Ik denk dat er op de extreem christelijke scholen niet over de evolutietheorie wordt gesproken. Als ouder weet je dit denk ik van tevoren en sta je hier achter.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Waarom is dat een belangrijk onderdeel??
Is maar een heeeeel klein stukje van het onderwijs.
Ik vind het belangrijker dat ze goed leren lezen, schrijven en rekenen.
Mickey schreef:Daarnaast zijn er zoveel verschillende soorten mensen, niet voor alle mensen is een soort onderwijs geschikt. Iedereen heeft een eigen manier van leren en informatie verwerking. Juist door de verschillende type scholen kun je tegemoet komen aan die verschillen.
Daarnaast moet je niet een soort onderwijs idealiseren. Overal zitten haken en ogen aan. Beter kun je kijken dat je je kind stuurt naar een basisschool die past bij de behoeften van je kind.
Lepeltje schreef:pharagirlke schreef:da's een stukkie algemene kennis, de evolutie theorie en het ontstaan van de wereld.
Veel christenen hebben genoeg aan genesis hoor.Maar goed das een andere discussie, die hebben we aleens gehad.
Brainless schreef:Ik heb vroeger ook geen evolutie theorie gehad, maar ik ben denk ik niet kortzichtiger dan mensen die dat nu wel hebben gehad.
Ik zie niet in dat de evolutie theorie en of de schepping belangrijk zou zijn voor het openstaan voor anderen. Of om het heden te kunnen verklaren.
pharagirlke schreef:evolutie theorie is oa belangrijk bij bepaalde studierichtingen "later". Door het kind dat niet te leren, geef je hem dus een achterstand als het een van die studierichtingen wilt doen. Ik weet dat er van ons bv in orthopedagogie al verwacht werd dat we de evolutie theorie kende. Dan zit je kind daar met achterstand omdat de ouders hem perse wilde laten geloven dat God in 7 dagen de wereld schiep.
Ook het ontstaan van de wereld is in bepaalde studies belangrijk. Dat zijn gewoon dingen die verwacht worden dat je die weet.
KiWiKo schreef:wel ben ik van mening dat op elke school elk geloof behandeld moet worden........... ruim behandeld moet worden........