Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:46

Met een aantal punten ben ik het wel eens, en dat zijn vooral de punten over de zorg. Ik werk zelf in de zorg en alles wat hij zegt over de zorg is waar. De mensen worden 1x per week gedoucht, mensen die al hun leven lang roken moet naar buiten of naar een rookhok, personeel heeft niet altijd tijd om diegene te brengen dus roken ze maar niet. en ga zo maar door. Hij is de enige die zo gedetaileerd praat over de zorg en ik geloof ook wel dat hij het werkelijk waar uit zou gaan voeren, ik merk eigenlijk niet dat de plannen uitgevoerd worden die andere partijen bedacht hebben. maar dat kan aan mij liggen.. Overigens ben ik het er ook mee eens dat de straffen in nederland hoger moeten worden dus voor iedereen, wat is dat nou, soms hoor je dat mensen 6jaar gevangenis krijgen voor moord! vind het belachelijk kort en vind ook dat ze het te goed hebben in de gevangenissen, laat ze maar hun zonde overdenken..
Laatst bijgewerkt door Suus88 op 17-09-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:46

hahaha dat haar: Dat zorgt voor de Wild in Wilders :D

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:48

SecretLIN schreef:
weer zo'n zielige opmerking over zijn haar pff zijn haar is apart en gedurft :D

Reageer jij dan ook eens onderbouwd op mensen die het niet met hem eens zijn, je hebt het zelf nu ook alleen over zijn haar :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:48

MoonChloe schreef:
Pashon schreef:
Wilders is misschien niet zo tactisch in zijn uitspraken maar hij zegt toch wat veel mensen denken.

getver ik hoop echt dat het niet zo is?? :\

Oh zeker wel. ;)

Er zijn enorm veel mensen die zich wel - al is het maar enigzins - in de uitspraken van Wilders kunnen vinden. Wilders zelf overdrijft (imo) enorm, maar er zijn er echt een boel die toch wat in zijn boodschap zien, alleen al omdat hij laat blijken dat hij meer is van de directe aanpak (of het ook zo is, vraag het niet aan mij).

Ik zelf heb niks met de vent (al kan ik me heel soms wel iets voorstellen bij zijn plannen, maar hij gaat vaak veel te ver :n ).... maar het is een feit dat hij wél voor discussievoer zorgt in de kamer. :D

Somebody_

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:50

Alle oppositieleden hebben zo'n grote mond, maar als ze op dit moment op de positie van het kabinet zouden hebben gezeten, dan vraag ik me af hoe anders ze zouden hebben gereageerd.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:50

Van mij mag wilders wel hoge ogen gooien, ben wel benieuwd wat hij er dan ook van waar gaat maken.
Vind zelf dat hij in sommige punten te ver gaat(buitenlanders, maar denk dat toch een groot deel van de bevolking ook wel problemen met buitenlanders heeft,als je alleen al in utrecht kijkt dat ze extra beveiliging nodig hebben vind ik niet normaal en de gevangenissen is het grootste deel buitenlander) maar aan de andere kant heeft hij ook heel veel goede punten, wat mij wel erg aanspreekt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:51

Valt me trouwens op dat niemand het positieve van zijn uitspraak er gister bijhaald: het geld gaat naar blijf-van-mijn-lijfhuizen ed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:53

Ik vind er niets positiefs aan als iemand met een belachelijk voorstel komt wat al moeilijk is uit te voeren....
Hij heeft best goede punten ertussen hoor, maar het idee wat hij nu weer had is gewoon ehhh onuitvoerbaar :P

Dus dan maakt mij het doel waar de tax heen gaat ook niet uit... want het idee is gewoon absurd. Bovendien wil hij meer geld in de zorg stoppen, gaat nogal lastig als je eerst het geld in blijf-van-mijn-huis wil stoppen. Dus dan spreekt hij zichzelf al tegen...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:56

weet je wat ik nou eigenlijk nog het ergste vind aan al deze uitspraken van hem.
je maakt er mensen boos mee die minder fijne bedoelingen hebben.
daarom moeten zijn veiligheids maatregelen weer extra aangeschrept worden...
en wie mag dat betalen.......
hij roept wij betalen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:58

Betalen wij zijn beveiliging? of moet hij dat zelf uit eigen zak betalen (of uit de zak van zijn partij)?
Weet wel dat ayaan het nu weer zelf moet betalen (toch?) omdat ze niet meer in NL woont.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:58

Dan kom ik maar weer terug op de bezuinigingen, want na dinsdag zijn bij mijn mijn ogen toch wel geopend en dan vraag ik me toch af waar Wilders alles van gaat betalen.

Betere zorg, kost meer geld
Langere straffen, kost meer geld
Meer blauw op straat, kost meer geld
AOW vanaf 65, kost meer geld
Beter onderwijs, kost meer geld
En zo kan ik nog wel een tijd doorgaan....

Die paar allochtonen die worden teruggestuurd omdat ze in de fout gaan hier, dat brengt echt niet zoveel geld op om alles te kunnen bekostigen.

Ik vind het hele mooie ideeen van GW, die veel mensen aanspreken, maar of ze uitvoerbaar zijn.... dat mag hij van mij dan maar 'ns bewijzen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:00

Het zou een schande zijn in Nederland als hij vroegtijdig aan zijn einde komt.
Soms is Nederland helemaal niet zo openminded als men denkt.
Eigenlijk zitten jullie hier maar lekker hier op Bokt, allerlei uitspraken te doen, waarvan ik persoonlijk denk: "Jeetje, wat erg dat je dat denkt". Het zou ontzettend erg zijn, als je daarvoor een kogel in je hoofd krijgt.
Voor mij zegt Geert Wilders gewoon wat hij wil, en wat er eventueel zou moeten veranderen. De mening van vrijheidsuiting is het belangrijkste wat het er is. Ik was ook een groot voorstander van Pim Fortuyn. En naar mijn mening is die ook het hoekje om gegaan omdat hij z'n mening uitsprak. Gelukkig zitten wij hier met al onze meningen, relatief veilig achter de pc! ;D

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:00

Welshcobfan schreef:
Betalen wij zijn beveiliging? of moet hij dat zelf uit eigen zak betalen (of uit de zak van zijn partij)?
Weet wel dat ayaan het nu weer zelf moet betalen (toch?) omdat ze niet meer in NL woont.

Ik dacht dat wij dat betalen... het klopt dat Ayaan het zelf betaald maar dat was dan ook wel een andere verhaal.
ik heb begrepen dat dat dus fijn onze belastingcenten zijn.... en maar bezuinigen maar ondertussen....
kijk tuurlijk sommige mensen hebben beveiliging nodig maar als je dit roept weet je ook wat de gevolgen kunnen zijn.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:02

Yep, kamerleden die beveiligd moeten worden, dat betaald de belastingbetaler. Ayaan was geen kamerlid maar GW is dat dus wel.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:03

Ik ben het met veel dingen eens wat Wilders betreft.
Hij durft in ieder geval wat te zeggen. Alleen tax voor hoofddoekjes is idd ieeetsie te overdreven.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:05

Somebody_ schreef:
Iemand hier had het over een coalitie tussen CDA en PVV, denk het niet hoor :D:
Citaat:
Balkenende wijst heffing op hoofddoekjes af DEN HAAG - Het kabinet ziet helemaal niets in het voorstel van PVV-leider Geert Wilders om belasting te heffen op het dragen van een hoofddoekje.
Dat maakte premier Jan Peter Balkenende donderdag duidelijk tijdens de tweede dag van de Algemene Beschouwingen. Woensdag, toen Wilders zijn plan presenteerde, sprak minister Eberhard van der Laan (Integratie) al van een „volstrekt hysterisch” voorstel.

Balkenende benadrukte dat zo'n voorstel niet past in „een land waar plaats is voor iedereen en waar we respectvol met elkaar omgaan”, zoals hij dat voor ogen heeft.

Wilders oogstte woensdag ook louter kritiek uit de Tweede Kamer. De PVV-leider vindt dat er snel iets gedaan moet worden aan de „ontzettende groei van hoofddoekjes” in het straatbeeld.

En dat laatst dikgedrukte sluit ik me volledig bij aan!

Dan ga ik je teleurstellen, ik zit er over te denken om ook met zo'n kopvod te gaan lopen. Ik ben overigens Nederlands-joods, vind je het dan ook erg?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:07

Je moet het wat beter lezen: er staat juist dat Somebody het idee van Wilders absurd vind en dat ze gaat voor respect ;)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:10

hetbommeke schreef:
Dan kom ik maar weer terug op de bezuinigingen, want na dinsdag zijn bij mijn mijn ogen toch wel geopend en dan vraag ik me toch af waar Wilders alles van gaat betalen.

Betere zorg, kost meer geld
Langere straffen, kost meer geld
Meer blauw op straat, kost meer geld
AOW vanaf 65, kost meer geld
Beter onderwijs, kost meer geld
En zo kan ik nog wel een tijd doorgaan....

Die paar allochtonen die worden teruggestuurd omdat ze in de fout gaan hier, dat brengt echt niet zoveel geld op om alles te kunnen bekostigen.

Ik vind het hele mooie ideeen van GW, die veel mensen aanspreken, maar of ze uitvoerbaar zijn.... dat mag hij van mij dan maar 'ns bewijzen.

Helemaal mee eens..
Maar dat is het waar ik me zo erger aan wilders.. Hij kraamt alleen dingen uit, zonder erbij na te denken..

Nou dat wil ik niet als hoofd van mijn land hoor..
Ik vrees dat wilders vroegtijdig aan zijn einde komt.. Iemand die hem door zijn kop schiet vanwege uitspraken..
En mocht dit door een allochtoon gebeurt zijn, nou dan kan er gezegt worden: zie je nou wel...

En daar vrees ik voor..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:10

Over hoe het met Wilders gaat eindigen ga ik niet voorspellen, maar wat iemand al eerder genoemd heeft hoop ik op, namelijk dat hij na verschillende blunders in de vergetelheid raakt..

Mocht Wilders succesvol aan de macht komen, dan heeft hij mij het land uit. Ik wil er niet over na denken, wat voor een onderdrukkende praktijken hij wil uithalen.

Zijn partij programma heb ik doorgenomen, enige tijd geleden, toen vond ik het een hoop onzin. Het enige waar hij mijn steun in heeft is het verbeteren van de oudere zorg en hogere straffen, maar de rest vond ik echt bagger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:12

Vraag mij ook af hoe hij alles wil financieren...
He needs to put his money were his mouth is :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:14

seren schreef:
Ik ben het wel eens met een aantal dingen die Wilders aanhaalt waar ik geen andere partij niet of bijna niet over heb gehoord:

Ouderen
Kinderen
Jeugdzorg
Onderwijs
Straffen

Nou dan heb je kennelijk niet naar de live-uitzending van de Algemene Beschouwingen gekeken want bijna alle partijen die aan bod kwamen met interrupties vielen het kabinet hierop aan. Laten we nou in hemelsnaam niet vervallen in de domheid dat alleen Wilders deze punten aankaart.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:15

Daphna schreef:
Dan ga ik je teleurstellen, ik zit er over te denken om ook met zo'n kopvod te gaan lopen. Ik ben overigens Nederlands-joods, vind je het dan ook erg?

Pardon? Ik ben absoluut niet tegen hoofddoekjes. DAAROM STAAT ER OOK: HET LAATST DIKGEDRUKTE, OFTEWEL 'WAAR WE RESPECTVOL MET ELKAAR OMGAAN'. Misschien kun je voortaan even beter lezen, voordat je iemand aanvalt!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:28

Citaat:
Wilders oogstte woensdag ook louter kritiek uit de Tweede Kamer. De PVV-leider vindt dat er snel iets gedaan moet worden aan de „ontzettende groei van hoofddoekjes” in het straatbeeld.

dus je bent het daar niet mee eens? Ik heb gelezen, misschien begrijp ik je niet goed.

Somebody_ schreef:
Daphna schreef:

Pardon? Ik ben absoluut niet tegen hoofddoekjes. DAAROM STAAT ER OOK: HET LAATST DIKGEDRUKTE, OFTEWEL 'WAAR WE RESPECTVOL MET ELKAAR OMGAAN'. Misschien kun je voortaan even beter lezen, voordat je iemand aanvalt!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:32

Daphna schreef:
Citaat:

dus je bent het daar niet mee eens? Ik heb gelezen, misschien begrijp ik je niet goed.

Somebody_ schreef:

Kun je nou echt niet lezen wat ik geschreven heb? Ik heb geschreven dat ik het eens wat met het LAATST DIKGEDRUKTE, dus het gedeelte wat ik in die tekst DIKGEDRUKT heb. En dat stuk was: WAAR WE RESPECTVOL MET ELKAAR OMGAAN. Dat betekent dus dat ik niet tegen hoofddoekjes ben, en voor respectvol omgaan met elkaar. Dat kun je uit al mijn eerdere berichten ook wel opmaken, lijkt mij.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:34

Persoonlijk vind ik het echt een kwal van een vent met nogal aparte opvattingen.

Ja het is hier vrijheid van meningsuiting, dus dan moet je je mening maar even een paar keer uitvergroten en ongenuanceerder maken zodat het halve volk erover heen valt? :n