Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mallow schreef:Er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen een boer en een buitenlander.
Deelnemen uit een andere cultuur? Hoe dan? En hebben we veel keuze op een andere manier?
unicorn_kiss schreef:Voor de naievelingen onder ons:
http://www.ekudos.nl/artikel/181063/asielzoeker_zonder_opvang_krijgt_500_euro_per_dag
http://www.politicsinfo.be/viewtopic.php?f=1&t=52273&p=840666
enz enz
Amy77 schreef:Hier ook..begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij dat deze mensen een nieuw thuis voor gecreeerd word, want dat is juist wat zij nodig hebben na al die ellende, een veilig onderkomen en het gevoel van een thuis te kunnen hebben..
Maar ik woon in een klein dorpje, een erg duur dorpje, met lastige openbaar vervoer, 1 hele dure supermarkt, bakker en groenteman..
De gezinswoningen werden met voorrang gegeven aan een aantal azielzoekers. Erg fijn, maar dan werd er een stel in een woning met 4 slaapkamers geplaatst..prima, ook erg fijn voor ze, maar er staan zoveel starters op de lijst, al ruim 7 a 10 jaar om aan een huis te komen en deze woningen kwamen al niet eens in de krant, omdat ze al vergeven waren.
Ten eerste vind ik het een oneerlijk aantal..m vriendin, met 2 kinderen zoekt al jaren woonruimte, kan nergens heen, had juist enorm hard een huisje nodig om uit een banerde situatie weg te komen en dan wordt deze grote ruimte vergeven aan 2 mensen..zonder ooit in de krant te hebben gestaan..met daarbij, de supermarkt etc is onbetaalbaar hier, moet je 11km verderop boodschappen doen, bus nemen, overstappen..kost dus allemaal geld..dus ook nog eens erg onlogisch om asielzoekers hier te plaatsen ook.
Dan denk ik, prima dat we onze medemens helpen, maar vind het ergens ook een arrogante houding van de regering, altijd maar anderen willen helpen ipv eerst hun eigen sores op te lossen en voor 'hun eigen mensen' te zorgen.
Mijn vriendin moet straks op een 1 kamer woning met 2 kleine kinderen, wat ik dus niet vind kunnen.
Nogmaals, ben erg voor om asielzoekers een thuis te geven, maar zorg dan wel dat je je beleid op orde hebt..
Mallow schreef:Ik dans op muziek die uit amerika komt, wat heeft dat nou weer met buitenlanders te maken, die wonen toch echt nogsteeds in eigen land??
En je kan ook van buitenlanders leren als ze in eigen land wonen toch?
Hobby schreef:Ik krijg toch een beetje het 'Ausländer raus'-gevoel door verschillende opmerkingen die hier geplaatst worden. Ik vind het heel erg jammer dat sommigen van jullie zo ongelooflijk kortzichtig zijn, dat ze hun eigen problematiek op anderen (in dit geval buitenlanders) afschuiven.
Als ik me beperk tot de asielzoeker waar dit artikel over gaat: ga eens kijken in een azc. Praat met mensen vraag naar hun verhaal en denk dan over jouw mening na. Ik heb twee jaar lang bij Vluchtelingenwerk Nederland gewerkt en heb destijds de nadere gehoren bijgewoond. Tijdens dit gehoor dient de vluchteling zijn vluchtmotief duidelijk te maken en aan de hand hiervan wordt bepaald of iemand in Nederland mag blijven. Natuurlijk zaten er in die jaren economische vluchtelingen bij. Natuurlijk waren er vluchtelingen bij die het standaard verhaal ophingen dat hen was ingefluisterd door de mensensmokkelaar. Daarentegen waren er ook de schrijnende verhalen, waarbij ik hoop dat niemand het ooit hoeft mee te maken. Inmiddels durf ik te zeggen dat bijna niemand zonder reden huis en haard verlaat. Kun je het een economisch vluchteling kwalijk nemen dat hij op zoek gaat naar een beter leven? Wat zou je zelf gedaan hebben in een dergelijke situatie?
Leven in een AZC is geen luxe, al denken sommigen van jullie daar blijkbaar anders over. In het AZC uit mijn omgeving deelden de bewoners van 8 kamers een kleine woonkamer en keuken. De meeste kamers hadden een afmeting van 3x3 en iedere kamer kon twee volwassenen en een klein kind bevatten. Dat betekent dat er per ruimte tot 24 personen gehuisvestigd konden worden. Niet bepaald een luxe. Veel vluchtelingen hebben psychische problemen en daar werd destijds geen rekening mee gehouden bij het plaatsen van mensen in het AZC. Zo kende ik Tsjetsjenen die naast Russen werden geplaatst, terwijl hun gehele familie door Russen was uitgemoord. Een erg ongelukkige situatie....
De mensen uit de Pardon-regeling staan al ruim 8 jaar op de wachtlijst en hebben al die jaren in onzekerheid moeten leven...
Hobby schreef:Ik krijg toch een beetje het 'Ausländer raus'-gevoel door verschillende opmerkingen die hier geplaatst worden. Ik vind het heel erg jammer dat sommigen van jullie zo ongelooflijk kortzichtig zijn, dat ze hun eigen problematiek op anderen (in dit geval buitenlanders) afschuiven.
sologirl schreef:unicorn_kiss schreef:Voor de naievelingen onder ons:
http://www.ekudos.nl/artikel/181063/asielzoeker_zonder_opvang_krijgt_500_euro_per_dag
http://www.politicsinfo.be/viewtopic.php?f=1&t=52273&p=840666
enz enz
Waarom zijn mensen die het anders zien meteen naief? Iedereen mag een eigen mening hebben, en deze baseren op zijn ervaringen.
KiWiKo schreef:polen zeuren niet, zeiken niet...... en werken gewoon hard
je kan een werkgever het niet kwalijk nemen dat deze in polen meer brood ziet dan in de verwende Nederlanders
Mallow schreef:Ja gedrag, heb het dan over de criminaliteit, niet over het eten en muziek. Daar hoeven die mensen echt niet voor in nederland te wonen?!
Grietzz schreef:Mallow schreef:Ja gedrag, heb het dan over de criminaliteit, niet over het eten en muziek. Daar hoeven die mensen echt niet voor in nederland te wonen?!
Over criminaliteit...Denk je niet toevallig dat nederlanders net zoveel uitvreten?? Alleen zodra het iemand met een andere achtergrond betreft moet het breed uitgemeten worden in alle talen dat die persoon iets gedaan heeft en als 't een Nederlander is dan hoor je niemand. Of in ieder geval, niet snel.
Mallow schreef:Ja gedrag, heb het dan over de criminaliteit, niet over het eten en muziek. Daar hoeven die mensen echt niet voor in nederland te wonen?!
Equidea schreef:dat is wel een héél groot verschil zeg!
Dat had ik echt niet verwacht.
Hoe komt dat nou zo dat allochtonen zovaak de fout in gaan?
Equidea schreef:dat is wel een héél groot verschil zeg!
Dat had ik echt niet verwacht.
Hoe komt dat nou zo dat allochtonen zovaak de fout in gaan?