Snoevie schreef:dat zal echt niet voor de hartnekkige dramkonten werken vrees ik.
niet dat je ze dan lens moet meppen,maar een tikje op de billen is,mits in een correcte situatie toegepast,niet traumatiserend denk ik.
Ik heb nergens gezegd dat het traumatiserend zou zijn. Maar ook bij hardnekkige dramkonten (sterker, JUIST bij die groep) zijn er vele alternatieven die beter werken en minder nadelen hebben.
Citaat:de moeder uit het voorbeeld ging wel te ver,maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat het heel frustrerend moet zijn als je kind steeds het bloed onder je nagels vandaan haalt.
Ik kan het ook zeker begrijpen, maar ik durf wel op een briefje te geven dat dit niets verbeterd heeft. En dat lijkt me toch veel nuttiger: dat je een aanpak zoekt die werkt, zonder dat moeder en zoon (want dat was hier wel duidelijk het geval) zo over hun toeren raken.
Overigens zijn er genoeg ouders die hun kinderen zonder slaan opvoeden. Sommige daarvan laten hun kinderen alles doen zonder grenzen te stellen, maar genoeg kiezen bewust voor een andere aanpak.