Saskiaatje schreef:Maar dat is in principe niet zo heel raar. Het blijft een 90/10-verhaal, dus de kans dat je kind homoseksueel is, blijft altijd een heel stuk kleiner. En als ouder zou ik toch willen weten of mijn dochter met een jongen of met een meisje thuiskomt.
Ik ben buitenlander ... en behoor dus tot de 7% van de plaatselijke bevolking die niet van hier is moet ik dan anders bekeken worden? Gelukkig ben ik (en mijn gezin) door de meerderheid opgenomen in de gemeenschap en ben ik zelfs gemeenteraadslid.
Mijn zoon heeft ADHD/ADD moet hij dan anders aangesproken worden. Gelukkig zien de meeste hem gewoon als Graeme en niet als dat jongetje met.
Nee elk mens is anders, dat maakt het leven en de samenleving interessant, maar heeft de zelfde rechten.
En zolang dat nog niet zo is is er mijns inziens nog heel wat werk te verzetten en zullen wij overal moeten blijven vechten.
Als 1 van mijn 3 zoontjes thuis komt met zijn partner merk weet ik het toch? Bovendien heb je meestal al een idee op welk geslacht iemand valt ... Het gaat mij echt om het geluk van mijn kind! (of wie dan ook)
Ik heb het ook over als je later thuis komt met je partner of nieuwe liefde ... Ik zeg niet met je vriendin, ik laat het open!
Martina