Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:00

Alet74 schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je naar toe wilt Lord_ik. Wat probeer je nu uit te leggen? En welk verband heeft dat met een foto van Hitler bij een Belgische gastouder? Al die achtergronden zijn interessant (maar bekend en niet helemaal vrij van je eigen interpretaties, maar ok, dat doe ik ook), maar wat wil je ermee zeggen?

(Had jou vragen nog niet gelezen hoor :+ was je niet aan het negeren)
Ik probeer uit te leggen dat waar die dame in gelooft haar eigen zaak is en dat haar geloof niet zo absurd is als sommigen hier voorstellen maar dat mensen soms gewoon niet genoeg moeite doen om het te snappen. Daarmee bedoel ik niet dat je haar daarom in haar overtuigingen moet volgen, maar wel dat iemand echt niet gek of gevaarlijk is omdat ze een gedachtengoed volgt. Eveneens dat verkeerde ideeën geen misdaad zijn en iedereen zijn kans kan wagen haar op fouten in haar gedachten te wijzen om ze zo te veranderen zonder dat daar gerechtelijke stappen voor nodig zijn ...
En verder dat dit niet van invloed hoeft te zijn op haar werk. Een onthaalmoeder werkt in privéruimte (is dus géén openbare- of staatscrèche) en mag die naar mijn inziens ook inkleden hoe zij het wil, niemand hoeft ermee akkoord te gaan en ze moet dus ook niet neutraal zijn. Ze heeft echter wel de kinderen van een ander onder haar hoede en dus hoort ze die kinderen ook te behandelen zoals ze gewend zijn, volgens de regels van de ouders en niet zoals zij haar kind zou opvoeden.

Overigens: aangezien de achtergronden inderdaad bekend zijn hebben ze niet veel toegevoegde waarde meer zonder eigen interpretatie als je het mij vraagt :P, ze dienen als argumentatie, niet als opsomming van feiten.

Alet74 schreef:
Misschien zaten er ook wel alleen kinderen van rechts-extreme ouders, dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Maar wie weet hebben de ouders deze ruimte niet gezien en waren zij er niet van op de hoogte, ik weet ook niet wat de eigenaresse van de BSO van mijn dochter stemt. ;)

Allochtone extreem-rechtsen he :P
En ik zou mijn kind persoonlijk niet achterlaten voor ik gezien had waar het terecht kwam?
Overigens, of het nu al dan niet voor het geld was dat die allochtone kinderen eerlijk behandeld werden,, ze werden het, dus ik zie
geen probleem ...

:P België is rechtser terwijl we net dit gedachtengoed ook niet compleet buitensluiten? :P Ik noem dit net liberaler ...
Als het van mij afhing bleef die dame gewoon onthaalmoeder ...

slimmerik

Re: Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:23

Zo als die mensen zijn, zo is Hitler ook begonnen. Daar laat je geen kleine kinderen bij imo :n

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:15

Ik vind dat een oppasmoeder een pedagogische functie en (daardoor) een voorbeeldfunctie heeft. Bekrompen massamoordenaars aanhangen hoort naar mijn idee niet bij de opvoeding van een kind. De sporen die Hitler heeft achtergelaten zijn nog steeds aanwezig, zelfs in dit topic. Die vent heeft zoveel leed veroorzaakt, dat goedpraten mij treurig maakt.

Ga, zoals eens eerder in dit topic werd aangekaart, een keer naar Auschwitz. Kijken of het nog even vrijblijvend 'moet kunnen' is om een foto van die freak in je woonkamer te hebben. :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:44

Het gesprek in de kinderkamer:

Kind: "Tante, wie is die meneer daar op die foto?"
Oppas: "Da's meneer Hitler, een gróót man!"
Kind: "Is hij familie van u?"
Oppas: "Nee (glimacht weemoedig), maar hij was een groot leider en een voorbeeld voor ons allemaal! Helaas is hij dood"
Kind: "Oh! wat erg.. was hij oud dan?"
Oppas: "Nee lieverd, hij is gedwongen geworden zich van het leven te benemen.."
Kind: "Wát?!! Waarom dan..?"
De oppas gaat er eens goed voor zitten en vervolgt "Nou weet je, hij wilde alleen maar goeds voor deze wereld. Hij had een droom: alle bedriegers, leugenaars, dieven en alle anderen die een beetje stuk waren, die wilde hij niet meer op onze wereld hebben. Alleen de goeden mochten overblijven en daarom liet hij al die boze mensen, die ons zo'n verdriet doen, in de kachel stoppen!"
Het kind denkt na.. en vraagt "Is dat dan net zoiets als de boze heks in het vuur gooien zodat die ons niet meer kan plagen?"
Oppas: "Ja schatje, zo is het wel! En hij heeft ook heel erg zijn best gedaan hoor! Hij heeft wel miljoenen mensen, méér dan jij kan tellen, opgeruimd. En niet alleen in ons dorp hoor, maar overal waar hij zijn soldaatjes naartoe zond om ze op te halen!"
Kind: "Echt waar? Maar da's toch goed? Waarom is-ie dan doodgemaakt?"
Oppas: "Tja kind, zo is de wereld.. de mensen willen niet altijd zien wat goed voor hen is.."

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:13

[quote="Lord_Ik](Had jou vragen nog niet gelezen hoor :+ was je niet aan het negeren)
Ik probeer uit te leggen dat waar die dame in gelooft haar eigen zaak is en dat haar geloof niet zo absurd is als sommigen hier voorstellen maar dat mensen soms gewoon niet genoeg moeite doen om het te snappen. Daarmee bedoel ik niet dat je haar daarom in haar overtuigingen moet volgen, maar wel dat iemand echt niet gek of gevaarlijk is omdat ze een gedachtengoed volgt. Eveneens dat verkeerde ideeën geen misdaad zijn en iedereen zijn kans kan wagen haar op fouten in haar gedachten te wijzen om ze zo te veranderen zonder dat daar gerechtelijke stappen voor nodig zijn ...
En verder dat dit niet van invloed hoeft te zijn op haar werk. Een onthaalmoeder werkt in privéruimte (is dus géén openbare- of staatscrèche) en mag die naar mijn inziens ook inkleden hoe zij het wil, niemand hoeft ermee akkoord te gaan en ze moet dus ook niet neutraal zijn. Ze heeft echter wel de kinderen van een ander onder haar hoede en dus hoort ze die kinderen ook te behandelen zoals ze gewend zijn, volgens de regels van de ouders en niet zoals zij haar kind zou opvoeden.

Overigens: aangezien de achtergronden inderdaad bekend zijn hebben ze niet veel toegevoegde waarde meer zonder eigen interpretatie als je het mij vraagt :P, ze dienen als argumentatie, niet als opsomming van feiten.[/quote]

Ik begrijp je nog steeds niet eigenlijk. Kijk, ik kan wel begrijpen dat mensen ergens in geloven of iets aanhangen; niets menselijks is ons vreemd ;). Maar het valt toch niet te snappen met de geschiedenis in je achterhoofd dat iemand dat A. dit gedachtengoed aanhangt en B. dat anderen hiervoor begrip zouden moeten hebben (waarom in vredesnaam?).
Ik denk dat dat wat je aanhangt, of het nu communisme, liberalisme of fascisme is, dit kleurt hoe je bent, wat je doet, wat je denkt, wat je zegt. Vooral als het in extremen gaat, en dat is in deze situatie wel het geval, anders hang je niet zo'n foto aan de muur (heb ik al eerder gezegd, maar doe het nog maar een keer).
Natuurlijk is er niets misdadigs aan als je in je hoofd goedkeurt wat Hitler heeft gedaan, maar het is wel zeeeeer discutabel.
Voor mijn gevoel (en ik heb het vast verkeerd) praat je het een beetje goed dat iemand Hitler aanhangt. Alsof je dat wat krom is, recht wilt praten, iets in die trant.
Natuurlijk mag deze onthaalmoeder (een geweldig woord trouwens!) denken wat ze wil. Maar als je de zorg voor andermans kinderen op je neemt en hiervoor betaald wordt, dan mag je als ouder er toch van uitgaan dat de situatie qua ruimte en personeel neutraal is. Maar ik weet niet hoe het qua wet bij jullie geregeld is natuurlijk.

Kun je je zin die begint met 'Overigens' nog even toelichten? Bedoel je dat de punten die worden aangehaald op grond van het feit dat er een portret van Hitler aan de muur hangt, geen toegevoegde waarde hebben omdat dit interpretaties zijn? Misschien heb je gelijk, maar ik denk dat we er wel van kunnen uitgaan dat ze redelijk gegrond zijn (omdat je anders echt niet dit soort dingen ophangt, geloof me maar!! :) ).

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:51

Er zijn ook mensen die zulke zaken doen om controverse te creeëren maar dan neem ik aan dat je dat niet doet door een portret van Hitler in je woonkamer te hangen dus ik er in het geval van de onthaalmoeder vanuit dat ze het doet omdat ze gelijkaardige of dezelfde idealen heeft als Hitler of gewoon een rare facinatie heeft voor zijn figuur, wat ik ook al een beetje bizar zou vinden...

Dat heeft ze trouwens zelf ook te kenne gegeven 'die man had geweldige ideeën', ziek vind ik iemand die zoiets komt zeggen.

Bij haar blijft het nu misschien alleen bij woorden maar stel dat zo iemand zo extreem is dat het niet alleen bij woorden blijft??

Tja, dan begin ik mij wel zorgen te maken...

Vorig jaar/2 jaar terug is er nog een incident geweest in Antwerpen (waar jullie ongetwijfeld over gelezen/gehoord hebben) waarbij een jonge man (opgevoegd in extreem-rechtse kringen) een paar allochtonen heeft neergeschoten...

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:03

Alet74 schreef:
...

Zoals ik dus al duidelijk probeerde te maken valt het wél te snappen dat ze dit aanhangt en dat ze haar job verliest door haar geloof vind ik gewoon niet eerlijk. Natuurlijk mag je alles proberen in het werk te stellen om haar gedachten en ideeën te veranderen, want als ze Hitler's gedachtengoed aanhangt volgt ze zowel de goede als de slechte kanten, maar je moet wel eerlijk blijven, anders ga je zelf in de fout. In mijn ogen doet die vrouw niets verkeerds, ze heeft niemand belogen en die kinderen ook geen onrecht aan gedaan (voor zover bekend natuurlijk), dus mag ze ook niet gestraft worden.
Zolang je in privéruimte werkt moet je werkruimte dus ook niet neutraal ingericht worden als je het mij vraagt, decoratie valt niemand aan of gaat niemand rechtstreeks beïnvloeden, zeker niet aangezien die kinderen geen besef hebben wat daar ligt en hangt, en de ouders zien net hetzelfde als de kinderen dus ze kunnen kiezen of zij dat al dan niet van invloed vinden op die kinderen. Aangezien de opvoeding/omgang met de kinderen de kinderen wél rechtstreeks beïnvloed hoort die wél neutraal te zijn natuurlijk.
Ik volg hier trouwens niet de wetgeving, maar mezelf. Ik ben van mening dat je deze dame niet veranderd door haar te verbieden onthaalmoeder te zijn waardoor deze maatregel zowel nutteloos als onrechtvaardig is aangezien ze haar job voor zover ik weet goed uitvoert. Als je haar gedachten wil veranderen, ga dan met haar discussiëren of neem meteen haar hele leven af en doe net zo drastisch als Hitler zelf "Het past niet in mijn plaatje, weg ermee".

Met mijn overigens bedoel ik dat ik niet de feiten verhaal, want dat iedereen die wel kent, maar dat ik uitleg hoe ik ze begrijp en waaruit ik dus mijn mening vorm.

@Jannipaul: Dit zou er voor mij dus ook niet bij kunnen omdat dit tegen de opvoeding van de ouders in gaat, maar dit doet ze dus niet voor zover bekend.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:52

Volgens mij is discrimineren verboden en dat is toch wel wat Hitler propageerde...
Ik snap het niet, maar wil het ook niet snappen :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 01:10

Citaat:
Klacht tegen opvangmoeder
Zij vergelijkt de islam met de joden, die volgens haar de aanleiding tot de Tweede Wereldoorlog zouden zijn. Haar man noemt zij geen neonazi, maar een 'oude nazi'. His is een fervent wapenverzamelaar.

Zijn die wapens daar ook in huis? Dat is dan toch al een reden op zich om de zaak te sluiten denk ik?

Verder kijk ik mijn ogen uit dat er mensen hier zo mild op kunnen reageren. Niet een kind zou toch aan dit soort ideeën blootgesteld moeten worden? Het feit dat er mensen zijn die een goed woord voor die man over hebben is weerzinwekkend.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:06

Citaat:
Zoals ik dus al duidelijk probeerde te maken valt het wél te snappen dat ze dit aanhangt en dat ze haar job verliest door haar geloof vind ik gewoon niet eerlijk. Natuurlijk mag je alles proberen in het werk te stellen om haar gedachten en ideeën te veranderen, want als ze Hitler's gedachtengoed aanhangt volgt ze zowel de goede als de slechte kanten, maar je moet wel eerlijk blijven, anders ga je zelf in de fout. In mijn ogen doet die vrouw niets verkeerds, ze heeft niemand belogen en die kinderen ook geen onrecht aan gedaan (voor zover bekend natuurlijk), dus mag ze ook niet gestraft worden.

Eigenlijk vind ik het heel kwalijk dat je het hebt over 'de goede kanten'. Ik vind deze kanten zeer verwaarloosbaar, ze vallen in het niet bij al het kwaad wat hij heeft aangericht en doet er in mijn ogen dan ok niet toe.
Het valt op zich te prijzen dat je in alle mensen iets goeds wilt zien, zowel in Hitler als in deze onthaalmoeder, maar er zijn gevallen (zoals deze) waarin je echt niet zo genuanceerd hoeft te zijn :+ Of beter gezegd: moet zijn!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:36

Alet74 schreef:
Citaat:

Eigenlijk vind ik het heel kwalijk dat je het hebt over 'de goede kanten'. Ik vind deze kanten zeer verwaarloosbaar, ze vallen in het niet bij al het kwaad wat hij heeft aangericht en doet er in mijn ogen dan ok niet toe.
Het valt op zich te prijzen dat je in alle mensen iets goeds wilt zien, zowel in Hitler als in deze onthaalmoeder, maar er zijn gevallen (zoals deze) waarin je echt niet zo genuanceerd hoeft te zijn :+ Of beter gezegd: moet zijn!

Zijn goede kanten wegen niet op tegen zijn slechte kanten nee, maar zo ziet zij het niet dus blijft het in mijn ogen, tenzij je haar kan overtuigen tot het tegendeel, geen correcte maatregel.
In mijn ogen moet je altijd genuanceerd zijn. Je kan ook zeggen 'geen migranten meer voor ons, we zitten vol' en dan, wanneer je de eerste de beste asielzoeker tegenkomt en z'n verhaal hoort plots van gedachten veranderen ...
Elk geval is individueel en niemand is puur slecht of puur goed. Om een oordeel te kunnen vellen moet je het ook vanuit het standpunt van die persoon bekijken. Een gek ga je ook niet straffen zoals een andere ...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:32

Dus omdat deze mevrouw de dingen anders ziet, moeten 'wij' ons hierbij aanpassen qua maatregelen? Dat lijkt me niet wenselijk.
Deze mevrouw vervult een opvoedkundige taak, dan is het niet uit te leggen aan de samenleving dat zij er zulke denkbeelden op na houdt en toch heel grote verantwoordelijkheden mag dragen. Als ze nu vuilnisman zou zijn, dan lag het wel iets anders en zou ik er qua werk minder moeite mee hebben. Dan zou ze in de werksfeer niet zoveel met mensen omgaan en niet deze opvoedkundige taak hebben (en de hierbij horende verantwoordelijkheden), wat ze dan thuis aan de muur heeft hangen zou dan minder relevant zijn.

Natuurlijk zijn mensen niet puur slecht of puur goed. Maar ik ben het niet met je eens dat je het altijd vanuit het perspectief van de persoon moet bekijken om erover te kunnen oordelen. Sommige dingen (standpunten, acties enzovoort) zijn gewoonweg niet goed te keuren, ook al ligt er een heel verleden achter zo'n persoon waardoor het wel te verklaren is waarom iemand is zoals hij/zij is. Maar kunnen verklaren is niet hetzelfde als goedkeuren. Dus misschien is het wel te verklaren waarom deze mevrouw deze denkbeelden aanhangt, maar daarom hoeven we het niet goed te keuren. Daar zit een stukje nuance in.
Ander voorbeeld: iemand die bijvoorbeeld een rotjeugd heeft gehad, mishandeld is of iets in die geest, heeft misschien wel meer 'kans' om als ouder later het gedrag van zijn/haar ouders ook te vertonen; dat kunnen we dan wel verklaren, maar we kunnen het niet goedkeuren.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:47

Alet74 schreef:
Dus omdat deze mevrouw de dingen anders ziet, moeten 'wij' ons hierbij aanpassen qua maatregelen? Dat lijkt me niet wenselijk.
Deze mevrouw vervult een opvoedkundige taak, dan is het niet uit te leggen aan de samenleving dat zij er zulke denkbeelden op na houdt en toch heel grote verantwoordelijkheden mag dragen. Als ze nu vuilnisman zou zijn, dan lag het wel iets anders en zou ik er qua werk minder moeite mee hebben. Dan zou ze in de werksfeer niet zoveel met mensen omgaan en niet deze opvoedkundige taak hebben (en de hierbij horende verantwoordelijkheden), wat ze dan thuis aan de muur heeft hangen zou dan minder relevant zijn.

Natuurlijk zijn mensen niet puur slecht of puur goed. Maar ik ben het niet met je eens dat je het altijd vanuit het perspectief van de persoon moet bekijken om erover te kunnen oordelen. Sommige dingen (standpunten, acties enzovoort) zijn gewoonweg niet goed te keuren, ook al ligt er een heel verleden achter zo'n persoon waardoor het wel te verklaren is waarom iemand is zoals hij/zij is. Maar kunnen verklaren is niet hetzelfde als goedkeuren. Dus misschien is het wel te verklaren waarom deze mevrouw deze denkbeelden aanhangt, maar daarom hoeven we het niet goed te keuren. Daar zit een stukje nuance in.
Ander voorbeeld: iemand die bijvoorbeeld een rotjeugd heeft gehad, mishandeld is of iets in die geest, heeft misschien wel meer 'kans' om als ouder later het gedrag van zijn/haar ouders ook te vertonen; dat kunnen we dan wel verklaren, maar we kunnen het niet goedkeuren.

Aanpassen qua maatregelen? Hier zijn geen maatregelen voor en de enige die er wel genomen kan worden is dat ze de ruimte verplicht neutraal maken, kan deze dame perfect r boeken, vlaggen en portret opbergen en verder gaan, want deze regel bestond nog niet ...
Daarmee verander je haar echter niet en haar verplichten te veranderen mag niet wegens de vrijheid van meningsuiting (en maar best ook, als ze veranderd moet ze dit uit vrije wil doen en daar is wat meer energie voor nodig van anderen ja maar ze gelooft er dan tenminste zelf in)...
Voor zover bewezen heeft ze die kinderen met haar opvoeding nergens beïnvloed ...
Om een persoon te kunnen begrijpen moet je je even inleven, maar daarom moet je het nog niet goedkeuren ...
En toch worden mensen met een rotjeugd minder erg gestraft dan mensen die hetzelfde gedaan hebben maar geen rotjeugd hebben gehad ...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:53

Oh maar jij hebt het in je post van gisteren, 09:36 over 'geen passende maatregel', vandaar mijn reactie.

Mensen kun je niet veranderen als ze dat zelf niet willen. Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Die speelt alleen als ze dat wat ze denkt daadwerkelijk gaat uitdragen. Ik denk niet dat 'men' haar op andere gedachten kan brengen, meestal zitten dit soort gedachten aardig ingebakken...

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:18

Weet je waar ik zo van stond te kijken, dat het blijkbaar niet bekend was bij de stichting, dat vind ik vreemd, want dan klopt er iets niet in het systeem dat de kwaliteit van zulke opvangen garandeert.

Los van het feit of het 'goed' of 'slecht' is waar deze mevrouw in gelooft, blijft het haar goed recht om daarin te geloven en dat ook uit te dragen. Wellicht vangt ze de kinderen verder prima op, zonder haar eigen sympathiën bewust over te dragen. Vraag blijft of het dan pedagogisch verantwoord is om kinderen daar onder te brengen, want onbewust gebeurt het toch dat zulk gedachtegoed wordt overgebracht (zie alleen al het schilderij) en daarom vind ik het niet verantwoord dat zij (met goedkeuring) kinderen mag opvangen. De kans bestaat dat ongewild gedachtegoed verspreid wordt, waardoor later problemen kunnen ontstaan.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:49

Gek he, je zou verwachten dat gezinnen die gastouder zijn, eerst gescreend worden...
Weet iemand of men deze situatie nu aanpakt om het te veranderen?

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:09

Ze was oorspronkelijk herkend als opvangouder bij Kind & gezin, die hebben haar nu deze herkenning afgenomen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:25

Is er dan bij de intake van de gastouder iets misgegaan of is er geen screening?

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:28

Mijn moeder werk in een bedrijf die bedjes en dergelijke maken voor de opvang van kinderen en zij werkt dus soms samen met Kind & gezin en zij zegt dat ze het niet verwondelijk vindt dat er zoiets gebeurd bij hen...

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:29

er is wel screening maar dat is blijkbaar niet grondig genoeg

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:34

Het gaat hier niet over de schilderijen Larissa3, maar het gaat over een gastouder die dit thuis aan de muur heeft hangen. Dat zou je pedagogisch niet zo verantwoord kunnen vinden! Oppassers die de leer van Hitler en de zijnen aanhangen, acht ik persoonlijk niet zo hoog. Ik vind dat je dan respect moet hebben voor alle mensen en geen onderscheid maken op grond van geloof en/of afkomst.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:37

Ik vind het echt sneu dat zoveel mensen de ernst van zulke dingen dus niet willen/kunnen inzien...

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:39

waar is dat bericht nu opeens naartoe?? :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:44

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:16

Brando090309 schreef:
Ik vind het echt sneu dat zoveel mensen de ernst van zulke dingen dus niet willen/kunnen inzien...

Ik ook, ik vind het zeer frustrerend dat wat je ook zegt, niet helemaal schijnt door te dringen. Ik vind het zeer ernstig en deze reacties erg verontrustend.
Hartstikke fijn dat iedereen mag denken en vinden wat hij/zij wil, maar dit moet gewoon niet kunnen en niet mogen kunnen. Dat waar Hitler voor stond (en staat), is alles wat niet valt onder Vrijheid van meningsuiting.