Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Laura schreef:Je geeft aan dat het niet erg is als moslima's gediscrimineerd worden van school. Dat vind ik misselijkmakend.
__Laura schreef:Maar met verboden op andere scholen gaan de moslima's ook verhuizen van school (mag ik hopen). Dan krijg je weer grotere meerderheid, meer kliekjes. Wat dan als die scholen om dezelfde reden het verbod in laten gaan?
pharagirlke schreef:__Laura schreef:Je geeft aan dat het niet erg is als moslima's gediscrimineerd worden van school. Dat vind ik misselijkmakend.
Het is geen discriminatie. Op mijn school mocht ik ook geen bloesjes met spaghetti bandjes, en ik mocht ook geen pet of hoed op. En ik mocht ook geen groot zichtbaar kruis dragenHet is gelijke behandeling.
jameyskatje schreef:ben je ooit in casablanca geweest? om maar iets te noemen. de vrouwen zijn daar bijna erger dan sommige in nl! dus dat is echt een misverstand, grote steden in marokko zijn helemaal niet zo praktiserend over het algemeen.. dorpen en bergen nog wel natuurlijk. verschil tussen berbers en arabieren, je wilt het niet weten meid, vind het soms gewoon te misselijkmakend. terwijl ik de nederlandse vrouwen ben gewend (moet je nagaan )
kynshiri schreef:jameyskatje schreef:ben je ooit in casablanca geweest? om maar iets te noemen. de vrouwen zijn daar bijna erger dan sommige in nl! dus dat is echt een misverstand, grote steden in marokko zijn helemaal niet zo praktiserend over het algemeen.. dorpen en bergen nog wel natuurlijk. verschil tussen berbers en arabieren, je wilt het niet weten meid, vind het soms gewoon te misselijkmakend. terwijl ik de nederlandse vrouwen ben gewend (moet je nagaan )
als dat zo is, wat is dan de dwingende noodzaak van de moslima's hier om vast te houden aan die hoofddoek?
Ik wilde maar bij wijze van voorbeeld aanhalen dat ik mij toch ook zou moeten aanpassen als ik naar een andere cultuur verhuis...
__Laura schreef:zap schreef:Waarom gaan ze dan niet zelf een school stichtten? Ik bedoel, er zijn al moskeeen, er zijn onderhand al speciale wijken en weet ik allemaal wel niet. Een school past er dan toch wel bij neem ik aan
& wat denk je dat er dan gebeurt? Is dat een positieve invloed op integreren?