Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:48

goed dat ik niet heenwas, had ik echt niet aangekunt! :=
dat je zo ver gaat voor je voetbalclub, zeeer zeeer triest zeg! :r
wat moet dit nou worden met de wereld?

elkaar neerschieten om een spelletje ( want dat is voetbal eigenlijk)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:55

Ik was er ook bij...vond het eerst wel leuk.
Totdat ze dus begonnen met schieten. We stonden er best wel dichtbij en stormde dus de hele menigte op ons af...keihard rennen en het was echt hoofdzaak om te blijven staan, anders werd je platgewalst. Ondertussen dus nog meer rellen en vechtpartijen enzo.
Het af en aanslepen van politie, ambulance en brandweer was niet normaal. Ze konden er ook bijna niet door. Zo snel mogelijk de fietsen gepakt en weggereden. Eerst een vriendin naar huis gebracht anders moest die een heel stuk alleen, maar ook daar kwamen 2 uur daarna de sirene's nog langs. Op een kruispunt na het strand stonden ook al een aantal auto's, scooters en fietsers bovenop elkaar, echt één grote chaos.

Maar het was idd veel te druk. We konden ook zo doorlopen want volgens mij waren alle hekken al weggesleept nadat ze waren omgegooid.
Bereik was er heel de tijd al niet. Daarom waren er helemaal veel in de stress.

Maar nou weet ik ook weer: Liever kaartjes kopen en betere beveiliging, dan gratis en dit soort dingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:57

Ik was er ook en ik heb eerlijk gezegt ook een paar klappen uitgedeeld hoor. Echt wat een zweer hing er al vanaf het begin. Ik was tijdens het schieten al weg, en de mensen die er dat moment nog hingen en misschien gewond zijn geraakt vind ik toch echt hun eigen schuld, je zag al veel eerder mensen rennen en vechten, en dat er gewonden zouden komen kon je al verwachten.

Vanaf heel vroeg was er al een hele slechte verbinding met bellen, hoe dat kwam zou ik niet weten. Maar het was al voor 9 uur niet zo'n goede verbinding.

En in het begin moest je wel door poortjes en werd je gecontroleerd, iedereen met deodorant moest zelfs ze deodorant weggooien.
Maar na 9 uur werden ineens de hekken opengegooit en kon iedereen gewoon naar binnenlopen, waarom weet ik niet. Misschien omdat er al wat mensen aan het rennen waren en het veiliger was dat je dan gewoon naar buiten kon rennen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:04

Michael1104 schreef:
als organisatie kan je hier dus helemaal niks aan doen...

of wil je 15000 personen tegen een muur zetten en alles doorzoeken?

Onzin!! ben je dr geweest??

op grote feesten als latin village, sentation enz. wordt er ook gecontroleerd, metaal poortjes, en zowiezo controle in tassen en fouileren..

ik kon zo het strand oplopen zonder dat er ook maar iets nagekeken werd.
Buiten dat waren er veel te veel mensen

kortom de beveiliging die controle uitvoert is hier heel erg tekort geschoten..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:06

ztugwell schreef:
Ik was er ook en ik heb eerlijk gezegt ook een paar klappen uitgedeeld hoor. Echt wat een zweer hing er al vanaf het begin. Ik was tijdens het schieten al weg, en de mensen die er dat moment nog hingen en misschien gewond zijn geraakt vind ik toch echt hun eigen schuld, je zag al veel eerder mensen rennen en vechten, en dat er gewonden zouden komen kon je al verwachten.

Vanaf heel vroeg was er al een hele slechte verbinding met bellen, hoe dat kwam zou ik niet weten. Maar het was al voor 9 uur niet zo'n goede verbinding.

En in het begin moest je wel door poortjes en werd je gecontroleerd, iedereen met deodorant moest zelfs ze deodorant weggooien.
Maar na 9 uur werden ineens de hekken opengegooit en kon iedereen gewoon naar binnenlopen, waarom weet ik niet. Misschien omdat er al wat mensen aan het rennen waren en het veiliger was dat je dan gewoon naar buiten kon rennen.

ja maar ook minder veilig omdat je zo naar binnen kan..

ik was er pas rond half 11, vond het eerst wel gezellig, goede muziek alleen te druk..
een uur later liep het uit de hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:07

Don_Zhivago schreef:
Michael1104 schreef:

op grote feesten als latin village, sentation enz. wordt er ook gecontroleerd, metaal poortjes, en zowiezo controle in tassen en fouileren..

Dat was later ja daar snapte ik ook helemaal niets van, in het begin werd er wel streng gecontroleerd hoor! Zonder tas mocht je doorlopen, maar met tas werd er in je tas gekeken en werdt je deodorant en drank etc weggegooit. Daarna waren ze blijkbaar moe ofzo, en kon iedereen gewoon naar binnen en naar buiten lopen wanneer ze wouden. Of het was gewoon veelste druk, want de rijen voor het controleren waren ook abnormaal, er waren ong 10 poortjes waar je doorheen kon lopen, maar er stond bij elk poortje een rij van 30 mensen achter ofzo.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:18

ztugwell schreef:

Jou conclusie dat de mensen die gewond zijn hun eigenschuld is vind ik toch wel erg kort af! Het is de jongen van 19 jaar dus zijn eigen schuld dat hij dezerdagen in zijn kist weg gedragen wordt..

Ik was er ook bij en stond op een metertje of 25 van de plek af (richting podium naar vip podium) Ik was er vanaf 6 uur al, en het feest was super! heerlijke muziek en gezellige sfeer! :)

Alleen bij de ingang en zogezegd dus achterin waren iedere keer wat rellen.... wij hebben de schoten ook gehoord en iedereen is in blinde paniek alle kanten op gaan rennen, mensen werden het vip podium opgesleurd alle kanten op.... later is een groot deel tegen de politie ingegaan, verschrikkelijk dat je dit doet... in de filmpjes zie je ook hoe de politie in het nau gedreven wordt... van mij had de politie nog veel harder op mogen treden!!!!!!!

Al dat Rotterdam holigans ik walg er van dit zijn hersenloze lui, die het op alle feestjes verknallen en hun eigen stadion in de brandsteken enof slopen.... Hoevaak gaat het tijdens het voetbal niet fout??? dit zijn hersenloze lui die hun eigen (naar hun zeggen) club kapot maken!!!

Alle voetbal fans zijn heus niet hetzelfde! echt niet! en jammer genoeg verpest dit soort groepen het voor de echte fans!

Maar deze hersenloze holigans gaan alles af zowel feesten als voetbal wedstrijden met maar een doel, zoveel mogelijk kapot maken...

Ik heb van het feest genoten :) jammer dat het zo moet af lopen.... gefoullieerd werd ik ook bijna niet... maar kom op wie een pistool meeneemt naar een feest ik toch alweer doelgericht bezig :(

Jammer dat een feest zo moet aflopen... met zoveel blinde paniek :(

Wij vertrokken half 1 vanaf parkeer terrein, hebben gewacht met weg gaan, omdat waar de auto stond de rellen waren... Waren uiteindelijk 3 uur thuis ( op een rit van normaal een half uur ) :+ en kanone wist niet dat we zoveel politie en ambulances en ME in Nl was..

_Kimmm

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:47

Ja ik blijf toch bij me mijn woord dat ik het een ieder zijn eigen schuld vind, op dat moment hoor je daar niet eens meer te zijn. Je ziet allang van te voren dat dat gaat gebeuren.
Waarom zou je in hemels naam gaan lopen kijken wat er gebeurt? Je weet toch al dat dit soort dingen gebeuren? Als dat tegenwoordig nog niet in je hoofd is gedrukt snap ik het helemaal niet meer hoor.
Ik weet echt wel wanneer ik weg moet gaan en wanneer niet hoor, het gebeurt nooit zomaar ineens dit soort rellen.

Zou best kunnen dat bij de VIP feesten het feest gezellig was, maar de mensen die op het strand zelf een gezellige zweer hebben meegemaakt kan ik bijna niet geloven. Dan heb je je ogen echt op de verkeerde plek zitten.

Dit was dit jaar ook op bevrijdingsfestival, zomercarnaval, danceparade etc.

Gelukkig was ik trouwens wel met de auto, heb gehoort dat de treinen BOMMMM- vol zaten. En dat sommige mensen zelfs uit de ramen moesten klimmen om bij hun station uit te stappen . Haha vreselijk!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:57

Ik ben er ook geweest. We liepen gelukkig net weg toen de schoten werden gelost. Complete chaos...

Edit '

Overigens, toen wij onderweg waren werden we al aangesproken door een stel Rotterdammers, of wij Hageneze of Amsterdammers waren, want dan zouden ze ons wel even inelkaar rossen.. We zijn er half uurtje geweest, gelijk weggegaan. Rotsfeer... Iedreen kon voelen dat er iets zou gaan gebeuren.

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:10

@ ztugwell :

hier ben ik het niet helemaal mee eens !!
ik woon zelf vlakbij de hoek & was er ook bij .
toen we aankwamen ( rond half 10 / 10 uur ) was er echt nog niks aan de hand ,
ja er hadden een paar jongens ruzie maar dat zie je wel meer op feestjes .
niks ernstigs gewoon normaal & niemand was in paniek of wat .
wij zijn zelf net op tijd weggegaan , want ik & een vriendin wouden nog even naar een ander feest gaan .
maar de rest van onze vrienden bleef bij sunset . Toen we op weg waren naar het andere feest hoorde ik ineens heel veel sirenes en zag echt heel veel politie/amublance enz rijden !
dus wij gelijk geprobeerd onze vrienden te bellen , maar natuurlijk geen bereik .
maar hun stonden er midden in & konden niet weg ,
jij zegt dat je dat van te voren ziet aankomen maar dat zagen hun dus niet ,
anders hadden ze wel met ons mee gegaan , ze moesten nu duiken voor hun leven .

verder vind ik dat het een heel slecht georganiseerd feest was ,.
er waren echt veeeeeel en veelte veel mensen .
en veel te weinig beveiliging .
je kon zo doorlopen bij de ingang , er waren wel poortjes gemaakt maar er werd niemand gefouileerd .
ze hadden geen vergunning voor zoveel mensen .

het is zeer jammer dat er zulke mensen zijn die niet komen voor de gezelligheid ,
maar alleen maar om de boel te verzieken .
dit soort feesten moeten ze heel anders organiseren en anders gewoon niet geven
want blijkbaar kan dit tegenwoordig niet meer .
om nog maar te zwijgen over t respect tegenover de politie dat er ook allang niet meer is !

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:31

ztugwell schreef:
Zou best kunnen dat bij de VIP feesten het feest gezellig was, maar de mensen die op het strand zelf een gezellige zweer hebben meegemaakt kan ik bijna niet geloven. Dan heb je je ogen echt op de verkeerde plek zitten.

Ik heb toch echt een topavond gehad tot deze ellende begon!! Echt helemaal niks meegekregen van agressieve lui. Stond ik misschien op een goede plaats ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:39

Don_Zhivago schreef:
Michael1104 schreef:

alsof je er geweest moet zijn om een mening te hebben...

ik kom vaak zat op grote feesten en evenementen en als je iets mee wilt nemen dan lukt dat altijd.

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:42

ja idd , op het begin was er nog helemaal niks aan de hand &
was het gewoon een gezellig feest .

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:58

Ik was er ook en ik heb echt niks gemerkt. Ja ik heb mensen over hekken zien klimmen om binnen te komen. Maar de sfeer vond ik gewoon gezellig. Wij stonden ook niet helemaal vooraan. Totdat iedereen van voor ineens aan kwam rennen. Wij zijn trouwens gewoon nog een half uur blijven staan. En ik denk dat dat wel heel veel gescheeld heeft, want ik heb geen rondvliegende strandstoelen en gevechten gezien.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:18

Was op zich ook niet zo veel aan de hand, tot die schoten er waren. Toen kwam er paniek onder de mensen...
En door de bereden politie die iedereen naar buiten ging drijven.

Was zo dom, muziek werd stop gezet en niet gezegd ofzo van: mensen verlaat het terrein.
Nee gewoon stop zetten en alles naar buiten drijven al meppend en al te paard...

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:21

bo0tjeee schreef:
Was op zich ook niet zo veel aan de hand, tot die schoten er waren. Toen kwam er paniek onder de mensen...
En door de bereden politie die iedereen naar buiten ging drijven.

Was zo dom, muziek werd stop gezet en niet gezegd ofzo van: mensen verlaat het terrein.
Nee gewoon stop zetten en alles naar buiten drijven al meppend en al te paard...

Er is wel gezegt dat de orde verstoord was en dat de politie daardoor het feest stilgelegd had. En het heeft er denk heel erg aan gelegen waar je stond. Achterin hebben wij eigenlijk niks mee gekregen van de chaos voorin. Alleen dat er later allemaal mensen op het duin stonden en de schoten. Maar achterin zijn er helemaal geen politie e.d. geweest.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:24

Ze hebben idd wel omgeroepen dat het feest stilgelegd werd op last van de politie. Diegene maakte toen ook nog een opmerking dat de raddraaiers het voor iedereen verpest hadden.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:38

Nou wij hebben niets gehoord hoor dat er iets werd omgeroepen.

Ik heb overal gestaan, voorin, achterin, in de duinen...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:41

Michael1104 schreef:
alsof je er geweest moet zijn om een mening te hebben...

ik kom vaak zat op grote feesten en evenementen en als je iets mee wilt nemen dan lukt dat altijd.
[/quote]

ja vind ik wel.. ik ga ook vaak naar grote feesten en tuurlijk kan je altijd wat meesmokkelen..
maar hier is de veiligheid niet goed geweest, er was toen ik kwam helemaal NIKS aan controle. en dat vind ik foute boel op een feest met 20.000-30.000 man

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:47

Thirsa_ schreef:
Ze hebben idd wel omgeroepen dat het feest stilgelegd werd op last van de politie. Diegene maakte toen ook nog een opmerking dat de raddraaiers het voor iedereen verpest hadden.
Ze hebben het idd omgeroepen. Volgens mij is er ook nog een filmpje waarop je het hoort.
Wij werden vanaf het midden richting het podium geduwd, maar daar was verder niks aan de hand. Heb ook geen bereden politie gezien.
Ook ik heb het niet zien aankomen. Richting het podium was het gewoon gezellig totdat die schoten er ineens waren, verder helemaal niks geen gezeik.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:27

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het niet normaal vind dat dit op zo'n feest moet gebeuren. De beveiliging vind ik wel slecht, ik ben er niet geweest, maar als ik hoor dat mensen gewoon zo door konden lopen, belachelijk.

Verder vind ik het niet normaal dat je zegt dat het hun eigen schuld is ztugwell. Deze opmerking vind ik echt héél kort door de bocht! Zoals meerdere mensen zeggen, was de sfeer niet op alle plaatsen zo slecht.

Ik heb de link van hersenscheet.com helemaal gelezen en ben zo uitgekomen op de hyves van de overleden jongen. Het is natuurlijk heel erg wat er is gebeurd.

Lijkt me echt eng als je dit allemaal mee hebt gekregen.. Sterkte voor degenen die dat nodig hebben!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:51

Ik ben er niet geweest, wou eigelijk wel gaan maar ben blij dat ik achteraf niet gegaan ben! Vanuit mijn huis heb ik denk wel 40x de sirene horen gaan dus we wisten wel dat er iets ergs aan de hand was!

Ik hoorde ook dat ze op een gegeven moment over de hekken gingen klimmen om binnen te komen en dat ze gewoon tassen met drank naar binnen kregen.

Op de tv hoorde ik ook dat de politie pas mocht ingrijpen als er wat aan de hand was en dat er als beveliging maar een stuk of 60 particuliere beveleiging mannen liepen, erg weinig op al die mensen!

Ik hoorde trouwens ook dat er iets van 30.000 man naar het feest mocht ipv 15.000 maar dat er tussen de 50.000 en 60.000 waren.

En gratis feesten kan echt wel goed gaan, ik was op het RTL feest met 30.000 man maar daar gebeurde helemaal niets, al zal het ook wel voor een groot deel aan het slag mensen komen dat op zo'n feest!

En over de ME te paard die ook onschuldige geslagen hebben, oliebol happens zullen we maar zeggen, verkeerde tijd, verkeerde plek.......

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:09

Nou kort gezegd... hier wordt ik kots misselijk van!!!! %)

Altijd mensen die de boel moeten verzieken.
Filmpjes heb ik gezien. echt schandalig.
|(

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:09

De filmpjes heb ik trouwens ook gezien.. Was er wel even van onder de indruk :\