Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Overigens leuk, de enige studentenvereniging die hieronder bij de Google Ads verschijnt (althans bij mij) zijn de Navigators - en die hebben nou net geen ontgroening
Sedaru schreef:katiavl schreef:Waarom alles verbieden als het in sommige gevallen wel goed gaat.
Het gaat bijna altijd goed, zeker de laatste jaren.. En dan kun je alles gaan verbieden waarbij je het risico loopt dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren..
Diablo schreef:Ik ben echt erg benieuwd wat dan die geweldige dingen zijn, die je terugkrijgt voor het jezelf laten vernederen. Want dat moet inderdaad wel heel wat zijn.....
En ik ben ook oprecht benieuwd wat voor ontgroening jij bijv. hebt moeten doorstaan, wil je dat vertellen? en wat je er nu voor terug krijgt?
Blue_Eyes schreef:Ik las in de krant ook een verhaal over een studentenvereniging van geneeskundestudenten, die bij de ontgroening van de feuten een medicijncocktail uitdeelden waardoor verschillende feuten in het ziekenhuis moesten worden opgenomen. Ook niet charmant en had heel erg fout af kunnen lopen!
Niks tegen mensen die mee willen doen aan een ontgroening, echt niet, maar ik denk wel dat hogerejaars vaak doorschieten in wat ze de feuten allemaal willen laten doen. Ik had het er ook serieus gewoon niet voor over. En toch heb ik een leuke studietijd gehad
breezy302 schreef:Sommige ontgroeningen zijn wel grappig. Bijvoorbeeld als man verkleed als een vrouw telefoonnummer aan mensen vragen of zo iets dergelijks.
Maar er zijn zulke vernederrende, mensonterende, walgelijke ontgroeningen geweest dat ik er gewoon zwaar op tegen ben. Hebben jullie een aantal weken geleden reportage gekeken?
Een jongen overleden omdat hij zoveel water moest drinken dat hij een watervergiftiging kreeg, een meisje wat helemaal in elkaar getrapt werd en haar enkel brak, je ziet haar gillen en huilen en je ziet haar voet erbij bungelen maar hop ze kreeg nog een trap in haar bek. Dat er over mensen heen wordt gekotst....
En dat moet onze maatschappij zijn? Te triest voor woorden, ik hoop echt dat ontgroeningen verboden worden.
Inge_ schreef:Wat je er voor terug krijgt; Leuke feestjes, nieuwe vrienden die je (meestal) de rest van je leven blijft zien, de mogelijkheid om ervaring op te doen in een commissie (wat weer erg goed staat op je CV) , connecties op doen voor je latere leven enz...
Diablo schreef:Inge_ schreef:Wat je er voor terug krijgt; Leuke feestjes, nieuwe vrienden die je (meestal) de rest van je leven blijft zien, de mogelijkheid om ervaring op te doen in een commissie (wat weer erg goed staat op je CV) , connecties op doen voor je latere leven enz...
Leuke feestjes....heb ik ook, zonder ontgroening.
Nieuwe vrienden......ik ben nu 35 en ik maak nog steeds nieuwe vrienden, zonder ontgroening.
Ervaring in een commissie, ok, die heb ik niet, gelukkig ook niet nodig.
Nee, ik zie er nog steeds het nut niet van. Maar nogmaals, 's nachts een stukje roeien vind ik helemaal zo erg niet. En ik heb toch het idee dat dat nou nét niet is wat er allemaal gebeurt, aangezien het kennelijk allemaal geheim moet blijven.
Citaat:Bovendien blijft de ontgroening altijd vrijwillig. Als je er niet aan wilt beginnen, hoeft dat niet. Als je halverwege wilt stoppen, mag dat. Als je niet door een sloot heen wilt zwemmen, hoeft dat niet. Als je geen emmer bier over je heen wilt krijgen, hoeft dat niet.
Niemand dwingt je ergens toe, het is aan jou om te bepalen wat je grenzen zijn. Daar hameren de studentenverenigingen ook op, om je grenzen aan te geven. De vereniging draagt je op bepaalde dingen te doen, maar als die te ver gaan of te belachelijk zijn, gaan zij er zelf vanuit dat je weigert zoiets te doen. Doe je het toch, dan krijg je juist een zware preek omdat je je eigen grenzen niet kent en niet aangeeft.
Martenique schreef:Waar ik dan heel benieuwd naar ben, de mensen die hier allemaal heel hard roepen dat ontgroeningen verboden moeten worden, zijn of waren jullie wel studenten??
Sedaru schreef:Een roeivereniging en een faculteitsvereniging zijn geen traditionele studentenverenigingen (en zeker niet corporaal) ..
Inge_ schreef:Blue_Eyes schreef:Ik las in de krant ook een verhaal over een studentenvereniging van geneeskundestudenten, die bij de ontgroening van de feuten een medicijncocktail uitdeelden waardoor verschillende feuten in het ziekenhuis moesten worden opgenomen. Ook niet charmant en had heel erg fout af kunnen lopen!
Niks tegen mensen die mee willen doen aan een ontgroening, echt niet, maar ik denk wel dat hogerejaars vaak doorschieten in wat ze de feuten allemaal willen laten doen. Ik had het er ook serieus gewoon niet voor over. En toch heb ik een leuke studietijd gehad
Je haalt nu wat door elkaar. Een studentenvereniging is een vereniging waar allerlei verschillende studenten lid van kunnen worden, zoals het corps. Een studievereniging is een vereniging waar alleen mensen lid van kunnen worden die dezelfde studie doen, zoals geneeskunde. Een biologiestudent kan dan dus niet lid worden van een geneeskunde studievereniging. Weet je nog waar sprake van was in die krant?
Diablo schreef:Inge_ schreef:Wat je er voor terug krijgt; Leuke feestjes, nieuwe vrienden die je (meestal) de rest van je leven blijft zien, de mogelijkheid om ervaring op te doen in een commissie (wat weer erg goed staat op je CV) , connecties op doen voor je latere leven enz...
Leuke feestjes....heb ik ook, zonder ontgroening.
Nieuwe vrienden......ik ben nu 35 en ik maak nog steeds nieuwe vrienden, zonder ontgroening.
Ervaring in een commissie, ok, die heb ik niet, gelukkig ook niet nodig.
Martenique schreef:Waar ik dan heel benieuwd naar ben, de mensen die hier allemaal heel hard roepen dat ontgroeningen verboden moeten worden, zijn of waren jullie wel studenten??