Huertecilla schreef:Dat vraag ik.
Moet de samenleving die ´ongelukken´ maar gewoon accepteren?
yep net zoals ik maar moet accepteren dat niet iedere automobilist zich niet aan de snelheid houdt, niet stopt als het verkeerslicht op rood staat, rijdt na veel alcohol genutigd te hebben, of zelfs rijdt zonder rijbewijs of met rijontzegging... wil je auto's nu ook verbieden?? of fietsers, kinderen idem... honden, ook een leuke...
Ongelukken en ongevallen heten, oliebol happens... een loslopend paard hoeft niet per definitie te komen door slechte omheiningen.. je hebt ook mensen die het leuk vinden paarden los te laten.. en als men mijn paard loslaat, en er gebeurd een ONGELUK, dan heb ik daarvoor een WA verzekering die op draait voor eventuele kosten/schades, zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen...
Huertecilla schreef:Moeten er ´paardenvangers´ op autos komen en motorrijders een harnas aan?
Nope, want dat is weer gevaarlijk als men door rood rijdt een voetganger schept... geeft meer meer schade als je een andere auto ramt... is de verzekering niet zo blij mee... overheid dacht ik ook niet.
Huertecilla schreef:Moet de omheining bij het dier en het risico wat het oplevert passen?
Das een leuke... de grootste uitbrekers zijn de kleintjes.... weet ik uit ervaring...
Huertecilla schreef:Moet het verboden (vergunningplichtig) worden?
Wat, paarden? daar ben je nu al tijden over het aan het neuzelen dat paarden houden in NL een vergunning zou moeten krijgen, heb je nu een nieuw paradepaardje gevonden?
Huertecilla schreef:Een paard los in de openbare ruimte (waardoor ook) = risico = kans op een ongeval x de ernst van de mogelijke gevolgen.
Zelfde geldt voor kleine kinderen, mensen met een handicap, honden, koeien, schapen, geiten, bejaarden, mannen, vrouwen, en zelfs overstekende konijntjes kunnen grote ongelukken veroorzaken...
Huertecilla schreef:Persoonlijk vind ík dat het de rol van de overheid is om het bovenstaande risico voor de gebruiker van de openbare ruimte tot een minimum te beperken.
Doen ze ook, maar kunnen niet op iedere hoek een bewaker neerzetten die oplet of er niets losloopt.. daarnaast ben ik als bestuurder ook geen 'god' die maar rond mag tuffen en racen en dat alles wat er gebeurd de schuld is van een ander...
dat die ander dan aansprakelijk gesteld kan worden is een 2e... het maakt je niet gelijk de schuldig
Het blijven ongevallen, die niet moedwilig gebeuren...
Als ik hierzo kijk, ik woon aan een zeer drukke straat.... mensen die bekend zijn hier rijden minder hard dan de toegestane max snelheid (100 kmh) omdat ze weten dat we huisdieren hebben en paarden....
Langs wegen waarvan ik weet dat daar regelmatig ruiters langs gaan, daar zorg ik voor aangepaste snelheid, omdat ik weet wat de gedragingen van een paard kunnen zijn (en dat heeft niets met ruiterkunsten te maken, al helemaal niet in deze tijd van jaar, ivm drijfjachten en wild wat vell onderweg is daardoor)
Ik zou mijzelf voor mijn kop slaan om met 100 kmh (= toegestane snelheid) over die wegen te crossen, en er springt een paard op mijn motorkap.. .. ..
Leven en laten leven, accepteren dat niet iedere mens hetzelfde wil en doet als jezelf doet...