nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:42

Doosje sigaren mee naar het UWV lijkt me niet meer nodig. De sigaren hebben namelijk indirect al gezorgd voor de uitkering van jouw vriendin...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:43

Wat een kortzichtige reacties hier :=
Mensen, verdiep je eens in verschillende kanten voor je iets roept.

Ik kan me helemaal in de reacties van Consort vinden.
De relatiegeschenken (ja, die manchetknopen en sigaren) zijn hoogstwaarschijnlijk niet zomaar voor privégebruik gekocht voor een minister of andere hoge functionaris van defensie. Maar als geschenk om in overleggen een goede sfeer te creëeren voor toekomstmogelijkheden.
Dat etentje idem dito.

Ik werk zelf bij een gemeente (ja, ambtenaar dus :D) en als ik zie wat voor lastige baan de wethouders hebben...
Ik zou niet graag met ze ruilen.
Okee, wethouders hebben minder salaris dan ministers, rijden gewoon in een eigen auto rond. Maar in principe doen ze hetzelfde werk, alleen op gemeentelijk niveau.
Maar ten opzichte van een gemeente ambtenaar is het salaris niet verkeerd.
Daar tegenover staat wel dat ik 36-40 uur werk en zij toch wel een paar uur meer. Ze zijn altijd bereikbaar, werken vaak ook 's avonds. Daarnaast zijn zij degene die verantwoordelijk zijn voor alle besluiten die genomen worden. Maak ik een grote fout, dan kan dat hen de kop kosten. En ik mag (in prinsipe := ) hier blijven werken na berisping en eventueel andere maatregelen.

Het is allemaal niet zo zwartwit.
Wat denk je dat er in het bedrijfsleven gebeurt? Hier werken mensen net zo hard, maar verdienen misschien nog wel veel meer.
Waarom dan zo bevooroordeeld tegenover bestuurders/overheid? Omdat dat van belastingcenten wordt betaald? En je belasting betaalt omdat je geen keuze hebt?
Ik betaal ook elke maand aan Eneco omdat ik anders geen stroom heb. Is dat een keuze? Nee, niet echt, want stroom is in deze tijd gewoon nodig. Loop ik te miepen dat de directeur van Eneco uitgebreid gaat eten van mijn geld? Nee, want hij heeft er hard voor gewerkt. Net als de bestuurders. Ik neem een dienst van Eneco af. Net als van de overheid (ik rij op hun weg, ben blij als het licht uit lantaarnpalen kom, maak gebruik van een overheidsgebouw met mijn hobby, enz.)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:45

sarabande schreef:
ikdoemaarwat schreef:
ik geloof dat ik de volgende keer mijn vriendin maar aanraad een doosje sigaren mee te nemen naar het UWV
misschien lukt het dan ook :')

Jij vind dat een vergelijkbaar niveau :?

het was sarcastisch bedoeld sarabande
let op de smiley ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:48

Anoeska schreef:
Het UWV, waar ze geld van de overheid gaan halen bedoel je? Vervelend he, dat de overheid alles fout doet, tot ze iedere maand geld op je rekening overmaken, want dan is het toch wel weer lekker makkelijk.

wat nou lekker makkelijk?

mijn vriendin werkt hard genoeg en meer dagen gaat niet
en je krijgt niet zomaar makkelijk om even geld op je rekening te krijgen hoor
en jij moet als geen ander weten dat dat traject niet makkelijk is en je niet zomaar even geld krijgt

je ken gewoon keihard gaan werken voor je poen , wat overigens wel terecht is ,maar niet bepaald scheutig
en mag ik er op wijzen dat alle mede-arbeiders premie en belastingen betalen waar onze overheid de werklozen van betaald

me dunkt dat de harde arbeider genoeg betaald
dus het geld is niet van de overheid,maar van de burger zelf

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:55

Anoeska schreef:
Het UWV, waar ze geld van de overheid gaan halen bedoel je? Vervelend he, dat de overheid alles fout doet, tot ze iedere maand geld op je rekening overmaken, want dan is het toch wel weer lekker makkelijk.

En de overheid zorgt voor dat geld, laat me niet lachen...
Wij allemaal.
Fijn dat jij het zo goed voor elkaar hebt, ik hoop niet dat ik je ooit anders hoor piepen...
Ik vind je erg verwaand overkomen, maarja, je werkt natuurlijk wel voor de overheid...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:57

_O- _O- _O-

Alle ambtenaren rijzen uit de grond hier! :')

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:58

MamboBeach schreef:
Anoeska schreef:

En de overheid zorgt voor dat geld, laat me niet lachen...
Wij allemaal.
Fijn dat jij het zo goed voor elkaar hebt, ik hoop niet dat ik je ooit anders hoor piepen...
Ik vind je erg verwaand overkomen, maarja, je werkt natuurlijk wel voor de overheid...

Het is niet gek hoor van Anoeska, de overheid zorgt voor voor zoveel mogelijk werkgelegenheid, dus zij zorgen zeker voor dat geld.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:59

MamboBeach schreef:
_O- _O- _O-

Ik ben geen ambtenaar in elk geval... En al zou ik wel ambtenaar zijn.. Is dat een vies woord ofzo? Weet je dat politie-agenten, millitairen en leraren ook ambtenaar zijn?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:00

Ik ben ook geen ambtenaar, maar ik ken er wel heel veel. Goede en slechte. Van die hele lakse waar iedereen altijd grappen over maakt, maar ook mensen met hart voor de organisatie die 100 uur in de week werken. Net echte mensen hè, die ambtenaren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:01

Consort schreef:
Het is niet gek hoor van Anoeska, de overheid zorgt voor voor zoveel mogelijk werkgelegenheid, dus zij zorgen zeker voor dat geld.

dat klopt want ze hebben toch bediendn personeel nodig voor al hun luxe :')

wat eigenlijk te erg voor woorden is! :=

en de rest.....allemaal een cirkel.....komt uiteindelijk terug op de hardwerkende arbeider

mambobeach: tja wel toevallig he ....allemaal overheid mensen en ambtenaartjes...

anoeska: in die grappen zitten anders wel een degelijke waarheid!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:02

ikdoemaarwat schreef:
Consort schreef:

dat klopt want ze hebben toch bediendn personeel nodig voor al hun luxe :')

wat eigenlijk te erg voor woorden is! :=

en de rest.....allemaal een cirkel.....komt uiteindelijk terug op de hardwerkende arbeider

mambobeach: tja wel toevallig he ....allemaal overheid mensen en ambtenaartjes...

anoeska: in die grappen zitten anders wel een degelijke waarheid!

sorry meid, ik ben het vaak met je eens, maar vooral deze eerste zin slaat écht kant nog wal....

Mensen moeten eens ophouden zichzelf in de slachtofferrol te plaatsen... Dóe er iets aan....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:03

ben ik al mee bezig, en heb ik al verteld!

tevens was die eerste zin sarcastisch bedoeld, net als een andere zin hier in het topic
maar goed ik was vergeten dat niet iedereen dat snapt ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:05

MamboBeach schreef:
_O- _O- _O-

Is er iets mis met ambtenaar zijn? Bokt is een afspiegeling van de maatschappij (okee, behalve verhouding vrouwen/mannen dan :D), dus je kan uit elke bevolkingslaag, uit elke werksfeer, uit elke regio mensen hier op bokt vinden. En daar horen ook ambtenaren bij ;)
En ambtenaren zijn heel breed. Brandweer, politie, leerkrachten zijn ook ambtenaren ;)

Daarnaast heb ik voor deze baan ook als ambtenaar gewerkt. Had ik gewoon een minimumsalaris, was ik alleenstaand en kom ik ook echt geen auto betalen en at soms alleen maar brood omdat ik geen geld had voor luxe dingen. Dus ja, kon ook best wat geld gebruiken. Maar dan nog velde ik geen oordeel over de mensen die in de top van de overheid werkten (of waar dan ook). Want ook toen had ik al dondersgoed door dat de bestuurders hier in Nederland geen gemakkelijke baan hebben.

Edit: *gaat nu weer aan het werk, pauze is voorbij*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:21

Consort schreef:
MamboBeach schreef:
_O- _O- _O-

Ik ben geen ambtenaar in elk geval... En al zou ik wel ambtenaar zijn.. Is dat een vies woord ofzo? Weet je dat politie-agenten, millitairen en leraren ook ambtenaar zijn?

Ehm, wat denk je zelf? Zou ik dat weten of niet?
Misschien ben ik zelf wel ambtenaar, of willen worden... :') Ik moest gewoon lachen, dat mag toch...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:22

Anoeska schreef:
Ik ben ook geen ambtenaar, maar ik ken er wel heel veel. Goede en slechte. Van die hele lakse waar iedereen altijd grappen over maakt, maar ook mensen met hart voor de organisatie die 100 uur in de week werken. Net echte mensen hè, die ambtenaren.

Dat geloof ik, er zullen goede en slecht tussen zitten maar dat is met alles zo.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:34

Consort schreef:
En waar waren die manchetknopen en sigaren voor nodig? Om aan te doen en op te roken op het eerstvolgende privéfeestje?

Of misschien als relatiegeschenk voor hoogwaardigheidsbekleders van economische grootmachten om in een goede sfeer de handelsbetrekkingen aan te halen zodat er weer duizenden opdrachten kunnen worden binnengehaald door ons bedrijfsleven, er dus mensen aan het werk kunnen blijven en zo onze economie op peil blijft... Waardoor een paar manchetknopen en een doosje sigaren ineens miljoenen hebben opgeleverd voor de Nederlandse samenleving.

Doet er niet toe in mijn ogen.. Als je als goedbetaalde minister van Defentie niet eens normale handel kunt voeren zonder "steekpenningen" dan denk ik dat je niet op de juiste plek zit :P

Nee, in dit geval praat niks het goed dat de belastingcenten van de hard werkende burger uitgeeft aan buitensporige cadeau's! Handelsposities of niet! :D Je zal toch met een doos sigaren een handeltje rond weten te krijgen zeg! :D Geloof er niks van! ;)

Consort

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:37

Tja, toch is het zo dat in heel veel landen in de wereld het een hele grove belediging is om geen cadeau's uit te wisselen.

Tallie1979

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:40

Nee, dat weet ik wel! :) Maar het gaat erom dat het door de belastingbetaler word betaald, als de minister het uit zijn eigen zak zou betalen, tja, mijn zegen heeft hij.. :D

Maar aan de ene kant word er gemauwt dat er ieder jaar een tekort van 35 miljard bijkomt en dat de burger dit op gaat lossen door het meer betalen, minder krijgen, terwijl ik zie dat het er met bakken uitgaat dmv creditcards bij de overheid, tja, dan vind ik het niet zo gek dat die gaten steeds groter worden.. :D

Als je een cadeau uit wil wisselen, koop het dan zelf, als ik bij een vriendin op visite ga voor haar verjaardag dan laat ik de buurman deze ook niet kopen :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:41

Tallie_Ho schreef:
Doet er niet toe in mijn ogen.. Als je als goedbetaalde minister van Defentie niet eens normale handel kunt voeren zonder "steekpenningen" dan denk ik dat je niet op de juiste plek zit :P

Nee, in dit geval praat niks het goed dat de belastingcenten van de hard werkende burger uitgeeft aan buitensporige cadeau's! Handelsposities of niet! :D Je zal toch met een doos sigaren een handeltje rond weten te krijgen zeg! :D Geloof er niks van! ;)

Waarna de producten van die hardwerkende burger weer een afzet mogelijkheid hebben. Anders zijn de burgers in no time niet meer hard werkend, niet eens meer werkend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:41

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:

Waarna de producten van die hardwerkende burger weer een afzet mogelijkheid hebben. Anders zijn de burgers in no time niet meer hard werkend, niet eens meer werkend.

Waar in Nederland produceren wij Havajanna's? :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:42

Tallie_Ho schreef:

Les 1 van de internationale handelsbetrekkingen.
Het is écht zo....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:42

Tallie_Ho schreef:
Als je een cadeau uit wil wisselen, koop het dan zelf, als ik bij een vriendin op visite ga voor haar verjaardag dan laat ik de buurman deze ook niet kopen :+

Nee omdat die buurman daar geen profijt van heeft, die minister ook niet, maar de algehele bevolking wel, dus die betaalt dat ook ten eigen gunste.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:43

Tallie_Ho schreef:
Nee, dat weet ik wel! :) Maar het gaat erom dat het door de belastingbetaler word betaald, als de minister het uit zijn eigen zak zou betalen, tja, mijn zegen heeft hij.. :D

Maar aan de ene kant word er gemauwt dat er ieder jaar een tekort van 35 miljard bijkomt en dat de burger dit op gaat lossen door het meer betalen, minder krijgen, terwijl ik zie dat het er met bakken uitgaat dmv creditcards bij de overheid, tja, dan vind ik het niet zo gek dat die gaten steeds groter worden.. :D

amen!

wij burgergs moeten telkens maar de tekortkomingen oplossen

en wie lost de tekortkoming van de burger op!
juist...de andere burger....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:44

Tallie_Ho schreef:
Waar in Nederland produceren wij Havajanna's? :D

Nederland staat bekend om het maken van goede sigaren, wist je dat niet???

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:45

Tallie_Ho schreef:

Maar als jij in opdracht van je baas een cadeau moet kopen, om de topman van een ander bedrijf te bedanken voor het één of ander, dan betaal je dat toch ook niet zelf? Die declareer jij mooi bij de baas.
Die mensen doen die onderhandelingen en etentjes tijdens diensttijd!
Denk je nou echt dat ze voor hun lol met die lui zitten te eten of te onderhandelen? Dat hoort gewoon bij hun werk.