Alet74 schreef:Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je naar toe wilt Lord_ik. Wat probeer je nu uit te leggen? En welk verband heeft dat met een foto van Hitler bij een Belgische gastouder? Al die achtergronden zijn interessant (maar bekend en niet helemaal vrij van je eigen interpretaties, maar ok, dat doe ik ook), maar wat wil je ermee zeggen?
(Had jou vragen nog niet gelezen hoor

Ik probeer uit te leggen dat waar die dame in gelooft haar eigen zaak is en dat haar geloof niet zo absurd is als sommigen hier voorstellen maar dat mensen soms gewoon niet genoeg moeite doen om het te snappen. Daarmee bedoel ik niet dat je haar daarom in haar overtuigingen moet volgen, maar wel dat iemand echt niet gek of gevaarlijk is omdat ze een gedachtengoed volgt. Eveneens dat verkeerde ideeën geen misdaad zijn en iedereen zijn kans kan wagen haar op fouten in haar gedachten te wijzen om ze zo te veranderen zonder dat daar gerechtelijke stappen voor nodig zijn ...
En verder dat dit niet van invloed hoeft te zijn op haar werk. Een onthaalmoeder werkt in privéruimte (is dus géén openbare- of staatscrèche) en mag die naar mijn inziens ook inkleden hoe zij het wil, niemand hoeft ermee akkoord te gaan en ze moet dus ook niet neutraal zijn. Ze heeft echter wel de kinderen van een ander onder haar hoede en dus hoort ze die kinderen ook te behandelen zoals ze gewend zijn, volgens de regels van de ouders en niet zoals zij haar kind zou opvoeden.
Overigens: aangezien de achtergronden inderdaad bekend zijn hebben ze niet veel toegevoegde waarde meer zonder eigen interpretatie als je het mij vraagt

Alet74 schreef:Misschien zaten er ook wel alleen kinderen van rechts-extreme ouders, dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Maar wie weet hebben de ouders deze ruimte niet gezien en waren zij er niet van op de hoogte, ik weet ook niet wat de eigenaresse van de BSO van mijn dochter stemt.
Allochtone extreem-rechtsen he

En ik zou mijn kind persoonlijk niet achterlaten voor ik gezien had waar het terecht kwam?
Overigens, of het nu al dan niet voor het geld was dat die allochtone kinderen eerlijk behandeld werden,, ze werden het, dus ik zie
geen probleem ...

Als het van mij afhing bleef die dame gewoon onthaalmoeder ...