Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kukkie schreef:hek er omheen, alle vrouwen en kinderen eruit laten en die mannen het met elkaar laten uitzoeken. Laat ze elkaar verkrachten...
Alet74 schreef:Dus jij denkt HC dat vrouwen in landen als Afghanistan het heel normaal vinden als ze geen eten krijgen als ze in de slaapkamer niet doen wat hun man wil?
Alet74 schreef:In Nederland zou je zeggen 'bedacht door iemand achter een bureau', maar ik weet niet of deze vlieger in Afghanistan opgaat.
Huertecilla schreef:Alet74 schreef:Dus jij denkt HC dat vrouwen in landen als Afghanistan het heel normaal vinden als ze geen eten krijgen als ze in de slaapkamer niet doen wat hun man wil?
Ik geef aan dat wat iemand als opvoeding heeft genoten in lijn met een algemeen aanwezige cultureel context voor die persoon normaal is. Man en vrouw.
hc
bedouin schreef:De vraag is dan: hoeveel (getrouwde) Afghanistaner mannen hebben eigenlijk de behoefte om hun vrouw eten te onthouden , uit te hongeren- vanwege het feit dat zij wel eens een fel "nee!" tegen zijn driften zou zeggen en blijft volhouden?
Alet74 schreef:Wat ik bedoel, is dat ik me niet kan voorstellen dat
bedouin schreef:maar er bestaat niet overal dat vrijdenken dat een individu zijn persoonlijke opvattingen verkondigd, zoals wij dat gewend zijn en geleerd hebben.
Alet74 schreef:Doel je hierbij op Nederland HC, w.b. die hoogst intolerante dictatuur? Verklaar je nader.
Alet74 schreef:Is die intolerante kortzichtige mentaliteit niet wereldbreed verspreid?