13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:21

kensha schreef:
Nou dan mogen die piraten van mij de zeilboot aanvallen en der verkrachten.

Dit gaat veel en veel te ver, zoiets wens je niemand toe. denk even na voordat je er zoiets opzet!!
ook al is t internet en zit je veilig achter je pc, ook hoop ik dat jij een beetje respect kunt opbrengen,
iig het fatsoen om zoiets niet te plaatsen! te ziekelijk voor woorden

Ik zou mijn kinderen ook niet laten gaan, al vind ik t verhaal dat dr vader er achter volgt het wel een beetje heel veel anders maken.
des al niet te min is het niet zonder reden de eerste 13 jarige die dat zou doen, simpelweg omdat ze op school hoort te zitten.
ik vind t wel dubbel, kan me voorstellen dat als dat je grote droom is en je de kans kans krijgt dat je die wil grijpen.. had ik ook gedaan.. maar dat is vanuit mijn oogpunt als ik alleenstaand zou zijn.
vanuit t oogpunt als moeder zou ik er nog s driehonderd keer over nadenken...

toch gun ik t dat meisje wel...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:21

Heino schreef:
Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van het idee an sich vind. Wél vind ik dat ze geen uitzonderingsgeval mag zijn wat betreft de leerplicht, als de leerplichtwet nog geloofwaardig over wil komen moet ook hier geen uitzondering voor gemaakt worden, des te meer omdat het zo'n lange periode betreft.

Waarom wordt de wereld zo rigide? Waarom zouden we de regels gebruiken om mensen te beperken? De leerplicht is er om kinderen kansen te geven, niet om ze pesten. Het regels volgen alleen maar omdat het regels zijn, vind ik star en zinloos. We zijn mensen. We hebben de mogelijkheid om uitzonderingen in te schatten. Ik vind dat dit soort dingen op individuele basis beoordeeld moeten worden en niet afgekapt alleen maar 'omdat ik het ook niet mag'.

En dan zijn er nog genoeg andere bezwaren te bedenken, maar dit heeft niet zoveel te maken met het belang van het meisje maar met angst om achtergesteld te worden. En dat vind ik een heel verkeerde basis.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:28

Geen idee waarom dat zo is Shadow, maar die mensen zitten er nu eenmaal tussen, die er zelf een slaatje uit willen slaan. Da's mens eigen, niet te voorkomen. En ik denk dat de leerplichtwet minder serieus genomen zal worden wanneer men dit meisje laat gaan. Waardoor je hoogstwaarschijnlijk problemen krijgt met andere mensen die ook een geldige reden hebben (in hun ogen dan) om onder de leerplicht uit te komen. Wat de scholing niet ten goede komt. Want de boetes die je nu krijgt wanneer je de leerplicht niet na komt, zijn best fors. En het waard om aan te vechten (met daarbij misbruiken van het voorbeeld van dit meisje).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:30

Zit ze op een LOOT-school? Ben ik dan wel weer benieuwd naar...

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:30

Ik ben ook 13, maar nog geen haar op m'n lichaam denkt erover! :Y)
Ik vind het wel knap dat ze durft zeg, maar ook zeer gevaarlijk..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:36

Ik denk dat ze met z'n allen wel bewust zijn van de risico's.
Ze zal idd ook aanmeren en dan zal ze vast wel contact hebben met de volgers waaronder haar vader.

Ik zie het probleem ook niet zo, ze kwam vrij volwassen over en dit is een hele unieke ervaring.
Als het niet lukt kan ze altijd zeggen dat ze het hebben geprobeerd.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:39

Ik persoonlijk denk dat ze het niet gaat halen. Ik denk persoonlijk dat ze het niet overleefd..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:40

Huh, hoezo zou ze het niet overleven als ze idd continu een volgboot en dergelijke heeft?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:41

Ze is ook alleen naar Engeland geweest... dat zou ik al doodeng vinden en zij vind het de normaalste zaak van de wereld.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:06

gezellig een kopje thee drinken met piraatjes :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:11

LimaMambo schreef:

Nou wil ik die piraterij niet onderschatten maar dat gaat om financieel belang. Een piraat pakt liever een grote tanker van een grote maatschappij dan een meisje met een simpel bootje. De kans op uitbetaling van het losgeld is in het eerste geval nl. veel groter.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:15

Anne_GTI schreef:
LimaMambo schreef:

Nou wil ik die piraterij niet onderschatten maar dat gaat om financieel belang. Een piraat pakt liever een grote tanker van een grote maatschappij dan een meisje met een simpel bootje. De kans op uitbetaling van het losgeld is in het eerste geval nl. veel groter.

je stuurt je kind toch ook niet naar afghanistan? gevaarlijk gebied is gevaarlijk gebied en een kind van 13 hoort nog lekker buiten te spelen.. niet een wereldreis van 2 jaar door gevaarlijk gebied..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:17

LimaMambo schreef:
je stuurt je kind toch ook niet naar afghanistan? gevaarlijk gebied is gevaarlijk gebied en een kind van 13 hoort nog lekker buiten te spelen.. niet een wereldreis van 2 jaar door gevaarlijk gebied..

Vader vaart er achteraan. Daarnaast is het zo dat als ze zsm vertrekt het gebied bij Somalië kan omzeilen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:20

LimaMambo schreef:

You take the words...oeps verkeerde topic..maar je haalt me de woorden uut de bakkes...Of pa er nu wel of niet achteraan sjeest...naar school met het kindeke...Veel te jong! Die moet lekker gaan skippy ballen oid en der school afmaken. ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:24

Bizar dat zo'n kind niet gewoon 'nee' te horen krijgt.
Als mijn kinderen op hun 13 hadden voorgesteld om 3 weken in hun eentje naar Turkije op vakantie te gaan zonder begeleiding, wat denk je dat ik had geantwoord?

Maar nee, nu het zoiets bizars is als 2 jaar solo om de wereld te zeilen, is het ineens een 'geweldige ervaring'. Wat mankeert die ouders wel?
ik krijg eerder het idee dat de vader zijn droom op zijn dochter projecteert....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:28

Yinnar schreef:
LimaMambo schreef:

You take the words...oeps verkeerde topic..maar je haalt me de woorden uut de bakkes...Of pa er nu wel of niet achteraan sjeest...naar school met het kindeke...Veel te jong! Die moet lekker gaan skippy ballen oid en der school afmaken. ;)

lol jes frong topik :P

ja.. vader er achter aan.. een kogel is sneller dan papa hoor

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:31

Sonja schreef:
Ik zag 'r net op tv, lekker nuchter ding.
Van mij mag ze gaan :j

Lekker laten gaan ja, maar dan niet miepen als het fout gaat.. :Y) }:0

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:50

Pfoe wat een typische Nederlandse zuurheid proef ik hier weer. Iemand doet een keer iets ongebruikelijks, steekt haar kop boven het maisveld uit en er staan gelijk tig instanties en mensen klaar met een oordeel en om zich ermee te bemoeien (of zelfs een verkrachting toe te wensen, echt jij zou je zelf diep moeten schamen, gadverdamme zeg).
Ik denk die ouders van dat meisje en dat meisje zelf een stuk beter de gevaren kunnen inschatten en overzien dat half bokt bij elkaar. Die ouders hebben namelijk al wel dergelijke zeiltochten gemaakt en ik schat zo in dat het gros dat hier commentaar levert dat niet heeft gedaan en er amper verstand van heeft. Dat iets onbekend is en jijzelf de gevaren ervan niet kan overzien betekent nog niet dat andere mensen die er wél bekend mee zijn dat ook niet kunnen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:55

Mijn zegen heeft ze.

Ik denk dat ze meer leert van 2 jaar de wereld rondzeilen, dan 2 jaar in de schoolbanken zitten.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:05

Ik blijf het toch bijzonder vreemd vinden dat die ouders hun dochter laten gaan. Op mijn 13e mocht ik voor het eerst met een vriendin de stad in met de bus. :)

Het zegt mij ook te weinig dat die vader erachteraan vaart. Het is en blijft de zee, en die is gewoon hier en daar erg ruw. Poepielink (voor een 13-jarige) als je het mij vraagt.
Ik begrijp die ouders dan ook écht niet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:09

Fleurtje100 schreef:
Pfoe wat een typische Nederlandse zuurheid proef ik hier weer. Iemand doet een keer iets ongebruikelijks, steekt haar kop boven het maisveld uit en er staan gelijk tig instanties en mensen klaar met een oordeel en om zich ermee te bemoeien (of zelfs een verkrachting toe te wensen, echt jij zou je zelf diep moeten schamen, gadverdamme zeg).
Ik denk die ouders van dat meisje en dat meisje zelf een stuk beter de gevaren kunnen inschatten en overzien dat half bokt bij elkaar. Die ouders hebben namelijk al wel dergelijke zeiltochten gemaakt en ik schat zo in dat het gros dat hier commentaar levert dat niet heeft gedaan en er amper verstand van heeft. Dat iets onbekend is en jijzelf de gevaren ervan niet kan overzien betekent nog niet dat andere mensen die er wél bekend mee zijn dat ook niet kunnen.

Uhm wie is zuur? Het meiske is 13. Net zindelijk en nu al de oceaan over? Wie zegt dat de ouders van dit meisje deze onderneming niet onderschatten voor zo'n jong kind? Ik denk dat de ouders die hun kind toestemming geven voor iets dergelijks zwaar in de minderheid zijn. Waarom zou ze dit niet kunnen doen nadat ze niet meer leerplichtig is? Is ze gelijk een stuk ouder en kan ze zelf bepalen of ze wel of niet wil. Vooralsnog blijf ik het gevoel hebben dat vooral de ouders het "geweldig" vinden en het kind hierin meeslepen. Toen ik die leeftijd had speelde ik nog met mijn barbies. Paardrij-Cindy en Big Jack die plankjes door kon slaan... :+

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:11

Dat kind is ook ergens op de oceaan geboren en zeilen is er letterlijk met de paplepel ingegoten.

En Afghanistan ligt niet aan zee.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:13

Anne_GTI schreef:
Dat kind is ook ergens op de oceaan geboren en zeilen is er letterlijk met de paplepel ingegoten.

ooooh nou als dat zo is, is het geen probleem... :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:19

Anne_GTI schreef:

Paardrijden is er bij mij ook met de paplepel ingegoten. Toch mocht ik op mijn 13e ook niet bij wijze van 2 jaar bij Anky gaan rijden en mezelf op de hooizolder voorbereiden op mijn examen.

Het is en blijft een kind en ik vind het voor zo'n spruit echt ontoereikend om zo'n tocht aan te kunnen.
In Nederland is er gewoon een leerplicht, en daar moet naar mijn idee gewoon geen uitzondering voor mogelijk zijn in deze omstandigheden.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:22

Ach als nou iemand eens minstens de moeite nam die link hier te bekijken. Ze is maximaal 3 weken achter elkaar alleen op die boot en op zee. Ze dobbert niet twee jaar eenzaam in een bootje over de oceaan. Een veertienjarige jongen heeft eerder al de Atlantische Ocean overgestoken en komt binnenkort terug als jongste solozeiler die ooit de wereld rond gevaren heeft met 17 jaar (dus met zijn 15 vertrokken schat ik zo).
Ik denk dat de thuissituatie en manier van opvoeden van dit meisje ook niet standaard is geweest met twee ouders die ook de wereld overzeilde en dat ze daarom nu misschien grotere ideeën heeft dan de gemiddelde dertienjarige. Het is zeker een gemiddelde situatie nee, maar niet alleen gemiddeld is goed.
Ik zat trouwens met mijn 13 jaar 'net zindelijk' in de derde klas (klas overgeslagen en pas in juli jarig) en moest toen ook al gaan bepalen welk vakkenpakket ik wilde. Dat vond iedereen wel doodnormaal en dit kind zou dan maar weer moeten gaan buiten spelen. De ene dertienjarige is de andere niet.