AngelsDitch schreef:Helemaal mee eens Elcid.
Ik werk ook op een basisschool. Vind het heerlijk om met kinderen te werken. Maar alles wat er tegenwoordig bij komt kijken... Konden we ons maar weer gewoon bezig houden met de kinderen iets leren.
inderdaad, het is verworden tot een soort veredeld buurt en clubhuiswerk en ik háát dat 
Citaat:
Daarbij heb ik ook echt het idee dat leerkrachten ondergewaardeerd worden. Niet alleen in hun salaris, maar ook in hoe de rest van de wereld (natuurlijk niet iedereen) naar de leerkrachten kijkt.
"oh je bent juf? lekker lang vakantie" Wordt er altijd maar gezegd. Maar de mensen houden er geen rekening mee dat we gewoon soms toe zijn aan de vakanties. Neem nou alleen al de drukke december maand. Ik ben kapot na die maand altijd.
ik heb lange tijd buiten het onderwijs gewerkt en dan ben je aan het eind van een werkdag nog redelijk fit, nu voel je je elke dag alsof je al een werkweek achter de rug hebt. Onderwijs is écht veel zwaarder.
Citaat:
En dan spreek ik nog niet eens over ouders die je niet waarderen. Die je niet geloven of niet mee willen werken.
Lage cijfers komen doordat jij niet kunt uitleggen, eruitgestuurd worden komt omdat jij geen orde kunt houden etc etc het ligt nooooooit aan het kind
. Vroeger hoefde je niet thuis te komen met een verhaal dat je eruit gsetuurd was, dan kreeg je thuis nóg eens op je kop. Nu hangt pa meteen boos aan de telefoon.
Citaat:
Maar even ontopic. Ik denk dat je als leerkracht hier echt niet blij mee bent.
Oke de kinderen maken de minimale uren. Ze zitten dus genoeg op school, maar ouders die zelf hun vakanties indelen? Dan krijg je dus dat de kinderen in de klas allemaal in een verschillende periode weg zijn... komt lekker uit met je leerstofplanning denk ik... niet dus.
Hoe ga je dat oplossen? Kinderen die 3 weken missen uit een leerstof aanbod? Wanneer ga ik ze dat bijspijkeren? Of doen de ouders dat tijdens de vakantie (dan heb ik het feit na gelaten dat veel ouders hier niet bekwaam voor zijn).
welnee gewoon bezighouden met spelletjes joh