Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:En dat lijkt me dus het lastige van veganist zijn, je kan best veel eten, maar je moet er wel vaak zelf voor aan de slag. Als vegetarier heb je nog behoorlijke keuze bij een bakker, supermarkt, qua vegaburgers, uit eten, op verjaardag etc.
Ik zelf eet geen vlees omdat ik de gedachte een lijk in mijn mond te hebben walgelijk vind.... een slagerij ruikt ook naar lijk met kruiden roep ik altijd
Ook voor mijn man bak ik geen vlees, als hij dat persee wil eten moet hij dat lekker zelf maken (want ik ga niet in lijken roeren). Ons jochie van 2 eet (voorlopig) nog vegetarisch met mij mee... de deal was iig geen vlees zolang ik borstvoeding geef
Huertecilla schreef:Yeyo schreef:en ik vind mezelf een grote hypocriet dat ik het wél eet, maar dat zodra de wantoestanden in de bioindustrie ter sprake komen steek ik mijn kop in het zand, want stel je voor dat mijn eetlust vergaat...
Wij hebben er voor gekozen om ons eigen vlees te fokken, doden en slachten.
Het leeft een goed leven, wordt zo humaan mogelijk gedood en we maken er optimaal en met besef van de waarde gebruik van.
Ik train bv het varken voor de jaarlijkse winterslacht om mooi te gaan zitten voor een broodje met het slachtpistool op het voorhoofd opdat ik het daarmee totáál stressloos kan doden.
hc
Veulen84 schreef:De waarheid is echter dat je van al die verbranden botten en pezen een paar 100.000 afrikanen een heerlijke soep kunt voorzetten. En ik weet zeker dat ze er ook geen bezwaar tegen hebben om een hart te bakken en te eten.
Rani007 schreef:Zo dacht ik vroeger ook ...... maar de realiteit is dat (gekoeld) vervoer van dergelijke produkten teveel geld kost en wie gaat dat betalen. Bovendien komen hulpgoederen in dit soort gebieden 9 op de 10 keer niet aan op de plaats voor wie het bestemd is vanwege de vele corruptie in dat soort gebieden.
Ik dacht dat slachtafval verwerkt wordt in katten -en hondenvoer?
RedPassion schreef:ranna schreef:Leer kan ik niet helemaal uit de weg gaan maar doe het wel zoveel mogelijk.
Dat is ook zo ontzettend moeilijk heb ik gemerkt! Tassen e.d zijn bij mij ook niet van leer, sommige schoenen dan weer wel.
ranna schreef:Vlees eten is idd verspillend én vervuilend.
ranna schreef:Vlees eten is erg belastend voor het lichaam daar zijn veel onderzoeken naar geweest. Het jammere is dat artsen echter weinig les krijgen in voedingsleer. Ze leren hoofdzakelijk over pillen en poeders om even kort door de bocht te gaan.
Advies geven weer vlees te gaan eten is dan ook wat dubieus.
Idd de juiste dingen eten om alle bouwstoffen binnen te krijgen is belangrijk. Veel groente, veel fruit, veel noten, zaden en pitten. Dan heb je alle bouwstoffen die je lichaam moet hebben.
Als je daarnaast ook nog de suiker laat staan doe je je lijf helemaal een plezier.
Suiker kent 125 nadelen waaronder demineralisering van het lichaam. Als je mineralentekort hebt kun je vitamines gaan slikken maar dan ben je aan het dweilen met de kraan open. Beter kun je de oorzaak van de demineralisatie wegnemen = suiker laten staan.
Maar aangezien suiker erg verslavend is is dat voor de meeste mensen erg moeilijk omdat ze opgegroeid zijn met suiker in alles.
Het is zelfs bewezen dat suikerziekte type 2 terug te draaien is met enkel veganistische voeding.
Arabesk schreef:ranna schreef:Bovendien zijn zuivelprodukten niet zo gezond als altijd beweert wordt, om niet te zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor een heleboel ongewenste effecten in een lichaam wat niet verteld wordt omdat dan een heel stuk van de economie in duigen valt.
Een heleboel mensen berichten dat ze zich veel fitter voelen als ze geen zuivel gebruiken, helderder in het hoofd en hun smaak zich veel beter ontwikkeld.
Maar het is echt wonderbaarlijk dat, als je een tijdje je eetgewoontes hebt aangepast en terugkijkt naar wat je altijd hebt gegeten, je je bij veel dingen afvraagt: 'hoe heb ik dat ooit weg kunnen krijgen?'
Een mens is een raar ding
Inderdaad.
Ik ben allergisch voor melk en toen ik heel jong was stopten mijn ouders met het geven van koemelk aan mij. Natuurlijk kregen ze iedereen over zich heen, want ja melk MOET.
Maar ja, even logisch nadenken, welk zoogdier drinkt er nog melk ná zijn zoogperiodeen welk dier drinkt er melk van een ánder diersoort
Melk is bedoeld voor kalfjes, niet voor (volwassen) mensen en kinderen ouder dan vier jaar.
Het calcium in de melk zorgt juist voor botontkalking op latere leeftijd, omdat er ook een bepaald enzym in melk zit, dat calcium aan zich bindt
Rock schreef:Brrrr heb die link even bekeken. Gatver, heb meteen geen trek meer
Waar kan je vegetarische kaas halen?