geslacht worden.
Je bent ook geen vegetarier als je alleen maar vrijdags vlees eet of alleen nog maar kip of vis (heb mensen dat echt horen verkondigen).
Ik ben dus geen vegetarier en zal het waarschijnlijk nooit worden. De vleesconsumptie algemeen gezien mag idd wel dalen, ikzelf vind het niet nodig om elke dag vlees te eten. Toevallig heb ik voor deze week vrij veel vlees in huis gehaald, maar ik kan ook gerust een week geen vlees eten. Ik denk dat ik gemiddeld 3-4 dagen in de week vlees/vis eet, daarbuiten gewoon gerecht zonder vlees (ik gebruik geen vervangers).
Het vlees volledig achterwege laten zie ik mezelf eigenlijk nooit doen, daarvoor lust ik het te graag. Men moet mij ook geen geweten proberen aan te praten over het eten van vlees met argumenten als 'je weet niet waar jouw vlees vandaan komt'. Dat weet ik namelijk wel en mijn geweten kan daarmee leven

.