Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Twiggy2008 schreef:Verder vind ik het wel heel erg irritant dat sommige winkeliers altijd met snoepjes aankomen. Ik heb dat liever niet, snoep mag ze thuis, maar in winkels moet je dat gewoon niet doen.![]()
We komen daar om boodschappen te doen en niet om te snoepen.
Inderdaad, het bakje met snoep al 20 cm van de neus van kind afhouden en dan mij vragend aankijken of hij een snoepje mag. Grote drama's als je dan nee zegt.
WenK schreef:* je bent met je paard op wedstrijd, kind rent heel de tijd langs, paard reageerd daar negatief (angstig?) op. Mag je daar dan wat van zeggen?
* je bent in de supermarkt, kind pakt wat uit jouw wagentje, mag je daar wat van zeggen?
* je bent in gesprek, kind jengelt er heel de tijd tussendoor om aandacht, mag je daar wat van zeggen?
KiWiKo schreef:veel ruimte voor eigen inbreng, maar hele, hele duidelijke grenzen..........
rainbow8 schreef:Wat ik laatst gelezen heb is dat ouders, voornamelijk moeders, geen nee meer durven zeggen tegen hun kind. Omdat die dan zou kunnen zeggen: mama ik hou niet meer van je of ik haat je of ik vind je niet meer lief.
rainbow8 schreef:Wat ik laatst gelezen heb is dat ouders, voornamelijk moeders, geen nee meer durven zeggen tegen hun kind. Omdat die dan zou kunnen zeggen: mama ik hou niet meer van je of ik haat je of ik vind je niet meer lief.
Nou dat is dan erg jammer als ze dat zeggen, boeit me niet. Nee is nee. En bij kinderen van een ander die in mijn huis zijn, daarvoor gelden dezelfde regels als voor mijn eigen kids. We hebben kennissen die niet naar hun kids omkijken met als gevolgd dat bijna alle stekkers uit de stereo en tv waren getrokken de laatste keer dat ze hier waren. Ik was toen enigszins geïrriteerd en dat vonden ze nog gek ook.
KiWiKo schreef:rainbow8 schreef:Wat ik laatst gelezen heb is dat ouders, voornamelijk moeders, geen nee meer durven zeggen tegen hun kind. Omdat die dan zou kunnen zeggen: mama ik hou niet meer van je of ik haat je of ik vind je niet meer lief.
Nou dat is dan erg jammer als ze dat zeggen, boeit me niet. Nee is nee. En bij kinderen van een ander die in mijn huis zijn, daarvoor gelden dezelfde regels als voor mijn eigen kids. We hebben kennissen die niet naar hun kids omkijken met als gevolgd dat bijna alle stekkers uit de stereo en tv waren getrokken de laatste keer dat ze hier waren. Ik was toen enigszins geïrriteerd en dat vonden ze nog gek ook.
mijn dochter heeft ooit een keer tegen mij gezegd dat ze me haat............. toen heb ik gepoogd een week niet te kokent voor haar, haar was niet te doen, geen boodschappen in huis te halend voor haar........ en alvast haar rugzak klaargezet bij de deur, want op elke vraag was het antwoord nee.........
is ze snel van terug gekomenwas in twee dagen over die mening van haar
MamaMiesje schreef:Als ik vroeger thuis kwam miemelen dat de meester mij straf had gegeven, dan zei mijn moeder:
"Nou, dan zul je het er wel naar gemaakt hebben"
WenK schreef:In hoeverre moet een ouder een kind maatschappelijk wenselijk opvoeden?