Man mag vrouw wettelijk uithongeren als ze seks weigert!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:04

hoorde van een kennis die heeft gediend in Afganistan, dat het een grote scheinheiligerei is. Ze drinken, blowen, en seksen met elkaar in het rond. Mannen, daar heb ik het over. Alles wat de islam verbied..

de top, de mensen met macht, weten heus wel hoe het ook kan. Deze mensen hebben macht en laten het liever hierbij. De bevolking wordt klein gehouden en weten ook niet anders. Dat wil niet zeggen dat het in stand moet worden gehouden zoals het nu gaat.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:07

Kukkie schreef:
hek er omheen, alle vrouwen en kinderen eruit laten en die mannen het met elkaar laten uitzoeken. Laat ze elkaar verkrachten...

Goed idee, als je jezelf gedraagt als een beest gewoon als een beest behandelen.
Of mhhhh meschien zijn beesten toch vriendelijker als hun, oftwel dit bericht is gewoon te gek voor woorden.
Stelletje gekken joh

Susanne

Re: Man mag vrouw wettelijk uithongeren als ze seks weigert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:24

Te idioot voor woorden :n

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:26

Hoorde gisteren op de radio ook een verslag over de verkiezingen. De journalist vertelde dat ongeveer 2/3 van de bevolking analfabeet is (zei iemand ook al eerder in het topic). Ze spraken met iemand op het platteland die dus ook niet kon lezen en verder niets wist over de beloftes van de kandidaten, hij stemde gewoon op degenen waarvan het gezicht hem het meest aansprak. Treurig eigenlijk.
@Milo: De bevolking weet misschien niet anders, maar net wat je zegt, dat is geen reden om het maar te laten zoals het is. Tijdens die reportage op de radio vertelden plattelandsmensen ook wel dat ze ontevreden zijn met hoe het er aan toegaat. Dat de president niets voor ze doet (weet niet of dat zo is, maar ze zijn niet tevreden in ieder geval). Helaas kost zoiets veel tijd. Kijk maar naar onze geschiedenis, twee industriele revoluties, wereldoorlogen en ga zo maar door.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:31

Carmenn_ schreef:
Tja, hun weten niet beter.

dat is dus onzin, deze wetten zijn er pas sinds de jaren 80, de meeste vrouwen weten nog prima hoe het was zonder deze walgelijke wetten!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:44

En ook al zouden ze dat niet weten, dan weten (voelen) ze wel dat het niet in de haak is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:05

Alet74 schreef:
En ook al zouden ze dat niet weten, dan weten (voelen) ze wel dat het niet in de haak is.

Nee hoor, dat is cultureel bepaald.

hc

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:53

Dus jij denkt HC dat vrouwen in landen als Afghanistan het heel normaal vinden als ze geen eten krijgen als ze in de slaapkamer niet doen wat hun man wil? Ik kan het me werkelijk waar niet voorstellen. Misschien dat het is ingesleten en daarmee 'maatschappelijk geaccepteerd' en dat sommige vrouwen het daarom naast zich neerleggen. Maar het wil er bij mij niet in dat alle vrouwen het dan niet aanvoelen als 'niet goed/normaal'. Dus ik zou zeggen: verklaar je nader! :+
Bij de term 'cultureel bepaald' denk ik meer aan het houden van bepaalde dieren als huisdier, dat soort zaken.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:09

Die wet lijkt mij niet onstaan vanwege de behoefte bij de bevolking.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:20

@Bedouin: wat droog ;)
Nee, dat denk ik ook niet. In Nederland zou je zeggen 'bedacht door iemand achter een bureau', maar ik weet niet of deze vlieger in Afghanistan opgaat.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:58

De vraag is dan: hoeveel (getrouwde) Afghanistaner mannen hebben eigenlijk de behoefte om hun vrouw eten te onthouden , uit te hongeren- vanwege het feit dat zij wel eens een fel "nee!" tegen zijn driften zou zeggen en blijft volhouden?
Misschien een naieve gedachte, maar degene die zo'n wet erdoor pusht, lijkt een beetje de mannelijke bevolking op stang te willen jagen of op gedachte te willen brengen en de vrouwelijke bevolking angst aan te willen jagen.
Daarnaast worden buitenlandse regeringen door dit nieuws blijkbaar ook nog eens op stang gejaagd en wij bij bokt.

Maar goed mijn opmerking bevat ook een beetje de vraag in zich: er zullen toch -hoop ik- nuchtere Afghanistanen zijn die heel hard gaan lachen om zo'n wet en hun vrouw liefdevol aankijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:38

Alet74 schreef:
Dus jij denkt HC dat vrouwen in landen als Afghanistan het heel normaal vinden als ze geen eten krijgen als ze in de slaapkamer niet doen wat hun man wil?

Ik geef aan dat wat iemand als opvoeding heeft genoten in lijn met een algemeen aanwezige cultureel context voor die persoon normaal is. Man en vrouw.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:44

Alet74 schreef:
In Nederland zou je zeggen 'bedacht door iemand achter een bureau', maar ik weet niet of deze vlieger in Afghanistan opgaat.

Aangezien in Afganistan de extremisten geen wet nodig hebben om te doen wat hen goeddunkt (ze zíjn de wet in hun gebied) kan je dit zien als een politiek machtsspel waarbij dit een opgestoken middelvinger is naar het westen door de extremisten.

De afghaanse regering is aan het koorddansen op een slap touw wat hangt tussen westerse bezetters en de politieke armen van nationalisten en het verzet.

hc

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:56

Te gek voor woorden dat ze anno 2009 zo'n wet nemen. :n
Brrr, ben blij dat ik in Nederland leef.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:46

HC heeft het boek 'Duizend schitterende zonnen' niet gelezen? Is geschreven door een Afghaan. Aanrader! :)*

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:38

Huertecilla schreef:
Alet74 schreef:
Dus jij denkt HC dat vrouwen in landen als Afghanistan het heel normaal vinden als ze geen eten krijgen als ze in de slaapkamer niet doen wat hun man wil?

Ik geef aan dat wat iemand als opvoeding heeft genoten in lijn met een algemeen aanwezige cultureel context voor die persoon normaal is. Man en vrouw.

hc

Wat ik bedoel, is dat ik me niet kan voorstellen dat de vrouwen dat daar net zo normaal vinden als dat 1 + 1 = 2. Er is toch zoiets als instinctief aanvoelen dat iets niet in de haak is? Het lijkt mij dat de vrouwen dat overal ter wereld hebben met dit soort dingen. Ze pikken het wellicht wel omdat het in de maatschappij geaccepteerd lijkt dat het gaat zoals het gaat, maar ze zullen niet denken dat het normaal is.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:22

bedouin schreef:
De vraag is dan: hoeveel (getrouwde) Afghanistaner mannen hebben eigenlijk de behoefte om hun vrouw eten te onthouden , uit te hongeren- vanwege het feit dat zij wel eens een fel "nee!" tegen zijn driften zou zeggen en blijft volhouden?

Ik denk eigenlijk dat dat best mee valt. Niet zo lang geleden hadden vouwen in ons eigen land ook een bestaan dat zo goed als volledig afhankelijk was van de man in hun leven, hebben we daar een extreem negatief beeld van? Ja er was absoluut vanalles tekort op vlak van vrouwenrechten, maar werden ze ondertussen door de mannen uitgehongerd? Tekort aan mogelijkheden, vrijheid en kansen in het leven, zeker.. maar dat dat ook wil zeggen dat de mannen verbonden aan die vrouwen ontspoorde beesten worden? dat lijkt me niet het geval.
Eigenlijk hoop ik dat voor de meeste gezinnen gewoon het traditionele leven door gaat, waarin de vrouwen echt wel hun eigen plek/rechten hebben (al is dat niet op westerse wijze). Niet alle afghaanse mannen zijn talibanmilitie, of andere krijgers, de meeste zijn (waren) gewoon boer. Ik vrees alleen dat dat in sommige regio's zo erg verstoord is dat ieder kader weg is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:29

Alet74 schreef:
Wat ik bedoel, is dat ik me niet kan voorstellen dat

Dat bedoel ik ook; dat jij je dat niet kan voorstellen is hetzelfde :)*

Dat is vanuit joúw perceptie door jouw opvoeding in jouw cultuur.

Bandida geeft een mooie relativering en de verstoring die zij meldt is veroorzaakt door de russen en het westen. Die ´herstel´ je niet door een land bezet te houden en iedereen die protesteert als terrorist in Bagram op te sluiten.

De meest effectieve oplossing is het natuurlijk evenwicht van díe cultuur te helpen herstellen ook al is dat in dit geval een set normen en waarden die niet volgens ónze cultuur zijn.
Dat is echter een punt wat je kan proberen te helpen veranderen vanuit een stabiel maatschappelijk evenwicht.
Maar ja, het westen (de VS) wil vanuit haar arrogantie niet accepteren dat de locale cultuur de enige basis is voor herstel.

hc

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:35

Alet74 ben ik helemaal met je eens: acceptatie is nog niet gelijk aan wat een individu in zijn/haar diepste beleven als normaal ervaart.

Vrouwen kunnen voor de voortgang van de groep of voor de familie enorm verdraagzaam zijn, wanneer je in landen waar taboes heersen de kans krijgt intiemer met vrouwen te praten en intieme ervaringen uitwisselt dan komen individuele opvattingen boven tafel.
Dat wat in het algemeen geaccepteerd wordt, is dan in de volksmond als normaal beschreven maar er bestaat niet overal dat vrijdenken dat een individu zijn persoonlijke opvattingen verkondigd, zoals wij dat gewend zijn en geleerd hebben.
Iets wat 'cultureel bepaald' zou kunnen heten zouden vastgeroeste denkpatronen kunnen zijn, gebruiken, vanzelfsprekendheden.
"In lijn met een algemeen aanwezige culturele context" is mi ook weer hoe naar de buitenkant gekeken kan worden om iets begrijpbaar te maken of te houden. Dat blijft imo dan theoretisch omdat altijd in elke groep elke locale gemeenschap verschillen heersen.

De opvattingen van een invidueel persoon zijn voor mij -persoonlijk- pas werkelijk interessant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:48

bedouin schreef:
maar er bestaat niet overal dat vrijdenken dat een individu zijn persoonlijke opvattingen verkondigd, zoals wij dat gewend zijn en geleerd hebben.

Dat is ook heel relatief. ´Vrijdenken´ in NL is meer een geclaímde waarde dan een werkelijkheid. De werkelijkheid is een hoogst intolerante dictatuur van grijs.
Ook de sexuele ´vrijheid´ is meer een uitspraak dan een werkelijkheid; het is alleen een ándere dwangbuis.

hc

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:35

Doel je hierbij op Nederland HC, w.b. die hoogst intolerante dictatuur? Verklaar je nader.
@Bedouin: ben blij dat tenminste iemand begrijpt wat ik bedoel! *D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:22

Alet74 schreef:
Doel je hierbij op Nederland HC, w.b. die hoogst intolerante dictatuur? Verklaar je nader.

In NL is alleen dat wat politiek correct is zonder sociale druk.
Sociale druk van de omgeving op grond van wat men víndt dat ´normaal´ is of ´niet zou moeten mogen´ op basis van het eigen superieure cultureel vooroordeel is de norm.
Dat kan je op alle fora lezen en op dít topic staat meermalen dat het westen het recht heeft met geweld normen en waardes op te leggen.
Deze intolerante korzichtige mentaliteit was dé reden voor ons om te emigreren uit NL.

hc

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:04

Is die intolerante kortzichtige mentaliteit niet wereldbreed verspreid? En dat het gras bij de buren groener lijkt, maar dat daar dan ook wel zo zijn minpuntjes te signaleren zijn?
Je eerste zin begrijp ik overigens niet helemaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:37

Alet74 schreef:
Is die intolerante kortzichtige mentaliteit niet wereldbreed verspreid?

Het is op zich een eigenschap van de mens maar nee, niet in alle samenlevingen komt dat even sterk in de vrijheidsbeperking van het individu tot uiting.

Op veel plekken op de aarde is dát gras echt groener. Zit er meestal ook een adder onder het gras. Die is in NL naar een paar reservaatparken verbannen. Dat is prettig geregeld....., voor de meeste mensen.

Onder de streep het totaal een min- en pluspunten overal ongeveer gelijk, want elk voordeel hep zu eiguh nadeel.
Wat de som voor joú is, is afhankelijk van welk relatief gewicht je aan specifieke plussen en minnen hangt.
Zo vind ik slangen op ons eigen land gewéldig: is het nadeel óók een plus :D

hc

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:45

Ik weet niet of wij nou met zijn alleen zo beschaafd zijn....
maar mensen dwingen tot dingen vind ik gewoon barbaars!