Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:03

Only_Hellen schreef:
EngeltjeS schreef:
scheiden toe je tegenwoordig zomaar

Oh ja? Ik denk dat er niemand zonder reden wil scheiden. Alleen gaat het makkelijker dan vroegah. En dat is maar goed ook (vind ik dan).

Inderdaad, het gaat makkelijker en ik denk ook dat het beter is. "vroegah" waren veel vrouwen en moeders huisvrouw. Geen opleiding, geen werkervaring, wel een hoop kinderen. Als je dan wilde scheiden had je niks. Waar moest je heen met 9 kinderen? Hoe wilde je jezelf redden?
Denk dat er genoeg vrouwen waren die ongelukkig in hun relatie waren maar de mogelijkheid niet hadden om te scheiden..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:05

Okee, Sunrise. Daar schelen wij denk ik gewoon best wel in, ik geloof (nog) niet in soulmates. Ik ben dan nog wel jong (22), maar heb het al bij zooooveel mensen fout zien gaan. Pas nog bij een goede vriendin: 18 jaar getrouwd, ineens patsboem, gescheiden... Die dachten ook altijd dat ze voor elkaar gemaakt waren, dat ze soulmates waren... Al moesten ze er goed aan sleutelen.. Bleek uiteindelijk ook al bij beide partijen harstikke dwars te zitten.
En ik denk als dat de eerste persoon geweest zou zijn waar je seks mee zou hebben gehad, je heeeeeeeeeeeeeeel veel verdriet zult hebben..
Plus dat ik seks gewoon te leuk vindt om te moeten wachten op mister right... Maar dat is natuurlijk persoonlijk :).

Hoe dat in seks and the city ooit eens mooi verwoord was: I don't believe in Mister Right. I believe in Mister Right Now.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:08

Yv_ schreef:
En ik denk als dat de eerste persoon geweest zou zijn waar je seks mee zou hebben gehad, je heeeeeeeeeeeeeeel veel verdriet zult hebben..

Ik weet het niet. Na 18 jaar huwelijk en het besef dat je soulmate weg is... zou dat volgens mij echt de minste van mijn zorgen zijn. Wat doet het er nou toe?

Citaat:
Hoe dat in seks and the city ooit eens mooi verwoord was: I don't believe in Mister Right. I believe in Mister Right Now.

Dat zeker. Ik ben bij lange na niet de persoon die ik was toen ik 20 was. En misschien ben ik over nog een jaar of 10 wel weer tot hele andere inzichten gekomen. Dus waarom zou ik verwachten dat de persoon die me op dat moment raakt, ook nog over 10, 20 of 50 jaar de juiste is?

Yv_

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:10

Tuurlijk zal het niet je hoofdzorg zijn, maar je houdt je lichaam 'heel' (weet ff niet hoe ik het anders moet verwoorden) voor die ene soulmate. Denk je dus. Na een x-aantal jaar blijkt dat het al een aantal jaar niet goedzit. Zul je dan na verloop van tijd geen spijt krijgen dat je zolang hebt gewacht met seks hebben? Aangezien de 'ware' toch de ware niet is gebleken? Mij lijkt dat pijnlijker dan een 'normale' breuk?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:22

Dat het nog bestaat weet ik zeker, ik ken verschillende mensen waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze dat gedaan hebben - okee, ik heb niet om een bebloed laken gevraagd ;)

Verder heb ik dezelfde opvattingen als Sunrise_ :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:57

Vraagje aan degene(n?) die maagd blijven tot het huwelijk:
Je ziet je maagdelijkheid dus eigenlijk als een grote gift, en ziet de ontmaagding als iets groots, en als start van een seksueel actief leven denk ik dan?
Maar ben je er dan niet bang voor dat het tegen gaat vallen? Wat nou als je partner (om maar even een paar extreme voorbeelden te noemen) stomweg niet bij je past, er 'niets van bakt', jou niet aanvoelt in bed of blijkt een egoïstische kl******k te zijn (ehhh zo lopen er nogal wat rond namelijk ;) ), of hij heeft stomweg andere wensen als jij (denk hierbij aan bv al dan niet attributen gebruiken, wat extremere vormen van seks etc)

Ik ben zo benieuwd of je daar aan gedacht hebt, en hoe je daar mee om denkt te gaan áls dat gebeurt (wat ik uiteraard niet voor je hoop hoor)...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:07

Sonja schreef:
of hij heeft stomweg andere wensen als jij (denk hierbij aan bv al dan niet attributen gebruiken, wat extremere vormen van seks etc)

Dat zijn wensen die ook tijdens je huwelijk kunnen veranderen denk ik. Ik bedoel dat dit ook kan gebeuren als je al lang met elkaar getrouwd bent.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:08

Daar kun je toch van tevoren al over praten? En de meeste mensen hebben toch wel genoeg mensenkennis om voor hun huwelijk te zien of ze een lieve vent of een grote l*l te pakken hebben :)

Een huwelijksnacht lijkt me trouwens ook maar niets :+ Zo van "en NU moet het gebeuren" :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:10

Tja om eerst even de vraag uit de OP te beantwoorden: Nee, ik ben niet van plan om te wachten totdat ik een keer ga trouwen. Wel wacht ik op diegene die het wel waard is en waarbij het gevoelsmatig klopt. Heb een paar keer op het randje gebalanceerd maar toch terug gestapt. En beide keren ben ik er achteraf blij om dat ik dat stapje terug heb gedaan gezien hetgene wat een periode daarna gebeurde ;)

Wat betreft het idee 'maagd blijven en jezelf weggeven enzovoorts' Tja, bij mij gaat het vooral om het gevoel. Ben sowieso iemand die toch veel met gevoelens zit en alleen ergens voor gaat als het 'klopt' en het vertrouwen wat ik daarin heb. Daarom heb ik die stap nog niet gezet. Het gaat in mijn ogen simpelweg te vaak om het 'seks om de seks'.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:11

Sonja schreef:
Vraagje aan degene(n?) die maagd blijven tot het huwelijk:
Je ziet je maagdelijkheid dus eigenlijk als een grote gift, en ziet de ontmaagding als iets groots, en als start van een seksueel actief leven denk ik dan?
Maar ben je er dan niet bang voor dat het tegen gaat vallen? Wat nou als je partner (om maar even een paar extreme voorbeelden te noemen) stomweg niet bij je past, er 'niets van bakt', jou niet aanvoelt in bed of blijkt een egoïstische kl******k te zijn (ehhh zo lopen er nogal wat rond namelijk ;) ), of hij heeft stomweg andere wensen als jij (denk hierbij aan bv al dan niet attributen gebruiken, wat extremere vormen van seks etc)

Ik ben zo benieuwd of je daar aan gedacht hebt, en hoe je daar mee om denkt te gaan áls dat gebeurt (wat ik uiteraard niet voor je hoop hoor)...

Weleens van praten gehoord? ;) Dat je het niet doet, wil niet zeggen dat je er niet over praat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:12

MysticTinker schreef:
Daar kun je toch van tevoren al over praten? En de meeste mensen hebben toch wel genoeg mensenkennis om voor hun huwelijk te zien of ze een lieve vent of een grote l*l te pakken hebben :)

Nee dat denk ik niet, dat je dat van te voren al kunt bespreken. Je bent nog niet seksueel actief, dus je kent jezelf nog niet eens, laat staan dat je wat kunt zeggen over wat je met de ander kunt of wilt...
En geloof me, wat normaliter de leukste kerels kunnen zijn, kunnen echt ongelofelijke sukkels in bed zijn hoor. Zal voor vrouwen overigens ook wel gelden denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:13

Only_Hellen schreef:
Sonja schreef:
of hij heeft stomweg andere wensen als jij (denk hierbij aan bv al dan niet attributen gebruiken, wat extremere vormen van seks etc)

Dat zijn wensen die ook tijdens je huwelijk kunnen veranderen denk ik. Ik bedoel dat dit ook kan gebeuren als je al lang met elkaar getrouwd bent.

Ja daar heb je een waar punt te pakken. Dat is inderdaad iets wat 'under construction' blijft ja.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:14

Tjah.. Theoretisch bespreken (niet te diep graag enzovoorts)... Denk dat dat alleen maar kan als je het zelf met andere voorwerpen hebt uitgetest eigenlijk :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:16

Tja, maar heel cru gezegd - als ik door zou moeten zoeken tot ik degeen heb gevonden die precies weet hoe ik op dat gebied in elkaar zit - dan kan ik goed 30 mannen moeten uitproberen ;) Het spijt me serieus, maar daar begin ik niet aan ;) Dan kun je dingen beter bespreekbaar maken en elkaar dingen 'leren'.
Ik ben overigens zeer content met mijn ventje hoor, was blijkbaar gewoon de eerste keer raak :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:18

Tjah maar begint het 'bespreekbaar maken' niet al met het leren zoenen? Ik durf te zeggen dat iedereen hier vast wel al een paar keer een jongen / man heeft gehad die niet kon zoenen... Dan probeer je toch ook al een beetje bij te sturen? :+

Misschien ben ik met zoenen ook wel iets makkelijker dan met iemand het bed in te duiken hoor, dat kan natuurlijk ook :+

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:19

Blue_Eyes schreef:
Tja, maar heel cru gezegd - als ik door zou moeten zoeken tot ik degeen heb gevonden die precies weet hoe ik op dat gebied in elkaar zit - dan kan ik goed 30 mannen moeten uitproberen ;) Het spijt me serieus, maar daar begin ik niet aan ;) Dan kun je dingen beter bespreekbaar maken en elkaar dingen 'leren'.
Ik ben overigens zeer content met mijn ventje hoor, was blijkbaar gewoon de eerste keer raak :D

Daar heb je denk ook wel een goed punt, want ik denk ook dat die dingen pas goed en open bespreekbaar zijn, als je elkaar heel goed kent en dus ook elkaar respecteert. Je gaat denk ik niet tegen iemand, die je net een maand (of korter?) zeggen wat je wensen zijn en je gevoelens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:20

Ik vergelijk seks altijd maar met de plaatselijke ijssalon hier. Ik vind citroenijs hartstikke lekker en misschien was ik er tevreden mee geweest als ik dat als eerste en enige geproefd had. Maar ik weet nu dat ik aardbei ook lekker vind, chocolade ook, maar mocca niet, hazelnoot niet, sinaasappel niet, meloen weer wel, en ananas is ook lekker.

Mijn eerste smaakje dat ik ooit gehad heb was aardbei en dat was best lekker. Maar citroen bleek zó veel lekkerder...

Snappie? :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:20

Misschien wel. Die van mij had er niet zoveel moeite mee. Blijkbaar is hij een natuurtalent, want ik ben zijn eerste vriendinnetje ;)

@Only_Hellen: precies :j

@Sonja: ik huldig het principe 'nothing else compares to the sweet taste of everlasting' ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:22

Sonja schreef:
Ik vergelijk seks altijd maar met de plaatselijke ijssalon hier. Ik vind citroenijs hartstikke lekker en misschien was ik er tevreden mee geweest als ik dat als eerste en enige geproefd had. Maar ik weet nu dat ik aardbei ook lekker vind, chocolade ook, maar mocca niet, hazelnoot niet, sinaasappel niet, meloen weer wel, en ananas is ook lekker.

Mijn eerste smaakje dat ik ooit gehad heb was aardbei en dat was best lekker. Maar citroen bleek zó veel lekkerder...

Snappie? :D

Hihi
Dat doe ik toch maar niet, vergelijken met ijsjes..
Ik neem altijd 3 bolletjes met verschillende smaken tegelijk :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:22

_O- Sonja... :') *veegt zichzelf weer op*

Dus jij vergelijkt mannen met ijs... Welke smaak heb je nu? ;)

Goed OT...

Maar jullie zeggen dus eigenlijk van praten praten en sleutelen en dan komt het wel goed met de seks als die niet naar wens is? En wat als het een ongetallenteerd geval is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:24

Is ook een keuze MysticTinker, niks mis mee :D

Al 16 jaar citroen A_lette, die bleek het lekkerst :j

Nee ik geloof niet in praten als de seks in basis niet goed is. Beetje bijsturen en open communicatie over experimenten blijft altijd noodzakelijk, maar als het in basis al niet lekker gaat, dan wordt het door praten ook niks meer volgens mij...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:25

Ja weet je Alet, ik heb ook niet voor alles de oplossing :+
Ongetalenteerde mannen hebben denk ik toch ook een seksleven - oefening baart kunst? ;)

Ik ga toch voor praten :j Ik zou de liefde van mijn leven niet opgeven omdat de seks niet helemaal is wat ik ervan verwacht had. Dan maar een beetje sleutelen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:26

A_lette schreef:
En wat als het een ongetallenteerd geval is?

:D Of een geval die ieniemie is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:27

Only_Hellen schreef:
A_lette schreef:
En wat als het een ongetallenteerd geval is?

:D Of een geval die ieniemie is?

Plastisch chirurg! :)* :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:27

Dames dames, het gaat niet om de grootte...
:=