Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:* is nog steeds benieuwd in welk dorp de boerinen met hoofddoeken te bezichtigen zijn*
Sok schreef:Plus dat de tweede kamer in mijn ogen veel meer moet doen voor de WEL aangepaste mensen of mensen die zich wel wíllen aanpassen.
Lyonesse schreef:Ik zou het helemaal niet erg vinden om thuis te moeten zitten om op de keinderen te passen en het huishouden te doen terwijl kerel aan het werk is hoorZal vast niet de enige zijn die geen last heeft van die "onderdrukking"
Marieke_K schreef:Lyonesse schreef:* is nog steeds benieuwd in welk dorp de boerinen met hoofddoeken te bezichtigen zijn*
http://www.klederdrachtgroepmooizeeland ... dframe.htm
In zeeland onder andere. Zij het in andere vorm, maar een doek over je hoofd is een hoofddoek
Marieke_K schreef:Dat ben ik wel met Merrietje eens. Mensen als Wilders kan je beter in het openbaar laten spreken, dan komen mensen er hopelijk wel achter dat hij onzin uitkraamt.
@Yeyo: er zijn genoeg autochtonen vrouwen die thuis moeten zitten en niet deelnemen aan 'de maatschappij' of die op een andere manier onderdrukt worden. Dit speelt niet specifiek bij moslims. Daar moet breed op worden ingezet.
sarabande schreef:Sok schreef:Plus dat de tweede kamer in mijn ogen veel meer moet doen voor de WEL aangepaste mensen of mensen die zich wel wíllen aanpassen.
Dat is waar, maar die krijgen ook steeds deze drek over hun hoofd, want hij heeft weer nog veel meer fraais gezegd over die bevolkingsgroep. Daar zou ik me op de duur ook door aangesproken voelen.
Temeer omdat het wat onbegrijpelijk is dat veel mensen hun schouders ophalen zo van die is niet wijzer, terwijl al meer dan 20% van de Nederlanders zegt op hem te willen stemmen.
Beste zou zijn als dat nog meer wordt en hij echt in de regering komt, liefst met Balkenende
Marieke_K schreef:@yeyo: christenen zijn ook geen lieverdjes hoor..
Ronne schreef:@Sok:
Ten eerste: Het is een zeer kleine groep allochtonen die zich niet weet te gedragen en dat zijn dan ook nog eens vooral jongens/mannen. Géén vrouwen en meisjes.
Ten tweede: Over aanpassen gesproken: Als ik met rozen haar en een groene tuinbroek met paarse stippen rond wil lopen, moet ik dan maar belasting betalen?
Ten derde: Die mensen hebben wij zelf hierheen gehaald om de vuile klusjes voor ons op te knappen. Daarnaast hadden zij het enorm slecht in Marokko/ Turkije. Ik ga ervan uit dat als jij hier ligt te creperen van de honger en je kinderen doodgaan van iets simpels als je griep, jij ook maar wat graag naar een ander land zou gaan om kl*tewerk te doen voor een schijntje, zodat je ten minste geen honger hebt. En als je daar dan bent, denk je dat jij dan een hofddoek op doet, binnen een half jaar vloeiend en foutloos berber spreekt en 6x per dag richting mekka bidt? Ik denk het niet, want jij zal waarschijnlijk vasthouden aan wat je kent en geleerd hebt, omdat dat je steun geeft in een vreemd land.
Ten slotte wil ik je vragen alsjeblieft niet alle allochtonen over een kam te scheren. Als je op een open manier met hen in gesprek gaat, zul je merken dat allen hier graag wonen en het niet kwaad bedoelen met dit land.
Ik kan er gewoon niet bij met mijn verstand dat er echt mensen in Nederland rondlopen die liever anderen laten sterven van honger, ziektes en oorlog, dan dat ze ze verwelkomen in hun land. Alleen omdat ze 'anders' zijn en Nederland 'veranderen'. Zij zijn hier te gast, zouden we hen dan niet moeten verwelkomen en zich thuis laten voelen?
Ik zou echt iedereen willen vragen the bigger person te zijn en de eerste stap te zetten!
Yeyo schreef:Tja, daar is maar 1 verklaring voor he....angst.
Stel je voor dat 9/11 hier gebeurt, dat Bin Laden zijn zinnen hier op een kerncentrale zet....
Dit kabinet laat zich regeren door angst.
Moslims hebben toch niks te verliezen, ze worden ermee geindoctrineerd dat er een berg maagden op ze ligt te wachten als ze als martelaar het leven laten.
Ik ben ervan overtuigd dat als het merendeel van de moslims zich niet blind zou laten leiden door de Koran, dan was Nederland al láng van de kaart geveegd.
Wat zeg ik, maak daar maar het complete westen van!
Gezellig van die Talibs door de straten die je afranselen omdat je onbedekt, zonder man op straat loopt
merrietje schreef:Lyonesse schreef:* is nog steeds benieuwd in welk dorp de boerinen met hoofddoeken te bezichtigen zijn*
Ja, ik ben opzoek naar het dorpje waar ik op bezoek was in Zeeland.
Maar in ieder geval, je kunt een willekeurige katholieke kerk in stappen, en dan zie je een Maria beeld, met een hoofddoekje om
Yeyo schreef:nou die word nog steeds vereerd toch??