2012 Waar of niet Waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: 2012 Waar of niet Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:10

:j Heb ook veel interesse in de maya's maar het is zooo moeilijk om alles gedetailleerd te onthouden :=

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:13

haha ja, eigenlijk zou ik me er meer in moeten verdiepen maar het jammere is ook wel dat er veel verloren is gegaan door de spanjaarden. Heel veel info is gewoon kwijt geraakt. Misschien was er wel een nieuwe kalender maar is ie gewoon vernietigd.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:29

Ik weet niet of ik het moet geloven, als het gebeurt dan moet het maar gebeuren ik zal dan wel niet de enigste zijn die dood gaat.

Al kan ik me er gewoon NIKS bij voorstellen van hoe het zou gaan.... Zou alles opeens donker worden en iets vallen dat alles plat ligt? Weet ik veel haha, het is te raar om over na te denken.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:32

Nou geloof mij maar HET gaat echt niet gebeuren hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:01

Dat is ook nog een optie inderdaad... Ik kan me voorstellen dat de spanjaarden er niet op gebrand waren om hun cultuur te bewaren.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:09

Nee die zagen het volgens mij als hekserij! Dus dat moest vernietigd. Er schijnt ontzettend veel vernietigd te zijn en deze kalender was dan toevallig over!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:14

Ik geloof er niet in. Net zo min als ik geloof in heksen, ufo's, buitenaardse wezens, toekomst voorspellingen, praten met dode mensen, god enz. En mocht er iets van dat alles waar zijn, dan merk ik het dan wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:15

tjaah je kan wel "niet geloven" in de maya's maar ze hadden toch een hoop gebeurtenissen juist en waren verbazingwekkend correct in hun kalender... Alles van wat planeten zouden doen hebben ze tot nog toe juist "voorspeld" ondanks dat ze nog niet de materialen hadden die wij hadden, ook hun gebouwen staan op hele aparte/goed uitgerekende plaatsen... Dat waren gewoon dingen waarin de maya's enorm correct waren. Dat is geen kwestie van geloven of niet.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:27

Nee het is inderdaad niet een kwestie van wel of niet geloven. Ze hebben dingen vastgelegd zoals de stand van de planeten dat zijn feiten dus valt weinig aan te geloven.

Dat de aarde zal vergaan dat hebben we zelf bedacht.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:30

Alleen God weet wanneer de wereld vergaat. Dat kan morgen zijn maar ook over 100 of tig jaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:09

Ik heb al vanalles gehoord over 2012, maar niet als 'het einde van de wereld' maar juist 'het begin van een nieuwe wereld'.. In 2012 zou de wereld 'verlicht' zijn en zou er een nieuw tijdperk van vrede en liefde en begrip en openheid aanbreken..
En als je het zo bekijkt, dan zeg ik; laat maar komen!
Het zou natuurlijk prachtig zijn als er eindelijk geen terroristen en aanslagen meer zijn, eindelijk niet meer wordt gemoord en gevochten in naam van het geloof, er geen natuur meer wordt vernietigd, en eindelijk niet meer wordt gekeken naar kleur, ras en of je hetro of homo bent..
Langzaamaan is de wereld daar toch al heen aan t werken.. Obama is president geworden, homo's worden steeds meer geaccepteerd, er wordt steeds meer voor het milieu gedaan..
Oké, 2012 is wel erg snel om de hele wereld om te krijgen, maar ik denk dat er op zich wel een kern van waarheid in zit :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:21

Inderdaad, de wereld vergaat niet, we gaan over naar een ander/hoger bewustzijn.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:39

Zalig topic dit.
Ik heb allerlei boeken over 2012.
De piramides in Egypte geven het ook aan (de stand van de planeten zoals die toen was en in 2012 wederom zal zijn).
De Inca's maakte gigantische tekeningen, de Maya's keken ook alleen maar naar de hemel. Zelfs de bijbel verwijst naar de hemel.
Wat vooral centraal lijkt te staan is het sterrenbeel Orion.
Heb je die wel eens bekeken? Ik vind dat echt een prachtig sterrenbeeld :j
Sommige verhalen zeggen dat er buitenaards bezoek komt in 2012, anderen zeggen dat de polen zullen verplaatsen.
Dat laatste is al wetenschappelijk bewezen dat het kan. Magnetische deeltjes in de Hymalaya (dacht ik dat het daar was) wijzen de andere kant op. Dat is tegen de regels in, magnetische deeltjes horen naar de pool te wijzen, dus dit moet in een jonger stadium van de planeet geweest zijn toen de aarde aan het afkoelen was.
Hoe dan ook, of je het geloofd of niet, ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde en dat we niet alleen zijn. Mensen zijn alles behalve uniek. Ja uniek gierig, hebberig, egoistisch en extreem goed in alles verkloten, whahaha.
Ik ben bij de Maya tempels geweest. Ik vind het een mooi mistery.......maar ja dat vind ik van de Egyptenaren ook of van die tekeningen op de grond.
Trouwens, deze week nog op nu.nl een Amerikaans onderzoek. Om de mens uit te roeien heb je meerdere rampen nodig, alleen een meteoriet zal niet genoeg zijn :P
We zijn net onkruid, blijven terug komen.
Dus voor de gelovers: Er is hoop!
Voor de niet gelovers: Mocht het gebeuren, er is hoop :+
En mochten de Amerikanen ongelijk hebben, 1 ding weet je zeker in je leven: JE GAAT DOOD :D Alleen wanneer heb je toch niet in de hand.
Ik zou zeggen: probeer er nog een paar jaar iets heel moois van te maken en wordt het 1 januari 2013, dan heb je in elk geval al een paar jaar goed geleefd ;)
Enne, ik kan niet wachten tot ik bij de film geweest ben :D

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:47

Ja daar zijn ze bang voor he dat de polen van lading veranderen door de stand van de planeten. Straks vliegen we met zijn allen door de lucht omdat de aarde zich ineens omdraait. Maar het kan natuurlijk ook een langzaam proces zijn dat honderden jaren gaat duren. Geen idee moet er eens iets over opzoeken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:12

Ze zeggen ook dat de aardas kan kantelen (dat schijnt ook al eerder gebeurt te zijn), Antarctica zou dan weer ontdooien (en er schijnt zelfs een millennia-oude kaart te zijn waarop Atlantis zou zijn getekend op Antarctica)

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:16

Zouden we in 2008 ook niet een gygantische burger oorlog in nederland krijgen? Dan zouden we ook bijna allemaal dood gaan. Ik geloof er niet in. De opwarming van de aarde is toch ook een foute meting...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:19

burgeroorlog in 2008? nooit van gehoord eigenlijk :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:19

Weet je wat ik me eerder afvraag.. Wie die verhalen elke keer op gang houd, en waarom..
Elke keer als de wereld zou vergaan (2000 bv) komt er wéér een nieuwe datum omhoog, van wanneer de wereld dan toch wéér zou vergaan.. Vind het gewoon een soort van paniekzaaiing..
Verder vind ik het wel erg interessant, daar niet van :D Zal dit topic eens volgen.. :)

Edit: Wat ik me daarbij ook afvraag is, wie waren die mensen, om te kunnen voorspellen dat de wereld vergaat, en waarom zouden zij weten wanneer, en waarom..??

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:23

Heb ook nog nooit gehoord van een burgeroorlog in 2008. Maar dat vind ik ook een heel ander soort voorspelling. Maar als je kijkt wat er in de geschiedenis van de aarde allemaal gebeurd is dan kan het nu toch ook zo zijn dat er dingen gaan veranderen. We kunnen het uitsterven van dino's, ijstijden en mammoeten nou eenmaal ook niet ontkennen terwijl dat ook heel bizar klinkt allemaal.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:31

Madeliefjes schreef:
Heb ook nog nooit gehoord van een burgeroorlog in 2008. Maar dat vind ik ook een heel ander soort voorspelling. Maar als je kijkt wat er in de geschiedenis van de aarde allemaal gebeurd is dan kan het nu toch ook zo zijn dat er dingen gaan veranderen. We kunnen het uitsterven van dino's, ijstijden en mammoeten nou eenmaal ook niet ontkennen terwijl dat ook heel bizar klinkt allemaal.

Weet je wat ik dan niet begrijp.. Ofja, ik snap natuurlijk wel dat het mogelijk is dat de wereld ooit aan zijn eind komt, maar waarom nu? En hoe kunnen hun dat nou in godsnaam voorspellen?! Dat kan toch gewoon niet.. :+

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:35

Miracle_ schreef:
Edit: Wat ik me daarbij ook afvraag is, wie waren die mensen, om te kunnen voorspellen dat de wereld vergaat, en waarom zouden zij weten wanneer, en waarom..??

Zij zullen echt niets zeggen ook al hebben ze het gezien... Dan zul je pas massa hysterie krijgt mocht de media er lucht van krijgen!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:38

Het is alleen de vraag wie heeft bedacht dat de aarde vergaat??

Er is maar weinig over van de maya geschiedenis, ze hebben de tekens van de maya's geprobeerd te ontcijferen en kwamen er daarbij achter dat de kalender van de maya's er mee op houdt op 21-12-2010. Maar het zijn dus conclusies die een paar honderd jaar later getrokken zijn. En waarom ze denken dat de aarde vergaat is omdat als de planeten in een bepaalde stand komen te staan de lading van de twee polen gaat veranderen en de aarde dus een andere stand gaat aannemen met alle gevolgen van dien. Maar het zijn allemaal maar aannames. Niemand weet het precies en daarom is het zo'n magische datum. Einde van de aarde of het begin van een nieuw tijdperk dat is de vraag..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:39

Dat is dezelfde vraag waarom de dinosaurussen zijn uitgestorven...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:40

Ik geloof wel in eidtijd !
en het duurt niet lang !
maar wanneer weet ik niet :Y)
ik denk wel dat er iets in 2012 gaat gebeuren!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:50

Ik kan niet wachten op ECHT hard bewijs :+ .
En als het wel waar zou zijn, zouden we idd de laatste paar heerlijke jaren / maanden / dagen van ons leven hebben.
Met het vooruitzicht dat niets meer uitmaakt, dat we toch allemaal doodgaan ..
Heerlijk. Eindelijk écht genieten van elke seconde die je nog hebt, dingen doen die je altijd al wilde, ruzies die opgelost worden omdat je toch nog maar een jaar te leven hebt etc etc etc .

Maargoed, verder geloof ik er niet in.
En om nou naar Hongarije te verhuizen? Nou nee.
Om nou 1 van de paar duizend overlevenden te zijn lijkt me ook niets. Waar leef je dan nog voor? Je familie is -hoogstwaarschijnlijk- dood .
En ik ben niet het type Extreme Homemakover, dus om nou gezellig de wereld weer op te bouwen? Nou nee bedankt.