Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Nee, ik zou er niet voor gaan werken en ik vind dit ook heel apart!
Bepaalde groepen mogen ze van mij wel zo aanpakken hoor, die hun hele leven lekker hun hand ophouden en er geen flikker voor doen. Maar als jij al jaren werkt en je verkeert in die situatie, nee, geen goed woord voor over.
dynamiek schreef:MamboBeach schreef:Nee, ik zou er niet voor gaan werken en ik vind dit ook heel apart!
Bepaalde groepen mogen ze van mij wel zo aanpakken hoor, die hun hele leven lekker hun hand ophouden en er geen flikker voor doen. Maar als jij al jaren werkt en je verkeert in die situatie, nee, geen goed woord voor over.
Hier ben ik het helemaal mee eens, vaak ook nog zo de mensen die hun hand ophouden en er geen flikker voor doen kunnen wel zwart werken en nog maar niet over de luxe te spreken over paarden hebben auto hebben en maar lekker kunnen doen, terwijl wij als werkenden maar moeten werken en soms er 3x er over na moeten denken om iets luxe te kopen. Echt zulke mensen zou je zo aangeven bij de anonieme meldlijn![]()
Maar als je als altijd werkende persoon door omstandigheden maar eventjes geen werk heb, en dan zo aangepakt wordt dat is niet leuk en niet eerlijk, deze mensen hebben ook een steentje bijgedragen aan de maatschappij willen ze hulp krijgen ze het niet.
Volgens mij komt deze strenge regel gewoon omdat er door zoveel (verkeerde mensen) misbruik is van gemaakt daardoor ze nu strenger zijn.
BraveSpots schreef:ikdoemaarwat schreef:bravespot: voor jou hetzelfde,je kan niet in de toekomst kijken
mijn vriendin heeft 2 kinderen en was gelukkig getrouwd en vraagt er ook niet om dan man haar ineens verlaat en laat zitten met een groot huis en schulden
maar zal jou niet overkomen denk?
Ik vind dat echt heel erg hoor, maar eerlijk is eerlijk. Het bewust niet hebben van kinderen en daarbij dus ook niet de financiele last op jezelf nemen, moet niet gestraft worden met minder geld. Vind ik.
verootjoo schreef:Dat is anders, dan niet werken en wel aan kinderen beginnenIk neem aan dat de man in zo'n situatie alimentatie betaald, het huis verkocht wordt, de vrouw werkt. En ja, het is moeilijk, maar zeker wel te doen.
En net als urielle vind ik ook niet dat je dan ineens een groot huis kan krijgen. Wat is er mis met een appartement, of idd een kamer delen?
juline schreef:oke welke uitkeringsvorm is dit dan? zal dan geen bijstand zijn neem ik aan. maar alsnog vindt ik het wel absuurd hoe de bepalingen op gesteld zijn voor jouw vriend
Su_Cr_Cheese schreef:Doordat hij voor 2 uitzendbureau's meer dan een jaar hetzelfde werk heeft gedaan is hij nu dus in een zogenaamde fase 2 , dit is op zich heel mooi want dit betekend dat hij ook rechten heeft opgebouwd bij het betreffende uitzendbureau
XoNo schreef:Misschien van mij een verkeerde instelling, maar ik weiger 42 uur in een sociale werkplaats te gaan staan als ik datzelfde bedrag gestort krijg door thuis te zitten. Als ik ook maar een minimum loon kan verdienen ipv 861 euro per maand, dan ga ik ook liever werken.
Maar waarom zou ik me 42 uur uit de naad werken op een sociale werkplaats nota bene, terwijl merendeel van niet werkend Nederland gewoon hun handje op kunnen houden.
Misschien een verkeerde instelling, maar het wordt gewoon een principekwestie.
Zo heb ik ook al eens een baan geweigerd waarbij ik minder zou gaan verdienen dan wat de WW mij zou uitkeren als mijn toenmalige baan af zou lopen. Ik ben gekke henkie niet.
Ik vind jullie en vooral jouw vriend zijn inzet bijzonder, ik zou het niet kunnen.
utopie schreef:Ik vind het jammer om te lezen dat je vriend geen begeleiding krijgt bij het solliciteren. Van een Workfirst traject is de kracht juist dat iemand een stuk werk, een stuk persoonlijke begeleiding doet (zichzelf beter leert kennen) en een stuk werkt op een sociale werkplaats of bij een bedrijf extern b.v. doormiddel van een stage. Deze combi zorgt ervoor dat mensen een goed gevulde rugzak krijgen, waardoor het solliciteren een stuk gemakkelijker wordt. Vaak hebben begeleiders ook contacten bij werkgevers waar je vriend dan gebruik van kan maken. Jammer om te horen dat het bij jullie niet zo gaat. Heb je al contact gehad met iemand van de instelling om dit alles aan geven? Of laten weten bij de GEmeente, zij betalen tenslotte voor dergelijke trajecten