Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:55

Saskiaatje schreef:
Maar dat is in principe niet zo heel raar. Het blijft een 90/10-verhaal, dus de kans dat je kind homoseksueel is, blijft altijd een heel stuk kleiner. En als ouder zou ik toch willen weten of mijn dochter met een jongen of met een meisje thuiskomt. :)

Ik ben buitenlander ... en behoor dus tot de 7% van de plaatselijke bevolking die niet van hier is moet ik dan anders bekeken worden? Gelukkig ben ik (en mijn gezin) door de meerderheid opgenomen in de gemeenschap en ben ik zelfs gemeenteraadslid.
Mijn zoon heeft ADHD/ADD moet hij dan anders aangesproken worden. Gelukkig zien de meeste hem gewoon als Graeme en niet als dat jongetje met.
Nee elk mens is anders, dat maakt het leven en de samenleving interessant, maar heeft de zelfde rechten.
En zolang dat nog niet zo is is er mijns inziens nog heel wat werk te verzetten en zullen wij overal moeten blijven vechten.

Als 1 van mijn 3 zoontjes thuis komt met zijn partner merk weet ik het toch? Bovendien heb je meestal al een idee op welk geslacht iemand valt ... Het gaat mij echt om het geluk van mijn kind! (of wie dan ook)
Ik heb het ook over als je later thuis komt met je partner of nieuwe liefde ... Ik zeg niet met je vriendin, ik laat het open!

Martina

Lante

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:57

Voor; Men moet vrij zijn om te houden van wie hij wil, ongeacht leeftijd, kleur, geslacht, geloof etc etc. Dàt is vrijheid. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:03

my_angel schreef:
Ik ben buitenlander ... en behoor dus tot de 7% van de plaatselijke bevolking die niet van hier is moet ik dan anders bekeken worden? Gelukkig ben ik (en mijn gezin) door de meerderheid opgenomen in de gemeenschap en ben ik zelfs gemeenteraadslid.
Mijn zoon heeft ADHD/ADD moet hij dan anders aangesproken worden. Gelukkig zien de meeste hem gewoon als Graeme en niet als dat jongetje met.
Nee elk mens is anders, dat maakt het leven en de samenleving interessant, maar heeft de zelfde rechten.
En zolang dat nog niet zo is is er mijns inziens nog heel wat werk te verzetten en zullen wij overal moeten blijven vechten.

Als 1 van mijn 3 zoontjes thuis komt met zijn partner merk weet ik het toch? Bovendien heb je meestal al een idee op welk geslacht iemand valt ... Het gaat mij echt om het geluk van mijn kind! (of wie dan ook)
Ik heb het ook over als je later thuis komt met je partner of nieuwe liefde ... Ik zeg niet met je vriendin, ik laat het open!

Martina

Maar ik praat niet over de gemeenschap, maar over de ouders. Als ik mijn eerste vriendin mee naar huis had genomen, zonder dat mijn ouders überhaupt dachten dat ik misschien op meisjes viel, zou mijn vader een hartaanval krijgen. Het is een ouderwetse man en ik heb genoeg respect om hem te 'waarschuwen' in plaats van het in zijn gezicht te spugen.

Jouw kind hoeft jou niet te vertellen dat hij buitenlands is, jouw kind hoeft jou niet te vertellen dat hij ADHD/ADD heeft. Begrijp je wat ik bedoel? Niet alle ouders zijn zoals jij, mijn ouders spraken vroeger ook in de zin "als je later een vriend krijgt", enzovoort. Dus ja, ik vond het noodzakelijk om mijn ouders te vertellen dat ik op vrouwen val.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:07

ik vind dat iemand zelf zn geluk moet kiezen,of dat nou een man met een vrouw is,een vrouw met een vrouw of een man met een man.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:12

Ik wilde nog even reageren op de uitspraak (weet niet meer van wie) dat het snel gedaan zou zijn met de mensheid als alle mannen op mannen zouden vallen en vrouwen op vrouwen. Dat is natuurlijk een non-argument, want dat zal nooit zo zijn.
Ik geloof dat het Jameyskatje was trouwens.
Kinderen kun je niet van alles opleggen, dat werkt alleen de goede verstandhouding tussen kind en ouder tegen. Je kunt ze richting aangeven, maar kiezen moeten ze zelf. Kinderen zijn zelfstandige wezens, die hun eigen keuzes moeten maken, ook op het gebied van partnerkeuze. En als het gaat om hetero of homo zijn, is er geen sprake van een keuze, dat ben je of dat ben je niet. Als je dan gaat opleggen dat je kind hetero moet zijn, forceer je de boel, wordt je kind doodongelukkig en zul je waarschijnlijk een breuk krijgen in de relatie ouder-kind. En waarom? Om niets volgens mij, ik vind het erg kortzichtig (en ouderwets) om hier op tegen te zijn. Als ouder wil je (lijkt mij) maar 1 ding, en dat is dat je kind gelukkig wordt.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:14

Alet74 schreef:
Ik wilde nog even reageren op de uitspraak (weet niet meer van wie) dat het snel gedaan zou zijn met de mensheid als alle mannen op mannen zouden vallen en vrouwen op vrouwen. Dat is natuurlijk een non-argument, want dat zal nooit zo zijn.
Ik geloof dat het Jameyskatje was trouwens.
Kinderen kun je niet van alles opleggen, dat werkt alleen de goede verstandhouding tussen kind en ouder tegen. Je kunt ze richting aangeven, maar kiezen moeten ze zelf. Kinderen zijn zelfstandige wezens, die hun eigen keuzes moeten maken, ook op het gebied van partnerkeuze. En als het gaat om hetero of homo zijn, is er geen sprake van een keuze, dat ben je of dat ben je niet. Als je dan gaat opleggen dat je kind hetero moet zijn, forceer je de boel, wordt je kind doodongelukkig en zul je waarschijnlijk een breuk krijgen in de relatie ouder-kind. En waarom? Om niets volgens mij, ik vind het erg kortzichtig (en ouderwets) om hier op tegen te zijn. Als ouder wil je (lijkt mij) maar 1 ding, en dat is dat je kind gelukkig wordt.

_/-\o_ Amen

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:15

Saskiaatje schreef:
my_angel schreef:

Martina

Maar ik praat niet over de gemeenschap, maar over de ouders. Als ik mijn eerste vriendin mee naar huis had genomen, zonder dat mijn ouders überhaupt dachten dat ik misschien op meisjes viel, zou mijn vader een hartaanval krijgen. Het is een ouderwetse man en ik heb genoeg respect om hem te 'waarschuwen' in plaats van het in zijn gezicht te spugen.

Jouw kind hoeft jou niet te vertellen dat hij buitenlands is, jouw kind hoeft jou niet te vertellen dat hij ADHD/ADD heeft. Begrijp je wat ik bedoel? Niet alle ouders zijn zoals jij, mijn ouders spraken vroeger ook in de zin "als je later een vriend krijgt", enzovoort. Dus ja, ik vond het noodzakelijk om mijn ouders te vertellen dat ik op vrouwen val.

Zoals jij het verteld vind ik dat je als een fijne dochter hebt gehandeld en begrijp ik ook waarom jij het zo gedaan hebt!
Maar zou het niet fijn zijn dat die "instelling" veranderd? Als het niet meer nodig is?
En begint dat niet met kleine dingen als het over het huwelijk te hebben voor iedereen en niet over het homohuwelijk? Door het over iemands partner te hebben als je niet weet op welk geslacht hij/zij valt? Zodat de weg geopend wordt naar echte gelijken behandeling!
Dat is de rede dat ik tegen het woord homohuwelijk ben. Het drukt een stempel op (een groep) mensen. Alleen maar omdat zij op het zelfde geslacht vallen?!
Het homohuwelijk is een stap vooruit maar wij zijn er nog (lang) niet!

Martina

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:30

over nederland:
Van de overledenen aan aids zijn bijna negen van de tien man. Homo- en bisexuele mannen vormen de belangrijkste risicogroep voor besmetting met hiv. (is dus 90%)

dit forum bestaan enkel uit mensen die voor homohuwelijken en dat soort dingen zijn. ik weet dat er heel veel mensen tegen zouden stemmen, allerlei soorten mensen overigens. maar zoals ik al zei. die gaan de discussie niet aan. het schijnt toch al een soort van 'normaal' te zijn. en een taboe of ouderwets als je er niet voor bent.

ik vind het geen goede zaak. daarmee sluit ik de discussie van mijn kant. aangezien mijn mening toch niet serieus genomen word en men liever over 'mijn soort mensen' heen kotst.

ik snap het niet. even voor de gelovigen onder ons. jullie geloven in God. dan geloof je toch dat hij almachtig is en alwetend??. terwijl God zo'n zaak afkeurt en mannen en vrouwen heeft geschapen.. dus heb je een mening tegenover die van je schepper. denk je dus dat jij het beter weet dan God? zomaar een conclussie die ik er uit opmaak.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:33

voor :)

Sowieso in het kader van: 'Iedereen is gelijk'
En iedereen moet -op relationeel gebied- kunnen doen waar hij/ zij zich het beste bij voelt :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:36

Ik ben voor, en ik geloof niet in god :).

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:40

Ik ben voor..
Homo's en Lesbi's zijn ook gewoon mensen.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:41

jameyskatje schreef:
dit forum bestaan enkel uit mensen die voor homohuwelijken en dat soort dingen zijn. ik weet dat er heel veel mensen tegen zouden stemmen, allerlei soorten mensen overigens. maar zoals ik al zei. die gaan de discussie niet aan. het schijnt toch al een soort van 'normaal' te zijn. en een taboe of ouderwets als je er niet voor bent.

ik vind het geen goede zaak. daarmee sluit ik de discussie van mijn kant. aangezien mijn mening toch niet serieus genomen word en men liever over 'mijn soort mensen' heen kotst.

Omdat ik jouw mening niet deel houd dat niet in dat ik over "jouw soort mensen" heen kots.
Dat gaat tegen mijn mening in dat iedereen gelijken rechten heeft en dus het recht op een eigen mening.
Ik zeg niet dat je ouderwets bent en ik heb liever dat je je mening uit want dan kunnen wij er over discussiëren en misschien kom je wel met zulke goed onderbouwde argumenten dat ik van mening verander.
En dat AIDS een homo ziekte is vind ik geen goed argument (let op mijn mening).
En de discussie sluiten omdat je niet gelijk krijgt ... tja .... jammer!

Martina

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:57

die cijfers vond ik op de site van het cbs.
ik heb in mijn 1e reacties ook gezegd dat het me helemaal niet interesseert of ze wel of niet trouwen. dat moeten ze ook absoluut zelf weten. ook heb ik niet gezegd dat ik ze haat ofzo. wie ben ik? alleen ik heb wel mijn eigen mening gegeven..er werden mij vragen gesteld en die heb ik beantwoord.. en daar kreeg ik een reactie op over kotsen en 'mijn soort mensen' wat er ook mee bedoeld mag worden. daar heb ik helemaal geen zin in. ik hoef jullie gelijk ook niet, want ik weet dat ik die toch niet krijg. in een discussie hoef je niet altijd je gelijk te krijgen, dat is helemaal geen doel van mij. het heeft voor mij alleen geen toegevoegde waarde om verder te discussieren nu. want ik heb alles al gezegd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:11

jameyskatje schreef:
die cijfers vond ik op de site van het cbs.
ik heb in mijn 1e reacties ook gezegd dat het me helemaal niet interesseert of ze wel of niet trouwen. dat moeten ze ook absoluut zelf weten. ook heb ik niet gezegd dat ik ze haat ofzo. wie ben ik? alleen ik heb wel mijn eigen mening gegeven..er werden mij vragen gesteld en die heb ik beantwoord.. en daar kreeg ik een reactie op over kotsen en 'mijn soort mensen' wat er ook mee bedoeld mag worden. daar heb ik helemaal geen zin in. ik hoef jullie gelijk ook niet, want ik weet dat ik die toch niet krijg. in een discussie hoef je niet altijd je gelijk te krijgen, dat is helemaal geen doel van mij. het heeft voor mij alleen geen toegevoegde waarde om verder te discussieren nu. want ik heb alles al gezegd.

In een huwelijk zijn de meeste mensen monogaam, ook de meeste homo's, dus zou het homohuwlijk in het kader van jouw 'AIDS/HIV' stelling een goede zaak zijn vanuit jouw oogpunt, toch? ;)

Volgens mij zijn de meeste AIDS/HIV besmette mensen drugsgebruiker hier in Nederland, maar goed; dat is een discussie die we hier niet hoeven te voeren. :)

En 'God keurt het af' las ik ergens; is dat zo? Of zijn zijn woorden die op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden misschien verkeerd geïnterpreteerd door degene die het opgeschreven heeft..? We zullen het nooit zeker weten vrees ik...

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:16

@jameyskatje Ik vind het jammer dat jij iedereen over 1 kam scheert ...
Ik vind het ook jammer dat je dus niet in ziet dat de reactie van die gene meer over die gene zegt dan over jouw en dat je dus dan maar met niemand in gesprek/discussie gaat.
Reacties die een ander onnodig naar beneden halen probeer ik te negeren, want die gene die dat doen willen niet verder kijken dan hun neus lang is.
Maar met jouw laatste zinnetje doe je dat ook een beetje. Jammer want ook al zijn wij het niet eens en misschien worden wij het nooit eens, ik vind het persoonlijk interessant om ander mans mening te horen en er over na te denken. Het kan een aanvulling zijn.

Citaat:
In een huwelijk zijn de meeste mensen monogaam, ook de meeste homo's, dus zou het homohuwlijk in het kader van jouw 'AIDS/HIV' stelling een goede zaak zijn vanuit jouw oogpunt, toch? ;)

Volgens mij zijn de meeste AIDS/HIV besmette mensen drugsgebruiker hier in Nederland, maar goed; dat is een discussie die we hier niet hoeven te voeren. :)

En 'God keurt het af' las ik ergens; is dat zo? Of zijn zijn woorden die op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden misschien verkeerd geïnterpreteerd door degene die het opgeschreven heeft..? We zullen het nooit zeker weten vrees ik...

Ik kan mij erg vinden in dit antwoord!
Martina

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:29

Urielle schreef:
Voor, omdat ik voor gelijkwaardigheid voor ieder mens ben, he of ho of bi, zwart, wit, rood, geel of bruin, groot of klein, dik of dun.

ik sluit me hier volledig bij aan :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:36

Myukii schreef:
Ik ben hárdstikke tegen homo's! En tegen pennen, ook. En kaartspelletjes moeten al helemáál verboden worden! Dan ben ik nog niet te spreken over onderbroeken, daar ben ik zo tegen!

Ik ben wel ernstig voor papier! En ik ben erge voorstander van parketvloeren. :)

Kortom: Onzinnige stelling. Hoe kun je nou voor of tegen homoseksualiteit zijn? :D

Amen.

Ik vind het ook echt te belachelijk dat homoseksualiteit uberhaupt een discussiepunt is eigenlijk.
Wie ben jij om over andermans gevoelens of relatie te oordelen.
We gaan toch ook geen discussie houden over of je wel mens mag zijn?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:38

Persoonlijk ben ik ook voor, maar vind het zeker interresant om de mening van iemand die daar anders over denkt te lezen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:13

Myukii schreef:
Ik ben hárdstikke tegen homo's! En tegen pennen, ook. En kaartspelletjes moeten al helemáál verboden worden! Dan ben ik nog niet te spreken over onderbroeken, daar ben ik zo tegen!

Ik ben wel ernstig voor papier! En ik ben erge voorstander van parketvloeren. :)

Kortom: Onzinnige stelling. Hoe kun je nou voor of tegen homoseksualiteit zijn? :D

Deze argumentatie slaat echt nergens op.

Het homohuwelijk gaat wel iets verder dan tegen homo's zijn of niet.... Het huwelijk gaat wel iets verder dan het vastleggen van je liefdesgevoelens. Het huidige homohuwelijk heeft ook niet dezelfde rechtsgevolgens als het heterohuwelijk. In principe gaat het homohuwelijk voorbij het voornaamste doel van het huwelijk, de afstammingsrechtelijke gevolgen en gezag hebben over je kinderen.

Maar dit komt omdat de samenleving anders aan is gaan kijken tegen het huwelijk. Men gaat het steeds meer zien als het vastleggen van je gevoelens. Maar dat is niet in alle kringen het geval. In de gelovige kringen is het huwelijk nog net zo belangrijk als vroeger.
Bovendien is homoseksualiteit in heel veel met name gelovige kringen helemaal niet zo geaccepteerd. Jullie zijn, net als ik, opgegroeid dat homo's en hetero's gelijkwaardig zijn. Maar wat als je van kinds af aan al hoort dat dit niet het geval is. En dat dit 'vies' is. Mijn oma vindt het al vreselijk dat mijn broer en zijn vriendin samenwonen zonder getrouwd te zijn. Dus ik wil niet weten wat zij van homoseksualiteit vindt.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:21

Het principe dat homoseksuele stellen ook mogen trouwen vind ik perfect, ik hoop alleen dat dat over een poos niet homo huwelijk maar gewoojn huwelijk genoemd wordt. Homo's zijn ook gewoon mensen die van andere mensen houden.

Als ik later kinderen krijg die mamma vertellen dat ze homoseksueel zijn, zal ik wel even denken "ooh...", maar meer omdat het niet veel voorkomt en het anders is. Verder zou ik hem/haar gewoon aanmoedigen zijn/haar vriend/vriendin mee naar huis te nemen enz. Het blijft een liefdes relatie, maar dan een beetje anders.

Homoseksualiteit, daar kan je niks aan doen. Ben je homo, kom je daar niet vanaf. Het is een aangeboren afwijking (ja afwijking!) Dieren zijn namelijk onder andere gemaakt om zich voort te planten. En daarvoor moeten ze zich tot een soortgenoot van het andere geslacht aangetrokken voelen.
Ben je homoseksueel, dan is er iets in je chromosomen mis.

Ik wil hiermee niet zeggen dat homoseksualiteit een handicap is o.i.d. maar wel dat hoe je het ook wendt of keert, je kan er niks tegen doen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:00

Voor!

Het gaat erom dat iedereen gelukkig is in het leven. Dat is toch het belangrijkste? Nou als die twee vrouwen of die twee mannen nou gelukkig zijn met een homo huwelijk, is het toch goed. Zijn ook net zo goed mensen en ik heb er geen problemen mee.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:05

Voor! iedereen is gelijk en iedereen mag zijn of haar eigen geliefde kiezen en trouwen :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:30

Tayga schreef:
Myukii schreef:

Deze argumentatie slaat echt nergens op.

Het homohuwelijk gaat wel iets verder dan tegen homo's zijn of niet.... Het huwelijk gaat wel iets verder dan het vastleggen van je liefdesgevoelens. Het huidige homohuwelijk heeft ook niet dezelfde rechtsgevolgens als het heterohuwelijk. In principe gaat het homohuwelijk voorbij het voornaamste doel van het huwelijk, de afstammingsrechtelijke gevolgen en gezag hebben over je kinderen.

Maar dit komt omdat de samenleving anders aan is gaan kijken tegen het huwelijk. Men gaat het steeds meer zien als het vastleggen van je gevoelens. Maar dat is niet in alle kringen het geval. In de gelovige kringen is het huwelijk nog net zo belangrijk als vroeger.
Bovendien is homoseksualiteit in heel veel met name gelovige kringen helemaal niet zo geaccepteerd. Jullie zijn, net als ik, opgegroeid dat homo's en hetero's gelijkwaardig zijn. Maar wat als je van kinds af aan al hoort dat dit niet het geval is. En dat dit 'vies' is. Mijn oma vindt het al vreselijk dat mijn broer en zijn vriendin samenwonen zonder getrouwd te zijn. Dus ik wil niet weten wat zij van homoseksualiteit vindt.

De beginpost is veranderd. Er stond eerst voor of tegen homosexualiteit ipv homohuwelijk.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:33

Dan nog vind ik homoseksualiteit niet te vergelijken met een parketvloer :o

Ik snap wel wat ze bedoelt, maar het komt erg vreemd over. En helaas bestaan hier nog discussies over, dus het is helemaal geen vreemde stelling van de TS.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:37

Voor. Als mensen onvoorwaardelijk van elkaar houden moeten ze dat allemaal op dezelfde manier kunnen laten vastleggen.